Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Kako juha pomaže našem zdravlju?

Objava 02. svibnja 2021. 1 komentara 817 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Bez obzira kakvu volite, topla zdjela juhe pomaže na više načina osnažiti vaše zdravlje.

Juhe na bazi povrća izvrsna su nutricionistička opcija jer kombiniraju visoku hranjivost s niskom energetskom gustoćom, a to znači da dobivamo puno važnih hranjivih sastojaka, uključujući vitamine i minerale za relativno malo kalorija. Studije su više puta pokazale da ljudi koji konzumiraju niskokaloričnu juhu na bazi povrća prije glavnog obroka, unose do 20% manje kalorija u obroku. Razlog je jednostavan. Uglavnom juha nas pomaže zasititi, tako da jedemo manje. Nutritivno je također korisna jer hranjivi sastojci koji se nalaze u povrću, uključujući mnoge vitamine topive u vodi, poput vitamina B, C, K, kao i prehrambena vlakna i niz minerala, također pomažu u regulaciji probavnog trakta i osiguravaju da dobijemo hranjive tvari koje su nam potrebne svaki dan.

Osim toga, konzumacija juhe ima dodatnu korist iz perspektive zadržavanja težine i tekućine. Juhe s podlogom od poriluka, luka i celera posebno su bogate kalijem. Kako kalij pomaže u vezivanju viška natrija, tako pomaže u oslobađanju tijela od viška tekućine. Mnogi se osjećaju napuhnuto zbog prehrane s visokim udjelom soli i nedostatka aktivnosti, nakon konzumacije nekoliko povrtnih juha, zahvaljujući njenom utjecaju na metabolizam osjećat ćemo se lakše.

Juha može biti jednostavan dodatak obroku kroz koji će se osigurati svi nutritivni benefiti povrća. Važno je zapamtiti da riža, rezanci, mahunarke i tjestenina dodaju značajnu količinu ugljikohidrata i kalorija u juhu. S druge strane, juhe na bazi povrća u obliku bujona gotovo nemaju kalorija tako da su preporuka za one kojima je cilj mršavljenje. Iako je konzumacija obroka s niskokaloričnim opcijama, kao što je povrtna juha, izvrstan način za opskrbu zdravim nutrijentima, onima koji žele brzo skinuti nekoliko kilograma, odličan način je zamjena večernjeg obroka juhom od povrća. Niskoenergetski sadržaj pomaže vam zadržati ukupan unos kalorija na niskom nivou, ali ujedno i sprječava da osjećate glad što je slučaj ako jedete vrlo malo uobičajene prehrane ili koristite zamjenske shakeove.

Naravno, domaće juhe su najbolja opcija. Na ovaj način možete kontrolirati vrstu i količinu povrća koje koristite za pripremu juhe, kao i odabir količine soli i nekoliko drugih dodataka. Gotove juhe i mješavine juha s paketima imaju tendenciju izuzetno visokog udjela natrija (soli), a prosječna juha s paketima sadrži visokih 800-1200mg natrija ili trećinu do polovice ukupne dnevne granice natrija. Gotove juhe također imaju relativno malo bjelančevina i puno ugljikohidrata zahvaljujući svojoj osnovi krumpirovim škrobom. Ako tražite gotove juhe, potražite tipove koji sadrže manje od 20 g ugljikohidrata po obroku i manje od 800 mg natrija.

  • Avatar Aristarh
    Aristarh:

    Juha je tisućljetna hrana ljudi. Izvorna juha (vidi knjigu istine i laži o hrani) ima cilj kojemu su se prilagodili i naši geni. Cilj je iskoristiti kosti i druge "otpatke" u ishrani. Time dobijamo u ishrani kolagen za obnovu hrskavica ... prikaži još! zglobova. Itd itd.