Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Šaralica

Ako niste na Fejsu kao da i ne postojite. Što je Social Media Marketing?

Jure sadi krastavce i želi ih prodavat od doma pa otvori Facebook stranicu „Jure Krastavci Domaće“. Online prisutnost je danas važna u svim aspektima života i poslovanja, a što je najvažnije može uvelike pomoći u promicanju djelatnosti i privlačenju velikog broja klijenata.
Objava 04. studenoga 2020. 1 komentara 643 prikaza
Foto: pexeles.com
Foto: pexeles.com
-

Svi pričaju o Social Media Marketingu ili prevedeno Marketingu društvenih mreža pa ću se malo pozabaviti tom temom.

Social Media Marketing je vrsta marketinga koja koristi društvene mreže kao alat oglašavanja, promocije i analize angažmana na objave. Bla, Bla, Bla.... To vam je zapravo kad Jure sadi krastavce i želi ih prodavat od doma pa otvori Facebook stranicu „Jure Krastavci Domaće“ i onda tamo stavlja slike svojih krastavaca u usporedbi sa čačkalicom pa napiše „prva klasa brano jutros“ pa mu susjedi lajkaju, komentiraju „Bravo Jure lijepi su ti krastavci“ ili sheraju objavu pa napišu „ajmo svi kod Jure po krastavce“. Ovo je čist primjer kako je Facebook jedna od najkorištenijih mreža u Hrvatskoj iz tri razloga. Među najstarijima je (samim time i najpoznatija), jednostavna je za korištenje, te dostupna svakom tko ima internet. Prije se vijest o tome da netko nešto prodaje ili vrši usluge branja kukuruza širila od usta do usta točnije od osobe do osobe, danas su tu vrstu prenošenja obavijesti preuzele društvene mreže i u velikoj mjeri ubrzale širenje vijesti. Zato danas, vijest da Jure ima krastavce za prodaju, ne zna više samo njegova župa nego puno šira publika koja može sezati čak i izvan granica zemlje iz koje je obavijest potekla. No Jure je davnih dana započeo s tim poslom i već je uvelike poznat na društvenim mrežama i ima velik broj pratitelja jer se godinama bavi tim poslom pa njemu nisu potrebni veliki napori da proda svoje proizvode. 

No što kad se netko tek počinje baviti određenom djelatnosti i mora se probiti između masu objava na naslovnicama kako bi promovirao svoje poslovanje i probio se na tržište? U tom slučaju Social Media Marketing spašava stvar. Postoje razni alati i velik broj društvenih mreža kao što su Instagram, Twitter, LikedIn itd. Preko kojih se može doprijeti do publike u nekoliko koraka koje treba slijediti. Prvi korak je naravno izrada stranica ili profila na društvenim s nazivom djelatnosti koja se oglašava tim putem, drugi korak je osmisliti kratke, ali primamljive tekstove i naravno uz to ubaciti odgovarajuću fotografiju koja će privući druge korisnike da pogledaju i pročitaju o čemu se tu radi. Ako niste zainteresirali čitatelja kao da i niste ništa objavili. Treći korak je dosljednost. Ne dozvolite da vaše društvene mreže „zamru“ jer nemate vremena redovito objavljivati, ključ svega je redovito objavljivanje kvalitetnog sadržaja kako bi ime djelatnosti postalo poznato i kako bi privuklo sve veći broj pratitelja, te na kraju i klijenata do kojih možete dosegnuti na taj način. 

Velika zanimljivost na društvenim mrežama je ta što ne znamo tko gleda naše objave i tko može postati naš klijent. Postoje ljudi koji ne vole otkrivati previše o sebi na društvenim mrežama, ali zato u potragu za određenim proizvodom, uslugom ili poslovnim partnerom kreću upravo na društvene mreže i očekuju da će ondje pronaći velik broj informacija koje ih zanimaju. Iz toga se da zaključiti da što više objavljujete vidljiviji ste i na doborm putu da se istaknete iz mase. Kad ste to sve postigli vrijeme je da analizirate svoju publiku. U tome Vam pomažu Facebook i Google Ads. Platite oglas, odredite kojoj publici je namjenjena objava npr. Reklamu za Durex nema smisla prikazivati starijima od 80, a zabranjeno je prikazivati mlađim od 18. Dakle ciljana publika bila bi u rasponu od 18-70 godina. Kad ste odredili svoju ciljanu publiku postavite svoj oglas i čekajte rezultate. Npr. Facebook analizira nekoliko faktora, neki od njih su sljedeći: koliko imate klikova na objavu, koliko imate angažmana, koliko klikova na fotografiju, like, komentara, iz kojih zemalja imate određen broj klikova i tako dalje. Sve to vam uvelike pomaže u targetiranju klijenata i daje vam smjernice u kojem smjeru nastaviti dalje. 

Društvene mreže danas su najjače sredstvo oglašavanja, promocije, komunikacije i povezivanja ljudi. Praktički ako nemate bar jedan profil na nekoj društvenoj mreži kao da i ne postojite. Ljudi se sve više pouzdaju u taj način komunikacije i dolaženja do informacija koje ih zanimaju jer brže je, jednostavnije i nitko osim vas ne vidi koga ili što se istraživali. Vjerojatno ste nekada stalkali bivšu svog dečka ili možda prijatelja koji vam se sviđa i naravno nebi voljeli da itko sazna za to pa ste preko Instagrama došli do slika i objava koje vas zanimaju. Ista stvar je i u poslovanju. Možete istraživati svoju konkurenciju kako bi se natjecali s njima i pokušali uhvatiti prednost te ostali konkuretni na tržištu bez da itko zna da ste ih istraživali. 

Društvene mreže su velika blagodat i mogu donijeti velik broj angažmana i samim time i zaradu, no kako vrijeme odmiče i sve veći brolj ljudi odlazi na društvene mreže u potrazi za klijentima i ciljanom publikom, tako se stvara sve veći broj pravila korištenja i iz dana u dan se je sve teže probiti i istaknuti iz mase sa svojim objavama. Iz tog razloga vrlo je važno shvatiti koliko je bitno za tvrtku da bude prisutna online i da na vrijeme svoje profile dovede na razinu na kojoj je Jure s početka priče. Ukoliko smtrate da to nije za vas i da o tome ne znate dovoljno kako bi te alate pravilno iskoristili uvijek možete zatražiti pomoć sturčnjaka koji se tim poslom profesionalno bave. U današnje vrijeme takvih ljudi je mnogo i vrlo lako je doći do njih- preko društvenih mreža, logično. 

Na kraju valja zaključiti da je Social Media Marketing danas jednako važan kao babski trač u prošlosti. Svašta se tu nađe i puno toga se može saznati i lijepog i ružnog, zato je vrlo važno pravilno iskoristiti ove alate i ostaviti dobar dojam na svoju publiku.

  • eewinf:

    Trebate li zajam? osobna pozajmica? Poslovni zajmovi? Hipotekarni zajam? Poljoprivredno i projektno financiranje? Nudimo sve vrste kredita po kamatnoj stopi od 3%! Email za kontakt; (challotloan@gmail.com)