Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Kako održati kosu čvrstom i zdravom?

Objava 02. kolovoza 2020. 0 komentara 65 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Kosa neprestano raste i zamjenjuje se, a folikuli neprestano stvaraju nove dlake od hranjivih tvari u tijelu.

Svi žele imati jaku i sjajnu kosu, ali ne polazi baš svima za rukom. Naravno, važno je održati svoje vlasište zdravim, ali također je iznimno važno obratiti pažnju na prehranu. Možete imati suhu, glatku ili svilenkastu kosu - sve su to znakovi vašeg unutrašnjeg zdravlja. Svaki pramen sastoji se od stanica koje sadrže protein koji se zove keratin i koji ih treba neprestano hraniti mineralima i vitaminima kako bi vaša kosa bila zdrava i jaka. U nastavku ćemo spomenuti neke namirnice koje svakako trebate dodati u svoju prehranu ako želite imati kvalitetnu kosu.

1. Jaja sadrže proteine

Kosa vam je sačinjena od proteina, stoga je važno osigurati da imate dovoljno proteina u svojoj prehrani. Protein je građevni blok kose, a jaja su jedan od najbogatijih prirodnih izvora proteina.

2. Špinat i ostalo zeleno povrće bogato je željezom

Željezo je neophodan mineral koji treba stanicama vaše kose. Zapravo, nedostatak željeza u tijelu može uzrokovati gubitak kose. Kada vam tijelo ima malo željeza, kisik i hranjive tvari ne prenose se dovoljno na korijenje kose i folikule što može spriječiti rast i učiniti vaše pramenove slabima.

3. Citrusno voće izvrstan je izvor vitamina C

Tijelu je potreban vitamin C za apsorpciju željeza pa u prehranu trebamo dodati citrusno voće. Nutricionisti kažu kako je jedan limun dnevno dovoljan za ispunjavanje dnevne doze vitamina C. Također se možete odlučiti za naranču. Vitamin C potreban je i za proizvodnju kolagena koji čini snažnima kapilare koje se spajaju na kosu te tako osiguravaju redovitu opskrbu hranjivim tvarima i brzi rast kose.

4. Orašasti plodovi i sjemenke za omega-3 masne kiseline

Omega-3 masne kiseline njeguju kosu i podupiru njenu čvrstoću. Kako vaše tijelo ne može proizvoditi ove zdrave masti, morate ih izvući iz prehrane. Bademi i orasi boogati su Omega-3 masnim kiselinama. Također, lanene sjemenke mogu poslužiti kao zdravi međuobrok, a istovremeno osiguravaju esencijalne masti kosi.

5. Cjelovite žitarice za dobivanje biotina

Cjelovite žitarice bogate su biotinom zajedno sa željezom, cinkom i B vitaminima. Biotin je potreban za staničnu proliferaciju i igra važnu ulogu u stvaranju aminokiselina (proteina) koje su potrebne za rast kose.

6. Mrkva je bogata vitaminom A

Svakodnevna konzumacija soka od mrkve odlična je za brzi rast kose. Kosa sadrži tkiva koja najbrže rastu u tijelu, a vitamin A potreban je za rast svake stanice. Također pomaže vlasištu u proizvodnji prirodnog ulja sebuma koje ga čuva i korijenje čini zdravim za pospješenje rasta kose.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.