Naslovnica Menadžer na kavi i oblacima

Krenuti, da ili ne?

Uspjeti ili odustati na prvoj prepreci, ovisi o pojedincu i glavi!
Objava 09. svibnja 2017. 0 komentara 0 prikaza
Krenuti, da ili ne?
Krenuti, da ili ne?
Krenuti, da ili ne?

Proljeće je došlo i budi se priroda, a s njime i ideje ljudi, osobito mladih, koji sanjaju o pokretanju nečeg novog, nečeg svojeg. Bili snovi o vlastitoj ideji/poslu veliki ili mali njihovi su i vjeruju u njih svim srcem. Neki žele stvoriti profitna poduzeća, dok drugi sanjaju o kreativnim idejama za svoj gušt. O svojim snovima pričaju sa velikim žarom u očima, entuzijazmom u glasu i vjerom da je sve moguće. Kako ne bi sve ostalo na priči, posao treba pokrenuti, tj. učiniti prvi korak.

Često smo skloni dijeliti s drugima svoje planove i prije nego učinimo prvi pravi korak. Vjerujući da i drugi dijele naš entuzijazam i da će nam pružiti potporu. Ponekad da, ali češće nailazimo na odgovaranja, prepreke, priče drugih ili osobne priče samih sugovornika kako i zašto nisu uspjeli pa stoga smatraju da neće niti nitko drugo. Jedna od najčešćih komentara je: „Dijete drago, pa di ti misliš da živiš? Ovo je Hrvatska, a ne Švicarska.“ Ili „Mlad si, naučit ćeš.“ Susrećemo se i s drugim raznim naklapanjima a još nismo niti krenuli. Treba li u ovim trenucima staviti prst u uho i pjevati pjesmu svojih snova ili poslušati starije i odustati?!

Odlučujući faktor zašto se ne pokrenu mnoge izvrsne ideje je i strah, bilo da su nam ga usadili drugi zbog priča ili sami stvorimo strah zbog mnogobrojnih vanjskih faktora koji bi mogli biti velika prepreka.

Nakon što se pročitaju knjige, pogledaju motivacijska videa i motivacijskim porukama: „Fake it till you make it“; „Na što se fokusiramo to stvaramo“; „Budi dovoljno lud da znaš da možeš učiniti sve što zamisliš“; „Akcija je ključ svakog uspjeha“ i sl. Jedno jutro proradi kliker: „Dosta, danas je taj dan, pokret, akcija!“

Potrebno je napraviti plan (poslovni) da bi se znalo u kom smjeru krenuti i da se kasnije ne zaluta u slijepu ulicu. Mnogi smatraju izradu (poslovnog) plana gubitkom vremena i dodatnim troškom. Tjedni plan je također bitan jer nam on pokazuje koji dan se što radi i što nam je sve potrebno u ostvarenju željenog sna. Plan nam je on najbolji pokazatelj da li stojimo na mjestu i sanjamo ili stvarno djelujemo.

Poželjno je okružiti se pozitivnim ljudima, odlaziti na meetinge, upoznavati slične ljude, širiti znanje i vidike i odjednom... sve se počne otvarati, pravi ljudi dolaze ali samo uz uvjet da se ne sjedi doma i kuka.

Osim ideje jako je bitna i akcija:

  1. Okružiti se pozitivnim ljudima (inspirativnim)

  2. Primati samo konstruktivne kritike i zapamtiti da svatko odlučuje hoće li ih prihvatiti ili ne

  3. Sudbina je rukama (odlukama) svakog pojedinca

  4. Paziti kako se troši vrijeme, novac i energiju

  5. Napraviti poslovni plan

  6. Obratiti pozornost na cost-benefit analizu

  7. Čitati knjige/gledati videa iz kojih se mogu naučiti nova znanja i vještine

  8. Držati se dnevnog rasporeda (plana)

  9. Krenuti jednostavno, kuća se gradi od temelja pa se nadograđuje

  10. Koristiti čari interneta, pitati druge koji su prošli slično i potražiti one koji prolaze isto

  11. Podsjetnik: Svaki pobjednik je jednom bio početnik

 

U konačnici u što god se krene bilo to pokretanje posla ili trčanje. Mora se donijeti odluku, odlijepiti od televizora i naslonjača i krenuti. Prestati pričati i početi djelovati.

Uspjeti ili odustati na prvoj prepreci, ovisi o pojedincu i glavi!

 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Message