Blogosfera Oaza Dom

Duhovnost poboljšava kvalitetu starenja

U nastavku donosimo nekoliko preporuka za poboljšanje kvalitete života kroz duhovne aktivnosti
Objava 11. rujna 2019. 0 komentara 248 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Ples kao i druge zabavne fizičke aktivnosti osim što nas čini sretnima, poboljšava i naše mentalno zdravlje

Prakticiranje duhovnih aktivnosti u starijoj dobi ima veliko značenje za samu osobu, duhovnost može biti lijek za dugovječnost i zdravlje. Istraživanje pokazuje da ljudi koji su aktivno uključeni u ovakav vid aktivnosti u prosjeku žive sedam godina duže od onih koji nemaju taj običaj. Postoji mnogo istraživanja koja su provedena kako bi se vidjelo pomaže li duhovnost kvaliteti života i starenja te su rezultati pozitivni. Studija iz 2000. godine provedena na više od 3000 odraslih osoba pokazala je kako 67% starijih osoba smatra da bogati duhovni život doprinosi smislu života. Većina sudionika rođenih između 1946. i 1964. u studiji je također reklo da im je vrlo važan duhovni život kada "razmišljaju o svojim poznim godinama". Drugi istraživački dokazi iz više od 1200 empirijskih studija pokazali su povezanost vjere i zdravstvenih koristi, uključujući zaštitu od bolesti, suočavanje s bolešću i brži oporavak.

U nastavku donosimo nekoliko preporuka za poboljšanje kvalitete života kroz duhovne aktivnosti:

1. Njegujte dnevne rituale

Sjednite sami sa sobom i zatvorite oči, na 5-10 minuta. Gledajte i usredotočite se na disanje. Svaki put kada um počne lutati i razmišljati o obavezama, žaljenjem za prošlosti ili brigama u budućnosti samo se usredotočite na opušteno disanje. Bitno je da budemo svjesni svojeg trenutnog stanja i svih mogućnosti koje nam se pružaju kako bismo ostvarili kvalitetan i zdrav život.

2. Povežite se sa svojim tijelom

Nađite malo vremena za razgibavanje. Bavite se jogom, plesom ili započnite fitnes rutinu koju volite i poduzmite sve da se osjećate dobro. Ideja je da se oslobodite napetosti i povećate povezanost sa svojim tijelom.

3. Zahvalnost

Zahvalnost otvara vrata novim poznanstvima i prijateljstvima, a ujedno poboljšava fizičko i psihičko zdravlje, pojačava empatiju i smanjuje agresiju. Zahvalni ljudi bolje spavaju. Zahvalnost poboljšava samopoštovanje i povećava mentalnu snagu. Zdrava je praksa voditi dnevnik u kojem stariji mogu napisati stvari na čemu su zahvalni. To će pomoći u izgradnji i stvaranju pozitivnog pogleda na život.

4. Promijenite pogled na starenje

Starenje uključuje i prolazak kroz neželjene dijelove života poput raznih teških situacija, gubitaka i tuge. Ono što čini razliku je naš stav o njima. Najsretniji ljudi nemaju najbolje od svega; oni jednostavno uzimaju najbolje iz svega što im dođe na put. Dakle, umjesto da se žalimo na situaciju, pozitivan pristup prema njoj može nam olakšati život.

5. Fleksibilnost

Stvari se mijenjaju kako starimo, a neke od tih promjena su nepovratne. Uprkos tim promjenama, važno je da starije osobe nemaju tvrdoglav i negativan stav prema njima. Na promjene treba gledati kao na nove prilike. Bez obzira na eventualni problem i njegovu težinu, uvijek postoji nešto konstruktivno. Nikada ne smijemo odustati i dopustiti da starenje zatomi ono najbolje u nama. Pravi recept zdravog starenja je da budemo otvoreni i spremni na sve izazove. Samo tako ćemo pobijediti sve nedaće i pružiti si šansu da uživamo u starosti do samog kraja.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.