Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Kako sniziti visoki krvni tlak na prirodan način?

Objava 30. siječnja 2022. 0 komentara 1490 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Visoki krvni tlak ili hipertenzija poznat je i pod nazivom naziva i “tihi ubojica” jer u početku oboljeli nemaju nikakvih zdravstvenih problema.

1. Redovito hodanje i vježbanje

Redovita tjelovježba može pomoći u snižavanju krvnog tlaka. Vježbanje je jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za snižavanje visokog krvnog tlaka. Redovita tjelovježba pomaže da srce bude jače i učinkovitije u pumpanju krvi, što snižava tlak u arterijama. Na tjednoj bazi, 150 minuta umjerene tjelovježbe, kao što je hodanje, ili 75 minuta intenzivnog vježbanja, poput trčanja može pomoći u snižavanju krvnog tlaka i poboljšanju zdravlja srca. Hodanje od samo 30 minuta dnevno može pomoći u snižavanju krvnog tlaka. Više tjelovježbe pomaže ga još više smanjiti.

2. Smanjite unos natrija

Unos soli u današnjoj prehrani je visok širom svijeta. Velikim dijelom za to je zaslužna prerađena i pripremljena hrana. Iz tog razloga, mnogi javnozdravstveni napori usmjereni su na smanjenje soli u prehrambenoj industriji. Mnoge studije povezuju visok unos soli s visokim krvnim tlakom te srčanim i moždanim udarima. Zamijenite prerađenu hranu svježom i pokušajte začiniti biljem i začinima umjesto soli.

3. Pijte manje alkohola

Konzumacija alkohola može povisiti krvni tlak. Zapravo, alkohol je povezan s 16% slučajeva visokog krvnog tlaka diljem svijeta. Iako su neka istraživanja pokazala da male do umjerene količine alkohola mogu zaštititi srce, ali treba imati na umu da konzumacija alkohola u bilo kojoj količini može povisiti krvni tlak. Ograničite pijenje u skladu s preporukama.

4. Jedite više hrane bogate kalijem

Kalij je važan mineral koji pomaže tijelu da se riješi natrija i smanjuje pritisak na krvne žile. Moderna prehrana povećala je unos natrija kod većine ljudi dok je smanjila unos kalija (kako bi postigli bolju ravnotežu kalija i natrija u svojoj prehrani, usredotočite se na jedenje manje prerađene hrane i više svježe, cjelovite hrane.

Namirnice koje su posebno bogate kalijem uključuju:

  • povrće, posebno lisnato zelje, rajčice, krumpir i slatki krumpir
  • voće, uključujući dinje, banane, avokado, naranče i marelice
  • mliječni proizvodi, kao što su mlijeko i jogurt
  • tunjevine i lososa
  • orašasti plodovi i sjemenke
  • grah

Konzumiranje svježeg voća i povrća, koje je bogato kalijem, može pomoći u snižavanju krvnog tlaka.

5. Smanjite unos kofeina

Ako ste ikad popili šalicu kave prije nego što ste izmjerili krvni tlak, znat ćete da kofein izaziva trenutno povećanje. Međutim, nema puno dokaza koji upućuju na to da redovito pijenje kofeina može uzrokovati trajno visok tlak. Zapravo, ljudi koji piju kavu i čaj s kofeinom imaju manji rizik od srčanih bolesti, uključujući visoki krvni tlak, od onih koji ih nemaju takve navike. Kofein može imati jači učinak na ljude koji ga ne konzumiraju redovito. Ako sumnjate da ste osjetljivi na kofein, smanjite unos kako biste vidjeli snižava li vam krvni tlak. Kofein može uzrokovati kratkotrajni skok krvnog tlaka, iako za mnoge ljude ne uzrokuje trajno povećanje.

6. Naučite upravljati stresom

Slušanje umirujuće glazbe može pomoći u smanjenju stresa. Stres je ključni pokretač visokog krvnog tlaka. Kada ste pod kroničnim stresom, vaše tijelo je u stalnom načinu borbe ili bijega. Na fizičkoj razini to znači brži rad srca i sužene krvne žile. Kada doživite stres, također je veća vjerojatnost da ćete se uključiti u druga ponašanja, kao što je pijenje alkohola ili jedenje nezdrave hrane koja može negativno utjecati na krvni tlak. Slušanje umirujuće glazbe: umirujuća glazba može pomoći opuštanju vašeg živčanog sustava. Istraživanja su pokazala da je učinkovita nadopuna drugim terapijama krvnog tlaka.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.