
Kad u poduzetništvo ulazimo iz nužde jer trebamo zaraditi za život, budući nemamo mogućnosti zaposlenja, postoji rizik da:
- nismo dovoljno pripremljeni za pravo poduzetničko djelovanje
- nismo dovoljno educirani o tome što znači biti poduzetnik
Naime, prema istraživanju GEM HRVATSKA 2019-2020, u RH je nizak motivacijski indeks za ulazak u poduzetništvo. Naime, veći postotak ljudi se odlučuje na poduzetništvo iz nužde i nalazimo se na 7. mjestu od 14 zemalja koje su ušle u ovo istraživanje. TOP 3 zemlje koje se mogu pohvaliti visokom vrijednosti motivacijskog indeksa su Švedska, Njemačka i Luksemburg u kojima se poduzetništvo prepoznaje kao prilika za napraviti promjenu, stvoriti bogatstvo ili nastaviti obiteljsku tradiciju.
Ono što je posebno zanimljivo je kako smo visoko rangirani kad je u pitanju osobna percepcija o sposobnostima za poduzetništvo, dok je percepcija o prilikama za poduzetništvo kod ispitanika niža. Iako se osjećamo spremi za poduzetnički pothvat, imamo poteškoća s prepoznavanjem prilika. Jedan od razloga sigurno leži i u nedovoljnoj educiranosti o poduzetništvu. Razvoj poduzetničkih znanja i vještina počevši od nižih razreda osnovne škole, pa nadalje u kombinaciji s većom suradnjom između obrazovnih institucija i realnog sektora ključni su ako želimo da poduzetništvo u RH bude stvarano na kvalitetnim osnovama.
Dodatno, nedovoljna educiranost o rizicima poduzetničkog pothvata i poreznim opterećenjima, često dovodi do toga da poduzetnici napuštaju poduzetnički pothvat u koji su ušli s puno ljubavi i entuzijazma. Izlaz iz poslovne aktivnosti zbog nelikvidnosti ili kad porezna opterećenja i birokracija postanu prevelik uteg u poslovanju, ujedno su i dva od četiri najčešća razloga (prema ovom istraživanju) zbog kojih se u RH izlazi iz poslovne aktivnosti. U 2020.g. je i pojava pandemije COVID – 19 bila još jedan od dominantnih razloga za izlazak iz poslovne aktivnosti.
Kod pokretanja poslovne ideje s posebnom pažnjom treba pristupiti izradi poslovnog plana i u tome najznačajniju ulogu ima vlasnik koji treba biti realan u „stavljanju na papir“ ključnih pretpostavki. Nakon više od 17 godina provedenih analizirajući poslovne planove i investicijske studije moramo istaknuti kako se kod izrade poslovnih planova i investicijskih studija često nedovoljno pažnje posvećuje analizi rizika, a koji nas jednom kad uđemo u poduzetnički pothvat vrlo brzo dočekaju iza prvog ugla. Prepoznavanje i upravljanje rizicima ključno je za svako poduzeće, neovisno o njegovoj veličini.
U programu edukacije NextGen Akademija iz Poduzetništva koji smo osmislile, posebnu pažnju smo posvetile:
- izradi poslovnog plana i preispitivanju njegovih pretpostavki
- prepoznavanju rizika, posebno onih ranih znakova upozorenja koji ukazuju na poteškoće u poslovanju ključnih poslovnih partnera, jer njihove poteškoće ubrzo se mogu preliti i na vaše poslovanje i ugroziti likvidnost vašeg poduzeća
- odnosu s kreditnim institucijama, tj. kako strukturirati izvore financiranja poslovnog pothvata, a kako zaduživanje ne bi postalo prevelik teret za vaše poslovanje.
Posebnost programa je edukacija o dva važna aspekta u poslovanju svakog poduzeća, a to su prava potrošača i usklađenost poslovne strategije s ciljevima održivog razvoja.
Kroz individualne i grupne edukacije doprinosimo razvoju poduzetničkih vještina i kompetencija onih koji se spremaju na svoje prve poduzetničke korake. Upoznajte se s programom NextGen Akademije iz Poduzetništva koju organizira Princi Consulting na www.princi-consulting.hr, a za prijavu za individualnu ili grupnu edukaciju pošaljite upit na info@princi-consulting.hr