Blogosfera Oaza Dom

Kako konzumacija šećera utječe na naš izgled?

Nikad nije kasno da počnete uklanjati šećer iz prehrane jer to u suprotnom doprinosi riziku za razvoj kroničnih bolesti, poput dijabetesa, srčanih bolesti, moždanog udara, demencije, raka i mnogih drugih. Stoga, za početak pazite koja pića konzumirate.
Objava 06. listopada 2019. 0 komentara 494 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Svi se volimo zasladiti, ali moramo pronaći mjeru i paziti na naše zdravlje.

Svi želimo izgledati dobro, zar ne? No, nažalost, sok koji pijemo uz doručak ili desert koji pojedemo prije spavanja možda djeluje upravo suprotno. Pitanje koje nas često muči glasi: Da li konzumiranje šećera utječe na naše starenje? Stručnjaci kratko i jasno kažu da utječe. Zbog šećera starimo na više polja našeg organizma, kako iznutra tako i izvana, uključujući našu kožu. Kako to objasniti? Primjerice, ako bananu stavite na stol i otvorite ju, što se događa za 24-48 sati? Dobiva smeđu boju. Ono što se događa je da šećeri u toj banani reagiraju s proteinima, uzrokujući umrežavanje i smeđu boju. Točno ista reakcija se događa u našim tijelima.

Stolni šećer izrađen je od molekule glukoze i fruktoze, a upravo je fruktoza u šećeru ona koja ubrzava reakciju "smeđe boje" sedam puta. Koža je sastavljena od kolagena i elastina koji čine našu kožu podatnom i mekom. Šećer uzrokuje umrežavanje kolagena, što rezultira učvršćivanjem i gubitkom elastičnosti naše kože. Što više šećera imamo u tijelu, to više pati naša koža.

Načini na koje šećer utječe na kožu:

  • Povećani broj akni
  • Dobivanje bora
  • Razvoj tamnih mrlja
  • Sporije zarastanje posjekotina

Starenje je prirodan proces, ali ga šećer ubrzava. Bez da idemo u detalje, na kraju svakog lanca našeg DNK nalazi se mali poklopac, nazvan telomer, koji štiti naš DNK od oštećenja. Svaki put kada se DNK čita i duplicira, ti se telomeri skraćuju. Dok naša tijela normalno zamjenjuju te telomere, šećer ubrzava to skraćivanje i time pospješuje proces starenja.

Muškarci i žene u svojim tijelima razgrađuju šećer jednakim intenzitetom tijekom starenja. Ono što se mijenja jest koliko kalorija naše tijelo može potrošiti u određeno vrijeme. Djeca imaju višu stopu metabolizma od nekoga starijeg, ali što se tiče šećera koji se prerađuje, isto je i ako imate 4 godine, 40 ili 80 godina. Kako bi se preokrenuli učinci šećera možemo smanjiti metaboličke posljedice šećera (dijabetes, pretilost, metabolički sindrom) i eventualno neke aspekte starenja. Nažalost, ne možemo izbjeći neke promjene na koži povezane s unesenim šećerom. Bitno je potaknuti ljude da se rano u životu počinju riješavati šećera, a osobito je važno kod trudnica. Zapamtite, što se događa na vašoj koži, događa se svugdje u vašem tijelu. Naša je koža samo vanjski prikaz svega što se događa u našim tijelima.

Kako jesti manje šećera

Nikad nije kasno da počnete uklanjati šećer iz prehrane jer to u suprotnom doprinosi riziku za razvoj kroničnih bolesti, poput dijabetesa, srčanih bolesti, moždanog udara, demencije, raka i mnogih drugih. Stoga, za početak pazite koja pića konzumirate. Prosječan čovjek dobiva oko 30-40 posto šećera iz pića. Držite se vode, čaja ili kave. Ako trebate zasladiti čaj, nemojte. Ako želite aromatizirati vodu, pokušajte dodati svježe voće, poput limete ili limuna. To je to. Bez voćnih sokova, bez sportskih pića, bez energetskih pića. Drugi savjet da detaljno pogledate etikete na pakiranjima prerađene hrane. Otprilike 80 posto prerađene hrane ima šećer. Šećer dolazi s oko 50 različitih imena. Možete potražiti prerađeni šećer, sirovi šećer, smeđi šećer, maldekstrozu. Svakako se educirajte o tome kako je šećer označen različitim sastojcima. Voće i povrće sadrže šećer u svom prirodnom obliku, i za te šećere se ne biste trebali brinuti.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.