Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Kako hodanje stepenicama može poboljšati zdravlje?

Objava 16. kolovoza 2020. 0 komentara 1430 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Podizanjem otkucaja srca, penjanje stepenicama pomaže u zaštiti od visokog krvnog tlaka, debljanja i začepljenih arterija.

Hodanje ulicama dok idemo na posao ili šumskim putevima tijekom slobodnog vremena izvrsno je za zdravlje, a isti učinak imaju i stube Treneri i kardiolozi odavno su otkrili benefite korištenja stepenica. Mnogi treneri "traže" od svojih igrača da se penju ili trče stepenicama na stadionu kako bi se doveli u formu. U danima prije nego što su postojala moderna testiranja opterećenja, liječnici bi često hodali stepenicama sa svojim pacijentima kako bi provjerili kardiopulmonalnu funkciju. I danas kardiolozi pacijentima kažu da su dovoljno spremni za seks ako mogu bez velikog napora prijeći dva ili tri kata. Istraživanja također kažu da su kućanice koje su vodile brigu o održavanju dvokatnice ili trokatnice te tako bile u pokretu, nadživile muževe u prosjeku za više od pet godina.

Što je tako posebno u stepenicama?

Istraživači u Kanadi odgovorili su na to pitanje promatrajući 17 zdravih muških dobrovoljaca prosječne dobi 64 godine dok su hodali, dizali utege ili se penjali stepenicama. Penjanje stepenicama bilo je najzahtjevnije. Bilo je dvostruko teže od brzog hodanja i 50% teže od hodanja strmim usponom ili dizanja utega. Vrhunac napora bio je dostignut puno brže penjanjem stepenicama od hodanja, zbog čega se gotovo svi zadišu kada idu gore, barem dok "ne uhvate zraka" nakon nekoliko katova.

Budući da su stepenice toliko zahtjevne, samo vrlo mlade osobe trebale bi pokušavati prijeć veći broj katova, ali pri sporom i stalnom tempu, stepenice mogu biti zdravstveni plus za sve nas. Započnite skromno s katom ili dva, a zatim povećavajte u skladu s povećanjem snage i kondicije. Krenite stubama kad god možete; ako imate za prijeći puno katova, pješačite dijelom, a zatim se prebacite na lift. Koristite ogradu za ravnotežu i sigurnost (posebno kod silaska) i ne pokušavajte ići stepenicama nakon teškog obroka ili ako se ne osjećate dobro.

Čak i laganim tempom, sagorjet ćete kalorije dva do tri puta brže penjanjem stepenicama nego brzim hodanjem. Studija je utvrdila da muškarci koji prosječno prelaze najmanje osam katova na dan imaju 33% nižu stopu smrtnosti od muškaraca koji pretežito sjede - a to je čak i bolje od 22% niže stope smrtnosti muškaraca koja se ostvaruje hodanjem 2 kilometra dnevno.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.