Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Multipla skleroza: Priručnik za početnike

Što se događa kada ne jedete gotovo 68 sati?

Isprobala sam na sebi fasting s željom da pokrenem autofagiju, ali i odmorim svoj probavni sustav. Naravno najveći povod bilo mi je iskušati post i gladovanje jer znanstvenici tvrde kako se na ovaj način obnavlja imunološki sustav i preporučaju povremeno gladovanje kod autoimunih bolesti. S obzirom kako sam sve terapije isprobala u želji da usporim svoju "prijateljicu" multiplu sklerozu odlučila sam probati i najstariju metodu - post. Ovih dana post je ponovno proglašen popularnim, a sada mu se pripisuju i brojni dobri učinci i prednosti gladovanja.
Objava 18. prosinca 2019. 0 komentara 2240 prikaza
FOTO: https://www.naomiwhittel.com/ketones-autophagy-and-your-diet/
FOTO: https://www.naomiwhittel.com/ketones-autophagy-and-your-diet/
foto: https://www.naomiwhittel.com/ketones-autophagy-and-your-diet/

Nakon puno čitanja i istraživanja autofagije i fastinga odlučila sam resetirati svoj organizam i odmoriti ga od hrane.  

Yoshinori Ohsumi japanski biolog, stručnjak za staničnu biologiju 2016. godine dobio je Nobelovu nagradu za psihologiju ili medicinu za otkriće mehanizma autofagije.

Autofagija je proces koji stanice koriste kako bi razgradile i reciklirale stanične komponente. Njegova otkrića su dovela do nove paradigme koja objašnjava kako stanice recikliraju svoj sadržaj. Njegova otkrića otvorila su put ka razumijevanju fundamentalne važnosti autofagije za različite fiziološke procese, kao što su adaptacija na glad ili odgovor na infekciju.

Autofagija je proces korištenja i recikliranja neželjenih dijelova stanice, odnosno različitog “smeća” sakupljenih u njoj. Sam termin autofagija napravljen je od dvije grčke riječi koje u prijevodu znače samo-jedenje dakle jesti sam sebe.

Autofagija je najintenzivnija kada je tijelo pod stresom odnosno kada se izgladnjujemo. Tada stanica uzima energiju iz svojih unutrašnjih resursa odnosno iz bilo kog nakupljenog smeća što uključuje i patogene bakterije. Ovime je ovaj nobelovac potvrdio da je nekada korisno da gladujemo i postimo jer se tada tijelo čisti. Ohsumi je uvjerio kolege da autofagija štiti organizam od prerane starosti. Čak ga i pomlađuje zato što stvara nove stanice, uklanja defektne proteine i oštećene stanične elemente iz tijela, održavajući ga u dobrom stanju.

Nakon što sam počela više istraživati autofagiju sve se češće spominjaoi fastinmg i kako ga provesti, a sve s ciljem da se pokrene autofagija. Ovaj link http://news.mit.edu/2018/fasting-boosts-stem-cells-regenerative-capacity-0503 i video ispod bili su presudni da pokušam i ja.

 

Zadala sam si cilj 36 sati bez jela uz vodu, čaj i kavu – naravno bez šećera i mlijeka.

Prvih 24 sata bilo je najteže jer sam imala napade gladi u vrijeme kada inače jedem. Tako je kriza bila najveća u vrijeme ručka od 15 do 16 sati. Ponovno sam bila gladna i nervoza u vrijeme oko večere oko 19 sati. No kada sam to izdržala i otišla spavati sve se smirilo. Iako mi je bilo te dvije noći teško zaspati, ipak sam spavala dobrih 7 sati i budila se žedna. Ne gladna. Odmah bi pila vodu pa kavu pa vitamine i tako me to držalo do poslije podne. Prvu večer sam imala trening što je bilo iznimno lako jer je trening bio oko 20 sati navečer i osjećala sam se izvrsno jer je taman prošlo 24 sata bez jela i bila sam dobro raspoložena glad je prošla i osjećala sam se vrlo zadovoljno i bila sam puna energije.

Zapravo čini se da ima istine da se nakon 24 sata posta oslobađa serotonin iliti hormon sreće jer baš sam bila sretna i puna energije.

Drugi dan više nisam imala napade gladi niti krize. Osjećala sam se sasvim u redu iako više nisam bila tako puna energije. Sva tri dana uzimala sam vitamine i minerale i pila vodu sa pola žličice himalajske soli dva puta dnevno da nadoknadim elektrolite.  Od vitamina sam uzimala svoje standardne Omegu3, D vitamin, Magnezij i Kalcij, a B vitamin sam bila nedavno na injekciji B kompleksa. Uz njih sam drugi dan dodala matičnu mliječ u kapsulama. I to je sve što sam uzimala. Nisam bila slaba niti malaksala, tek zadnji dan sam se osjećala umornije i imala sam osjećaj da mi je dosta. Zato sam vjerojatno i odlučila poslijepodne početi jesti, a ne čekati 20.30 sati kada bi bilo 72 sata.

