Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Kako učiniti kosu zdravom i snažnom?

Ni najskuplji šampon ili maska ​​za kosu neće pokazati željeni učinak ako jedemo nezdravu hranu
Objava 17. travnja 2021. 0 komentara 650 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Većina hranjivih sastojaka koji su dobri za kožu dobri su i za kosu, jer se sastoje od sličnih bjelančevina.

Brojni čimbenici utječu na stanje kose, a ako se hranimo zdravo možemo ju učiniti robusnijom i gustom, Čimbenici koji utječu na rast kose mogu se podijeliti u dvije skupine:

  1. Procesi poput genetike, dobi i hormonalnih promjena.
  2. Aspekti kojima možemo lako upravljati i snažno utjecati na stanje kose.

Najvažnije je održavanje svakodnevne kvalitetne prehrane. U današnje vrijeme mnogi proizvodi za njegu kose obećavaju učiniti kosu kvalitetnom, čvrstom, snažnom i gustom. No, u konačnici ni najskuplji šampon ili maska ​​za kosu neće pokazati željeni učinak ako jedemo nezdravu hranu. Stoga bi prvi korak za zdrav rast kose i noktiju trebao biti prehrana bogata vitaminima i mineralima.

Nedovoljan unos željeza, masnih kiselina i kalcija ili praćenje mono-dijeta može rezultirati ozbiljnim pogoršanjem kože, kose i noktiju. Hrana bogata kalcijem ključna je hrana koja jača kosu. Kalcij je mineral koji sudjeluje u radu folikula dlake, utječući na intenzitet rasta dlake i njezino ukupno stanje. Nedostatak kalcija može se nadoknaditi dodavanjem konzumacije sira, prirodnog jogurta, srdela, graha i leće, badema i lisnatog zelenila.

Proteini su primarni građevni materijal tijela. Sudjeluju u svim vitalnim procesima: od proizvodnje enzima i hormona do stvaranja stanica, uključujući kosu i nokte. Smanjivanjem unosa proteina, tijelo usporava sve aktivnosti i počinje koristiti proteine ​​samo za bitne procese. Dakle, prehrana s niskim udjelom proteina može prouzročiti naglo pogoršanje stanja kose i noktiju. Da biste izbjegli takve posljedice i postigli punoću kose, ne biste trebali smanjivati ​​konzumaciju visokoproteinske hrane poput bijelog i crvenog mesa, jaja i morskih plodova, koji su neophodni za rast kose.

Silicij je još jedan važan mineral neophodan za kožu, kosu i nokte. Prirodna hrana koja sadrži silicij dioksid uključuje krastavce, jaja, svježe kamenice, šparoge, mango i grah.

Folna kiselina je vitalna komponenta budućih majki. Sudjeluje u stvaranju genetskog materijala i rastu stanica koštane srži. Ovaj mineral sadrži brokula, bijela riža, crveno meso, perad, orašasti plodovi, zeleno povrće. Folna kiselina potaknuti brži rast kose, ali će izgledati puno bolje.

Folikuli dlake koji okružuju korijene kose trebaju željezo. Hrana bogata željezom pospješuje rast kose i pojačava volumen. Željezo sadrži crveno meso, piletina, riba, goveđa jetra, zelena salata i brokula.

Omega 3 kiseline su također važan sudionik za rast kose. Pomažu u održavanju ravnoteže vode u stanicama vlasišta i kose. Budući da naše tijelo ne proizvodi omega-3, oni bi trebali biti dio zdrave prehrane. Losos, haringa i druga masna riba sadrže omega-3, a ima ih i u avokadu i orasima.

Niska razina biotina kosu može učiniti lomljivom i slabom. Da biste to izbjegli, jedite više cjelovitih žitarica, kruha od sojinog brašna, jetre i žumanjaka. Sumpor je jedna od glavnih komponenti keratina, koji je važan građevinski materijal noktiju i kose te im pomaže da ostanu zdravi. Nalazi se u prokulicama, luku, češnjaku i cvjetači. Imajte na umu da je ova hrana za rast kose neophodna i za nokte i kožu.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.