Blogosfera Oaza Dom

Kako poboljšati mentalno zdravlje u starijoj dobi?

Naš način života ima veliki utjecaj na naše mentalno zdravlje, a mnoge neželjene bolesti mogu se spriječiti i izliječiti uz pravilnu njegu.
Objava 25. srpnja 2019. 0 komentara 223 prikaza
Foto: Oaza Dom
Foto: Oaza Dom
Svaku fazu života trebamo prigrliti i nikad ne smijemo klonuti duhom.

Starenje je prirodni proces koji donosi fiziološke i emocionalne promjene svakome od nas, ali to ne znači da se trebamo prepustiti godinama koje nas sustižu. Većina bolesti dolazi sa starošću, a u to možemo ubrojiti i stanja kao što je gubitak pamćenja i zaboravljivost. Naš način života ima veliki utjecaj na naše mentalno zdravlje, a mnoge neželjene bolesti mogu se spriječiti i izliječiti uz pravilnu njegu. Fizička aktivnost i zdrava hrana koja pozitivno utječe na mozak mogu pomoći starijim osobama da osiguraju zdrav život bez bolesti. Uz pridržavanje nekoliko jednostavnih savjeta i pozitivan pogled na život možete utjecati na proces starenja i održavanje forme mentalnog zdravlja.

Uživajte u mirovini

Većini aktivnih ljudi ubrzan poslovni život i karijera čine velik dio njihova života, pa se ne mogu pomiriti s naglim prestankom takvog načina života i započeti ugodnu mirovinu. Kraj karijere često utječe na samopoštovanje i financijsku sigurnost pojedinca te lako može potonuti u depresiju. Stoga je važno razgovarati s članovima obitelji i prijateljima koji mogu pomoći u pružanju oduška za nagomilane emocije.

Bliske osobe mogu pomoći pojedincu da shvati kako postoji još mnogo toga za proživjeti osim dnevne poslovne rutine. Mirovina donosi mnogo pozitivnog kao što su vremenom neopterećeni odmori, uživanje s obitelji i prijateljima, igranje s unucima, uključivanje u društvene aktivnosti i njegovanje omiljenog hobija za koji nikad niste imali vremena.

Prakticirajte zdravu prehranu

Priprema jednostavnih i zdravih obroka može biti zabavna i ugodna aktivnost koju stariji partneri mogu raditi zajedno. Zajednička kupovina voća, povrća i ostalih namirnica može se biti jednako zanimljiva kao i razne rekreacijske aktivnosti. U starijoj dobi važno je posavjetovati se s nutricionistom i isplanirati prehranu bogatu svim hranjivim tvarima - voćem, povrćem, cjelovitim žitaricama, mliječnim proizvodima, peradi i ribom kako bi se povećala energija, ograničile mogućnosti probavnih smetnji i rizik od bolesti koje se mogu pojaviti ako ne jedemo zdravo. Pravilna prehrana je bitna kako bi se smanjio pritisak na probavni sustav, jer se sa starenjem usporava proces probave.

Budite fizički aktivni

Najvažniji savjeti za mentalno zdravlje uključuju redovitu tjelesnu aktivnost i tjelovježbu. Kako starimo, naš metabolizam se usporava, a održavanje težine postaje veliki problem kod starijih osoba. Redovita tjelovježba najmanje 30 minuta pomaže u sagorijevanju kalorija, poboljšava snagu te povećava fleksibilnost i ravnotežu čime se smanjuje rizik od ozljeda uzrokovanih padovima. Vježba također pomaže u poboljšanju kvalitete sna i jača funkcije mozga kako bi se smanjio rizik od narušavanja kognitivnih sposobnosti, demencije i Alzheimerove bolesti. Odlučite se za zabavne aktivnosti poput plivanja, biciklizma ili onih jednostavnijih kao što je obična šetnja prirodom.

Vježbajte svoj mozak

Starost također utječe na psihološko zdravlje pojedinca jer ljudi postaju usamljeni i povlače se iz društvenih aktivnosti. Takav razvoj situacije kod starijih osoba može uzrokovati negativan utjecaj na mentalno zdravlje. Izazovite vaše mentalne sposobnosti i isprobajte nove hobije, rješavajte zagonetke i križaljke, igrajte igre za poticanje memorije, čitajte knjige i novine te svakako sudjelujte u društvenim aktivnostima i obiteljskim okupljanjima.

Njegujte dobar san

Pokušajte izbjeći spavanje tijekom dana ili ako je potrebno, ograničite ga na maksimalno jedan sat tijekom ranog poslijepodneva tako da ne narušite spavanje tijekom noći. Razvijte zdrave navike spavanja i ne pribjegavajte tabletama kako biste pospješili odmor vašeg organizma. Postavite i slijedite određene zdrave navike spavanja kako biste se borili protiv eventualnih poremećaja spavanja i nesanice. Pokušajte spavati i probuditi se svaki dan u određeno vrijeme, pobrinite se da vaša spavaća soba bude udobna kada idete na spavanje. Nemojte gledati TV prije nego što odete u krevet, pročitajte knjigu ili slušajte umirujuću glazbu kako biste opustili svoja osjetila i tijelo.

Ograničite pušenje i alkohol

Iako je konzumiranje alkohola uobičajeno među svim dobnim skupinama, ono može postati ozbiljan problem kod starijih osoba. Starije osobe pribjegavaju alkoholu iz raznih razloga, kao što su depresija, usamljenost, gubitak tjelesne neovisnosti i pokretljivosti, bolesti i razni drugi čimbenici. Prekomjerna konzumacija alkohola i pušenje ne samo da pogoršava fizičko zdravlje, nego i utječe na bihevioralno zdravlje starijih osoba. Stoga je važno umjereno konzumirati alkoholna pića i nositi se s dosadom i depresijom na produktivnije načine.

Odlazak u mirovinu i starija dob ne znače kraj svijeta, već označavaju početak jedne nove faze života koju ljudi trebaju prihvatiti cijelim srcem. Održavajte svoj smisao za humor i nastojte biti zaposleni aktivnostima koje volite raditi kao što su primjerice praćenje sporta, učenje novog jezika, pjevanje, ples, kulinarstvo ili šetnje parkom koje će vam pomoći zadržati osjećaj svrhe. Prihvaćanje i snalaženje na način da izvučemo sve pozitivno iz trenutne situacije pomaže nam da poboljšamo psihološku snagu i mentalno blagostanje.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.