Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Kako izgleda kvalitetan doručak za starije?

Objava 23. veljače 2020. 0 komentara 600 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Najvažnijem obroku u danu tako se treba i pristupati.

Prehrana može uzrokovati ili spriječiti razna neugodna zdravstvena stanja. Može pogoršati ili ublažiti simptome. Nije važno je li doručak ili večera; hrana je u osnovi lijek. Doručak je  posebno važan, čak i ako se naše prehrambene potrebe kontinuirano mijenjaju tijekom cijelog našeg života. Takve promjene mogu nam otežati odabir kvalitetnog doručka za starije osobe. Međutim, uz samo malo mašte, postoji puno jednostavnih obroka u kojima možemo redovito uživati.

Ideje za doručak za starije osobe

Jedan od težih aspekata zdrave prehrane je planiranje. Pametan izbor hrane podrazumijeva razumijevanje vrste prehrane koju vaše tijelo treba i zatim rad na postizanju dnevnih prehrambenih ciljeva. Iako svi ljudi imaju malo drugačije prehrambene potrebe, najbolji doručak za starije osobe gotovo će uvijek uključivati ​​proteine.

Koliko proteina trebaju starije osobe? Preporučena konzumacija proteina koji sadrže prehrambene smjernice otisnuti na bočnoj strani ambalaže osmišljeni su tako da odgovore na potrebe mladih. Stručnjaci se slažu da su te razine nedovoljne za starije osobe, kojima je potrebno više proteina u prehrani od mlađih osoba. Još uvijek nije točno definirano koliko bi proteina starije osobe trebale konzumirati, no neki stručnjaci sugeriraju da starije osobe trebaju 1,3 grama proteina za svaki kilogram tjelesne težine. Da bi se postigla tako visoka razina, zdrav doručak za starije osobe morata uključivati ​​protein.

Jogurt i zobene pahuljice

Grčki jogurt je nutritivno gust i prepun proteina, a izvrstan je za miješanje s orasima, žitaricama i zobenim pahuljicama. Što se tiče zobene kaše, to je još jedna izuzetno zdrava i jednostavna hrana za doručak. Bogata je bjelančevinama, lako se probavlja, a uz svježe voće, sjemenke i orašaste plodove odličan su izbor jer osiguravaju vlakna i proteine.

Jaja i smoothie

Osim što su bogate bjelančevinama, jaja nude i niz važnih vitamina, posebno vitamina D, koji mogu spriječiti osteoporozu. Moramo napomenuti da bi osobe s visokim kolesterolom trebale razmisliti o izbjegavanju jaja, jer su prepune prehrambenog kolesterola. I muškarci bi trebali izbjegavati jaja, jer se pokazalo da konzumacija tri puta tjedno gotovo udvostručuje rizik od raka prostate.

Za osobe sa slabim apetitom, može biti posebno naporno jesti ujutro. Sportaši vole voćne smoothieje jer ih je jednostavno napraviti, ali i zato što čak i kada vam se ne sviđa to što jedete, oni mogu biti izvrstan način da unesete kalorije.

Najvažnije jelo dana

Zdrava prehrana je maraton, a ne sprint. Uz malo planiranja, moguće je započeti s kvalitetnom prehranom, a da pritom ne napravite ništa složenije od zobene kaše ili jaja.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.