Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Kako se riješiti ukočenosti u vratu?

Prije nego spomenemo načine za ublažavanje ukočenog ili bolnog vrata, bitno je prevenirati kako bismo poboljšali zdravlje vrata i držanja tijela
Objava 19. siječnja 2022. 0 komentara 1216 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Bol u vratu je na četvrtom mjestu uzroka onesposobljenosti, a iako uglavnom nije opasna, može biti vrlo neugodna.

Najčešće bol u vratu nastaje zbog naprezanja mišića u području vrata i gornjeg dijela ramena. Ovi mišići su obično oslabljeni lošim držanjem tijekom vremena. Bol i ukočenost u vratu vrlo su česti kod ljudi koji dan provode radeći za računalom. Stručnjaci savjetuju da ako osjećate ukočenost ili bol u vratu pokušajte promijeniti položaj svog stola, stolice i zaslona računala. Ne zaboravite praviti česte pauze da se istegnete i prošetate. Mnogima pomaže i stol podesiv po visini.

Drugi uzroci ukočenosti i boli u vratu uključuju artritis, pomaknut disk te ozljedu ili bolest. Posjet liječniku može utvrditi što uzrokuje ukočenost ili bol u vratu.

Ne pokušavajte sami postavljati dijagnozu ili primjenjivati ​​lijekove za ukočenost vrata kod kuće ako:

  • Doživite trnce ili gubitak snage ili osjećaj u ruci ili šaci
  • Imate bolove kao rezultat udarca ili pada
  • Imate bol koji se pojačava kada legnete ili je dovoljno jaka da prekine normalan san
  • Ne možete pronaći udoban položaj
  • Izgubite kontrolu nad nuždom
  • Gubite koordinaciju ili sposobnost hodanja bez pomoći
  • Imate kvržicu ili natečenu(e) žlijezdu(e) zajedno s nelagodom u vratu
  • Doživite ukočenost zajedno s bilo kojim drugim simptomima srčanog udara

Bilo koju kombinaciju ovih simptoma s bolnim, zategnutim vratom treba shvatiti ozbiljno i odmah prijaviti svom liječniku.

Prevencija je najbolji lijek za ukočen vrat

Prije nego spomenemo načine za ublažavanje ukočenog ili bolnog vrata, bitno je prevenirati kako bismo poboljšali zdravlje vrata i držanja tijela.

Liječnik može preporučiti fizioterapeuta koji može savjetovati korisne vježbe i istezanje mišića za svakodnevnu rutinu. Osobito jačanje trupa može pomoći u održavanju dobrog držanja.

Naučite i vježbajte dobro držanje. Držite glavu tako da su vam uši iznad ramena, a ramena poravnata s bokovima. Držite bradu i oči podignute tijekom dana. Možda ćete morati prilagoditi svoj radni prostor.

Pravite pauze za kretanje. Čak i dobro držanje zahtijeva varijacije. Neka vam "pauze za kretanje" budu prioritet kako biste izbjegli boravak u istom položaju cijeli dan.

Zdravo spavanje. Odaberite jastuk na temelju svog uobičajenog položaja spavanja. Poravnanje kralježnice i podrškakljjučni su za dobro zdravlje kralježnice.

Upravljajte stresom. Naučite se redovito opuštati tijekom dana, posebno kada se suočavate s uobičajenim stresorima.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.