Naime ja sam krenula na fasting s planom barem 36 sati a sve dalje super ako uspijem, no isto tako željela sam doći do 72 sata jer sam gledala video u kojem govori kako najintenzivnija obnova matičnih stanica kreće upravo nakon 72 sata posta. No stala sam na 67 i pol sati i odlučila da je dosta za prvi puta.

Počela sam kasno prvog dana i to mi je pokvarilo plan da budem na fastingu 72 sata. Naime počela sam u nedjelju navečer oko 20.30 i trebala sam do srijede navečer 20.30 biti na postu, ali sam odlučila početi jesti u 16 sati jer sam se bojala kasnih sati i jela na stomak koji je prazan gotovo tri puna dana.

I bolje da sam počela ranije jer shvatila sam da nije problem prestati jesti nego početi jesti. Sada znam za ubuduće. Naime kada sam odlučila početi jesti prvo sam popila juhu od kostiju s povrćem bistru juhu oko 2,5 dcl. I super baš mi je pasalo ali tada se apetit probudio. Plan je bio za 2 sata pojesti jogurt light u koji sam si narezala bananu, kiwi, malo borovnica pola jabuke i pola naranče. Ali već za 15 min sam počela jesti i jogurt s voćem. Onda sam predvečer mislila pojesti povrće iz juhe i kuhano meso ili bijelo meso s graškom što je taj dan bio ručak mojoj obitelji. No pojela sam grašak već sat vremena nakon jogurta. E onda se moj stomak počeo buniti vrlo bučno…

Na kraju osim osjećaja težine u stomaku, kruljenja i  nadimanja, pa i mučnine sve je dobro završilo, no sada znam da idući puta moram kontrolirano početi jesti i suzdržati se od napada gladi koji slijedi čim počnemo jesti.

 

 Moj prvi fasting završio je postom od gotovo 68 sati

Nadam se kako sam se pročistila i malo regenerirala kako tvrde znanstvenici.

Idući puta nadam se ponovno pokušati doći do 72 sata, no ako bude i 36 sati bit ću zadovoljna. Naime, odlučila sam rađe jednom mjesečno po 36 sati nego 72 sata pa nikako odlučiti jer nije bilo lako ni ovih 67 sati i 32 minute i mislim da bi mi bilo puno lakše zadati si cilj 36 sati.

Nakon mene isto su pokušale Duda i Vera. Nata je na ketozi i osjeća se puno bolje. Ima nešto u toj prehrani, a i postu. Recimo meni se čini da sam tijekom posta imala puno bolje kognitivne funkcije. Kao da ne netko upalio prekidač u mom mozgu. Nisam zaboravljala nisam imala „brain fog“. Noga, koju mi je raža vratila ( o tome sam pisala u postu ovdje) počela je pomalo u prstima ponovno trnuti, no tijekom posta nakon 30 sati i to me opet prošlo.

Nakon ovog dugog fastinga vraćam se svom ritmu fastinga 18 6 – naime to znači da svaki dan jedem 6 sati, a 18 sati postim odnosno ne jedem.  Nedjeljom jedem normalno.

Također trudim se smanjiti unos ugljikohidrata i jesti više povrća i voća. Piti vodu ne sokove. No sada dolaze Božićni blagdani i ne želim se ničim ograničavati, malo sam odmorila organizam i planiram opet nakon blagdana.

Ako me pitate dali preporučam fasting rekla bih vam da dobro proučite dostupne informacije i sami odlučite koja vam metoda najviše odgovara. Podsjećam vas da neurolozi za multiplu sklerozu preporučuju mediteranski tip prehrane i ne znam što misle o ovome. Pitajte svog neurologa. Ja svog nisam izvijestila još…. Nadam se da ne čita J J

U nastavku još nekoliko linkova koje sam ja koristila istražujući fasting i autofagiju

 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27810402

https://www.healthline.com/health/autophagy#diet

https://ideapod.com/study-finds-fasting-72-hours-can-regenerate-entire-immune-system/?fbclid=IwAR0cmgJDefQ_ifnfsMNzgdiv3IyQEgArXofXRKJPJnrwEYWF4X0RlVpmrZk

https://healinggourmet.com/autophagy-for-detox/ 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.