Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Šaralica

Proizvod ne može postati popularan ako ga nitko nikad nije vidio ili čuo za njega!

Pero super lijepi pločice, ali ga ne možete pronaći na webu niti na društvenim mrežama i ni na koji način ne možete saznati gdje se nalazi niti koji mu je kontakt broj
Objava 29. listopada 2020. 0 komentara 1828 prikaza
Foto: pixabay.com
Foto: pixabay.com
Nasuprot tradicionalnog marketinga stoji digitalni marketing, puno efikasniji, štedljiviji i jednostavniji način da se dođe do ciljane skupine ljudi

Jeste li ikad razmišljali o tome što je to marketing i gdje ga se sve može pronaći? Ne mislim na puko bubanje definicije napamet, već onako kad se čovjek okrene oko sebe i pogleda malo bolje stvari koje ga okružuju. Ono što je dosad bio običan izlog postaje odlična reklama, ono što je dosad bila obična kava u tv seriji koju pije glavni glumac postaje reklama za Starbucks.

Sve što nas okružuje kad pogledamo iz druge perspektive postaje marketing alat. Marketing alate jednostavno ću svrstati na ove tradicionalne koji su još uvijek uobičajeni kod nas, na digitalne koji brzinom svjetlosti svaki dan dobivaju velik broj odobravanja i sve češće se koriste kao vrlo moćan alat, te na one treće kojih najčešće nismo svjesni, a ulaze vam u podsvijest i spremaju se u ladice našeg pamćenja i često kad nam zatreba neki proizvod, npr. Laptop, sjetimo se filma u kojem glavni glumac super brzo pretražuje bazu podataka kako bi pronašao ubojicu svoje susjede na Apple-ovom laptopu i poželimo imati takav.

Što je to zapravo marketing? Svi smo čuli za tu riječ, svi znamo da to poduzetnici koriste, ali znamo li zaista koliko je ta jedna riječ širok pojam. Marketingom nazivamo sve načine na koji se tvrtke promoviraju i dolaze do potencijalnih klijenata, no ne treba ga brkati s promocijom, jer promocija je samo jedan dio tog širokog pojma.  Često se susrećem s ljudima koji ne razumiju što je to točno i zašto im je to potrebno i zašto im to uopće treba biti bitno? Zašto da troše novac na „neki marketing“ kada jedva sklapaju kraj s krajem da svoje poslovanje održe na životu? Stara izreka kaže „udijeli da bi primio“, a to je upravo ono što je bitno da bi poslovanje ostalo na životu i u budućnosti profitiralo.

Kako tvrtka za koju nitko ne zna može dobro poslovati? Kako proizvod može postati popularan ako ga nitko nikad nije vidio ili čuo za njega? Odgovor je teško i vrlo malo vjerojatno. Tu u pomoć uskače taj famozni marketing. Preko raznih kanala proizvodi ili usluge se oglašavaju odnosno reklamiraju i tako pronalaze kupce i dosežu veći broj ljudi kojima taj proizvod postaje poznat i na kraju potreban. Zbog toga velike tvrtke veliku pažnju pridaju dobrom marketingu. I zbog toga i jesu uspješne. 

Alati kojim se služe su raznoliki i ima ih dosta, te ih je vrlo jednostavno iskoristiti u korist svog poslovanja. Nama najpoznatiji alati su ovi tradicionalni kao što su tv reklame, oglasi u novinama ili na radiju, te razne brošure, plakati, besplatni upaljači koje svi volimo i ostali promotivni materijali na koje smo navikli. Svi ovi materijali su još uvijek učinkoviti, no kako svijet napreduje i digitalizacija poslovanja i općenito svjetske populacije je sve veća, sve veću važnost valja pridodati digitalnom marketingu jer to je marketing budućnosti.

Stalno slušamo pametno koristite papir, reciklirajte, čuvajmo zemlju, a digitalni marketing nam upravo to omogućava. Da sačuvamo svoj okoliš, da budemo uspješni i bez dijeljenja letaka, da smanjimo potrošnju papira koji se proizvodi od drveta. Smanjenjem potrošnje drveća kao materijala za preradu sami sebi štedimo kisik i osiguravamo vrijeme na ovom planetu. Svima je poznat izraz „šume su pluća našeg planeta“ ako nema pluća nema ni života. Zbog toga je digitalizacija poslovanja i smanjenje uporabe prirodnih resursa vrlo važno za sve nas. Zato vam želim pokazati da tradicionalni način na koji smo svi navikli nije jedini recept za uspjeh. 

