Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Menadžer na kavi i oblacima

Akcija - Marketinški trikovi koji potiču na veću potrošnju

Trgovački centri su postali drugi dom i mjesta druženja, a kupovina terapijom. Marketinški trikovi zbog kojih ćete više potrošiti, a osjećati se bolje, bar privremeno. ;)
Objava 21. svibnja 2017. 0 komentara 0 prikaza
Akcija - Marketinški trikovi koji potiču na veću potrošnju
Akcija - Marketinški trikovi koji potiču na veću potrošnju
Akcija - Marketinški trikovi koji potiču na veću potrošnju

Gotovo svakodnevno odlazimo u trgovine, kupujemo osnovne namirnice, obuću, odjeću i ostale potrebne namirnice za život. Kupnja nam je postala gotovo rutina, a otvaranje sve više shopping centara i kafića zamjenjuje dnevni boravak i postaje mjesto gdje provodimo mnogo vremena. Trgovine potroše mnoge vremena, novaca i truda da bi privukli kupce, zadržali ih u dućanu što duže i potaknuli da potroše i zadnji novčić ili provukli karticu. Kupovina je mnogima terapija, osobito ženama, a poznato je da se klin klinom izbija. 

Neki od marketinških trikova koje koriste trgovci kako bi vas potakli na potrošnju:  

1. Skuplji proizvodi nalaze se u visini očiju, a jeftiniji niže na polici. Izuzetak su proizvodi namijenjeni djeci i igračke.


2. Crvena boja je uočljiva (bode u oči), označava akcije i niže cijene.


3. Proizvodi koji se često kupuju su u pravilu na kraju trgovine ( npr. Pivo). Navode Vas da prođete kroz cijelu trgovinu i kupite još nešto putem.

Kasnije se lakše tješiti "bilo je sniženo". :)


4. Na krajevima polica (redova) se nalaze proizvodi koji nisu impulzivna kupnja, te ih kupac mora dulje tražiti. ( npr. prašak za rublje)


5. Proizvodi koji su na akciji se nalaze okomito od smjera kretanje kupca, time im je kupac dulje izložen, kao da iskaču iz polica i viču KUPI ME.


6. Proizvodi  na posebnoj akciji/promociji/najtraženiji se nalaze u srediti trgovine, da bi usput prošli pola trgovine i razgledali sve i kupili više.


7. Mirisi potiču na kupnju (svježe pečena peciva/kruh).


8. Umirujuća glazba potiče da se duže zadržite u dućanu, u sebi pjevate i kupujete polako, smireno i VIŠE.


9. Cijenu 9,99 kn Vaš mozak registrira kao 9 kn, ma nije puno.


10. Često mijenjanje prostornog rasporeda prodavaonice drži kupce dulje u prodavaonici jer tražite određeni proizvod (npr. kava) koja se prošli put nalazila na drugom mjestu, tražite je i nesvjesno opet nailazite na sniženja, degustacije i...trošite više.


11. Popusti se ne zbrajaju. Ako je određeni proizvod omekšivača već sniženi, a vi imate kupon za popust na omekšivače. Popust se odnositi samo na one proizvode koji nisu već prethodno sniženi.


12. Sladoledi, kaugume, slatkiši za djecu se nalaze pored blagajne pa kad stojite i čekate na red da kupite još i to za par kuna, pa nije puno, a "treba mi" - čista impulzivna kupnja po što zapravo uopće niste došli. Zanimljivo kako povrće nije nikad kraj blagajne. :D

 

13. Određene trgovine imaju prepoznatljiv miris ili puštaju glazbu za ciljnu skupinu koju žele privući. Primjerice ako znate da trebate kupiti cipele, određeni dućan ima svoj miris i vi ga u trgovačkom centru ne možete naći ili uopće ne znate kakve točno cipele želite, osjetite li taj sladunjavi miris mozak vam viče cipele, cipele i vi ulazite. Isto tako najčešće trgovine odjeće za mlađu populaciju puštaju muziku koja je u trendu i koju slušaju kupci koje žele privući.

 

14. Pošto su nam već toliko otežali, ipak grupne proizvode (npr. svi čajevi, kave) stavljaju na jedno mjesto da ne izludite do kraja. Iako možete i zasebno naći pojedine proizvode npr. kavu kraj šalica. Mozak registrira da uz odabranu šalicu baš ide nova vrsta kave, ako niste zamijetili ranije. :D


Sve navedeno rezultira dužim boravkom u trgovini i većom potrošnjom.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.