Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Kako očuvati imunitet u starijoj dobi?

Imunitet trebamo čuvati i graditi tijekom cijelog života, a osobito u starijoj dobi kada smo skloniji bolestima.
Objava 29. travnja 2019. 0 komentara 290 prikaza
Foto: Oaza Dom
Foto: Oaza Dom
Imunitet trebamo održavati i u starijoj dobi

Bilo da se brinete o najmilijima starije dobi u vašem domu ili samo pokušavate pomoći starijim osobama kako bi bili sretni i zdravi, važno je pristupiti proaktivno svakom mogućem problemu. Pri tome ne mislimo samo na sezonsku zaštitu od gripe, nego i na dugoročno, cjelokupno poboljšanje stanja organizma. Postoji mnogo stvari što možemo učiniti u tu svrhu, a mi ćemo vam predstaviti neke najosnovnije kojih se svi možemo držati.

Važnost ispravne prehrane

Već znate da je zdrava prehrana važna, ali njena se važnost povećava s godinama. Dok mladi ljudi mogu preživjeti, pa čak i razviti svoj organizam na dijeti masnim hamburgerima i pećenim krumpirićima, ista prehrana starijoj osobi može rezultirati opasnim posljedicama i izložiti ih riziku raznih bolesti.

Zdrava prehrana važna je za vaše najmilije, a vi im možete pomoći još više uključivanjem takozvane superhrane u obroke koje radite na dnevnoj bazi. Hrana poput kelja, bobičastog voća, brokule, avokada i nekih gljiva doista predstavlja zdravu bombu svim bolestima. Učenje recepata s ovim super-zdravim sastojcima odličan je način za poboljšanje zdravlja vaše starije voljene osobe, a u konačnici i vlastite obitelji.

Pijte puno vode

Dehidracija je problem mnogim starijim osobama, stoga se svakako pobrinite da vaša voljena osoba pije puno vode. Ako osoba za koju se brinete ima problema s pokretljivošću, potrudite se da im boca za vodu bude u dosegu ruke te da redovitim konzumiranjem povećaju unos tekućine i poboljšaju zdravlje.

Također možete vodom zamijeniti bezalkoholna pića, kao što su šećerom bogati sokovi i kava puna kofeina za vrijeme obroka. Piće koje sadrži kofein može biti posebno problematično jer njegov prekomjeran unos povećava proizvodnju urina i može pogoršati dehidraciju.

Pazite dobro spavate i odmorite vaše tijelo

Mnoge starije osobe misle da je spavanje manje bitno kako im godine prolaze, ali to nije slučaj. Spavanje je jednako važno za starije ljude kao i za muškarce i žene u naponu snage. Ako vaši najmiliji ne ostvaruju dovoljno sna, nekoliko promjena u njihovoj rutini spavanja može napraviti veliku razliku. Isključivanje TV-a sat vremena prije spavanja i izbjegavanje konzumacije kofeina u večernjim satima može puno pomoći, kao i uspostavljanje redovitog vremena za spavanje za sve u obitelji.

Dopunite svoju prehranu

Dok je zdrava prehrana jedan od najboljih načina za borbu protiv gripe, vitamini i biljni dodaci mogu potaknuti imunološki sustav i smanjiti vjerojatnost dobivanja bolesti. Vitamini, osobito antioksidansi poput vitamina C, mogu poboljšati funkciju imunološkog sustava i učiniti vas manje ranjivim na bolesti poput gripe. Biljni dodaci poput Echinacee, ginsenga i probiotika također igraju ulogu. Uključivanje ovih dodataka u prehranu voljene osobe može pomoći njihovom imunološkom sustavu da djeluje učinkovitije i spriječi gripu.

Pokrenite se

Bez obzira na vašu dob, izlazak i aktivnost važan je dio dobrog zdravlja. Redovita tjelovježba može poboljšati vaše zdravlje i zdravlje vaših starijih tako što potiče imunološki sustav - čime se smanjuje rizik od bolesti. Vježba je nešto što vi i vaši najmikliji trebate prakticirati zajedno. Bilo da se radi o teretani ili se jednostavnoj šetnji po susjedstvu, cijela obitelj može uživati ​​u blagodatima dobrog zdravlja.

Pomoći starijim voljenim osobama da se pripreme prije nego što krene sezona gripe te napraviti kvalitetnu prevenciju drugih bolesti, može biti dug put. Njihov imunološki sustav ne mora biti tako jak kao kod mlađih generacija u obitelji i treba poduzeti temeljite pripreme kako bi se osiguralo da ostanu zdravi. Koristite ove savjete kako bi vaše najmilije osobe bile sretne i zdrave tijekom cijele godine.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.