Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Buntovnička pravila

Putnici u javnom prijevozu više neće biti ribe u konzervi!

Tko se nije vozio javnim prijevozom ne zna da su uvjeti za putnike ispod standarda i da vrijedi princip "ribe u konzervi. " Dakle, neka autobus bude što manji i neka se nagura što više putnika, po običaju pet na zadnjim sjedalima, tako da su sva popunjena. Ovo neće ići u novim epidemiološkim uvjetima, jer kako se radi u drugim državama, mora se osigurati distanca između putnika.
Objava 23. travnja 2020. 2 komentara 2336 prikaza
Foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Putnici u busu nisu ribe u konzervi.

 

Uskoro bi trebao krenuti javni prijevoz sa novim higijenskim standardima, usklađenim sa trenutnom situacijom. Vjerojatno se sjećate članaka o autobusima koji su vozili djecu na školski izlet pa su se na pola puta zapalili i doveli putnike u životnu opasnost. To nije rijetka pojava kod nas, da se iz skladišta šalju olupine koje jedva voze, ali mogu poslužiti svrsi jer se očito tako štedi da bi se nekim drugim osobama slijevali novci u džep.

Prvo što bi se trebalo napraviti jest da se ne puštaju u promet autobusi stariji od 10 godina. Moje iskustvo je sljedeće: vozila sam se iz Zagreba busom koji se nasred ceste pokvario i svi smo kao stoka čekali sljedeći autobus, koji nas je pokupio nakon 40 minuta. I to nije bilo jednom, nego više puta. Jednom je u bus ušao dim i vozač je rekao da se to događa, dok ga putnici nisu natjerali da isti zaustavi. 

Tko se nije vozio javnim prijevozom ne zna da su uvjeti za putnike ispod standarda i da vrijedi princip "ribe u konzervi. " Dakle, neka autobus bude što manji i neka se nagura što više putnika, po običaju pet na zadnjim sjedalima, tako da su sva popunjena. Ovo neće ići u novim epidemiološkim uvjetima, jer kako se radi u drugim državama, mora se osigurati distanca između putnika.

Sljedeći problem je što su naši autobusi svaštara, dakle miješaju se turistički putnici s ljudima koji idu na posao. Negdje oko travnja svake godine je kretala skupina azijskih turista na Plitvička jezera, i oni nemaju zaseban autobus nego se vraćaju zajedno s ljudima koji rade u Zagrebu, i onda počinje svađa između putnika koji imaju rezervirana sjedala i mjesečne karte. Japanac se drži standarda iz svoje države i hoće sjediti na svom sjedalu, a hrvatski putnici imaju mjesečne i nije ih briga za nečije rezervacije. 

Riječ putnika trebala bi se više slušati, jer su oni ti koji plaćaju kartu koja konstantno poskupljuje, a standardi su ostali na nivou autobusa iz Jugoslavije. Zamislite masku na licu u busu bez klima uređaja negdje u kolovozu? Traže se izdržljiva pluća i normalan krvni tlak, inače otpadaš po Darwinovoj teoriji preživljavanja onih najjačih. Tko ti je kriv kad nisi otporan. 

Pustiti autobuse i tramvaje da voze po nedjeljnom voznom redu bila bi katastrofa, jer bi gužve bile duplo veće. A da ne spominjem pauze između čekanja prijevoza za ljude koji putuju s posla. Kavu u kafiću ne možete popiti, možete lutati okolo ko skitnica i gledati na sat. 

Dok bi se u prijašnja vremena na sve prigovore putnika odmahnulo rukom i reklo "stisnite se", sada ova retorika neće ići. Standarde više ne određuje štednja, nego koronavirus, a odstupanja bi se mogla skupo platiti.

 

  • Avatar AlPoS
    AlPoS:

    Ne može vam tramvaj voziti normalno, jer je oštećena energetska mreža, oštećene su zgrade po centru. Kada bi vozila velika količina tramvaja po recimo Maksimirskoj, opet bi došlo do iskakanja energetske mreže, jer ne može velika količina potrošača biti u ... prikaži još! istim sektorima mreže. Nije jednostavno pustiti promet, kada mnogim mjestima ne može prometovati tramvaj.

  • Kultura:

    Jucer su rekli na dnevniku da tramvaji nece prometovati po gradskom centru zbog posljedica potresa.