Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Multipla skleroza: Priručnik za početnike

Zima i hladnoća pogoršavaju simptome - kako si pomoći?

Oboljelima od multiple skleroze zapravo ne odgovaraju ekstremni klimatski uvjeti. Kako većini ne odgovara vrućina i sparina tijekom ljetnih mjeseci, tako se simptomi bolesti pogoršavaju i tijekom zime i hladnoće.
Objava 18. siječnja 2020. 0 komentara 2389 prikaza
MS pilates pomaže kordinaciju i ravnotežu kod oboljelih
MS pilates pomaže kordinaciju i ravnotežu kod oboljelih
MS pilates pomaže kordinaciju i ravnotežu kod oboljelih

Zimski uvjeti i hladnoća mogu pogoršati simptome multiple skleroze. Ono što je primijećeno je da oboljeli osjećaju težu pokretljivost kada je hladno, a povećana je i napetost u mišićima kao i grčevi.No dobra vijest je kako ovi simptomi obično ne traju dugo a postoji i nekoliko savjeta kako si olakšati ove zimske mjesece.

Pokušajte se više kretati. Naime kada bolujete od multiple skleroze ponekad je kretanje otežano. No ipak ako ikako možete pokušajte naći neku fizičku aktivnost poput istezanja ili hodanja. Pomoći će vam da sagorijevate energiju i zagrijete svoje tijelo. Vježbati možete i ležeći tako da razgibavate ruke i noge. 

Oblačite se slojevito. Ovo je savjet naših mama i baka koji smo toliko puta čuli, no uistinu će pomoći da vam bude toplo. A ako se previše zagrijete, opet lako možete ukloniti slojeve garderobe i ponovno se osjećati ugodno. Kad je vrlo hladno, dobro je nositi debele kape, toplije čarape ili čizme s podstavom. Tako ćete zadržati toplinu da vam ne odlazi kroz stopala.

Održavajte ruke i noge toplima. Liječnici vjeruju da MS može uzrokovati da krvne žile na rukama i nogama pretjerano reagiraju na hladnoću i hladno vrijeme. Mi oboljeli od multiple skleroze izloženiji smo Raynaudovom fenomenu, stanju u kojem prsti na nogama gube toplinu. Konkretno to znači da će vam prsti iz bijele boje prijeći u plavu potom u crvenu dok krv ponovo počinje teći. Možete osjetiti ukočenost, bol ili osjećaj kao da vas netko bocka iglicama.


Da biste zaštitili ruke i noge od posljedica hladnoće, pokušajte nositi grijače ruku ili nogu. Također kada ležite zagrijte noge i ukoliko je potrebno i spavajte u toplijim čarapama.

Zagrijte svoje tijelo i iznutra. Najlakši način za to je pojesti nešto toplo poput juhe. Zagrijat će vas i šalica tople čokolade, kave ili čaja. 

Potražite sunce. Čak i tijekom svi volimo osjetiti sunčeve zrake na ramenima i licu. Izađite van i upijajte sunčeve zrake. Zagrijat ćete se i pomoći ćete svom tijelu da apsorbira potreban vitamin D. Ovdje ima i dodatna korist. Malo sunčevih zraka može vam pozitivno utjecati i na raspoloženje. 

Uglavnom zimski uvjeti mogu vam pojačati i osjećaj umora i neke vaše redovite simptome, no zimi je možda lakše nego ljeti jer postoji niz načina kako se zagrijati. Zimi je izraženija i depresija i anksioznost te vam se svakako preporuča naći neku aktivnost, kretati se, vježbati i boraviti u dobrom društvu. 

Evo i rasporeda MS pilatesa ako ste za zajedničko vježbanje s nama:

 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.