Nasuprot tradicionalnog marketinga stoji digitalni marketing. Puno efikasniji, štedljiviji i jednostavniji način da se dođe do ciljane skupine ljudi. Kako? Objasnit ću vam. 

Digitalni marketing koristi tehnologiju koja ima štošta za ponuditi kako bi se odradio isti posao kao s tradicionalnim metodama, ali znatno lakše i brže. Kad ste zadnji puta u potrazi za podatcima o nekoj tvrtki ili u potrazi za frizerskim salonom prelistali novine kako bi našli informacije koje vas zanimaju. Kladim se prije 10 godina. Sada jednostavno odete na web stranicu traženog poslovnog subjekta i saznate sve što vas zanima u roku nekoliko minuta, čak i više od onoga što ste tražili. Web stranica je tek jedan od mnogo alata digitalnog marketinga.


Foto: unsplash.com


Osjećate li se frustrirano kad dobijete informaciju da Pero super lijepi pločice, ali ga ne možete pronaći na webu niti na društvenim mrežama i ni na koji način ne možete saznati gdje se tražena osoba ili poslovni subjekt nalazi niti koji je kontakt broj? Vjerujem da i isto tako vjerujem da se onda ipak odlučite za Đuru kojeg ste uspjeli pronaći na Facebooku-u i usput ste na njegovom profilu  vidjeli njegove slike s „bauštele“ i odmah dobili uvid u to koliko kvalitetno odrađuje svoj posao ili ste možda bili u potrazi za brzim rođendanskim poklonom, jer ste se sjetili zadnji čas da netko vama bitan ima rođendan, pa ste pohrlili na web da pronađete u kojoj prodavaonici ima proizvod koji ste zamislili.

Kad ono bum, samo jedna od deset trgovina u vašoj blizini ima svoj web shop na kojemu možete vidjeti proizvode i odabrati ono što vam treba bez da hodate tri sata po trgovinama i naravno velika vjerojatnost da ćete na kraju ipak otići u prodavaonicu za koju znate da ima to što tražite, jer ste vidjeli na njihovim stranicama i bez obzira na cijenu kupiti taj proizvod samo kako bi uštedjeli na vremenu i dostavili poklon na vrijeme.

U tome leži bit marketinga, da iskoristi sve kanale kako bi publici dao sve potrebne informacije i tako tvrtki osigurao egzistenciju i profit. Važno je naglasiti da marketing nije samo promocija već puno više od toga. Marketing je davanje informacija, način uređenja poslovnog prostora, odnos zaposlenika prema klijentima, istraživanje tržišta, dolaženje do informacija o klijentima i kategoriziranje istih, odabir lokacije, način izražavanja i komuniciranja, povjerenje i još mnogo toga.

Osoba koja se bavi marketingom nije samo piskaralo koje pravi brošure i šalje mailove. Taj posao je daleko zahtjevniji nego što se čini. Baviti se tim poslom znači paziti kako se izražavaš, kako se odijevaš, kakva ti je frizura. Isto tako znači istražiti svoje klijente, saznati što preferiraju, što ih interesira i što bi voljeli vidjeti i čuti, istražiti tržište da točno znaš kojim ljudima poslati mail ili uputiti poziv, te na koja mjesta treba postaviti plakate ili online oglase.

Treba znati improvizirati kako niti jedan klijent ne bi odustao, svakom se prilagoditi, ponuditi točno ono što je zamislio ili ono što ste procijenili da bi mu se svidjelo u svakoj osobi/tvrtki vidjeti potencijal i tražiti način kako pomoći. U traženju takvih informacija uvelike pomažu blagodati Facebooka i Googla koji nude opciju analize pregleda angažmana i daju vam jasniju sliku odakle dolazi najveći broj zainteresiranih ljudi, kojoj dobnoj skupini pripadaju i kojeg su spola, narodnosti i slično, te se prema tome prilagođavate njima kako bi postali još zainteresiraniji kroz vaše objave i na kraju postali vaši klijenti.  

Stoga da se zaključiti da je digitalni marketing budućnosti i da kako vrijeme ide trebamo svi obratiti veću pozornost na njega.

 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.