Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Kako zadržati toplinu i zaštititi se od hladnoće u starijoj dobi?

Za stariju osobu tjelesna temperatura od 35 stupnjeva ili niža može prouzročiti mnoge zdravstvene probleme, poput srčanog udara, problema s bubrezima, oštećenja jetre i slično.
Objava 05. siječnja 2020. 0 komentara 213 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Problem hladnoće ponavlja se svake zime i treba se pravilno zaštititi od takvih uvjeta.

Starije osobe mogu brzo izgubiti tjelesnu toplinu - brže nego u mladosti, a osobito je to slučaj zimi. Promjene u vašem tijelu koje dolaze sa starenjem mogu vam otežati prepoznati osjećaj hladnoće. Ukoliko smo dugo izloženi hladnoći u starijoj dobi, to se može pretvoriti u opasan problem prije nego što starija osoba uopće shvati što se događa. Liječnici ovaj ozbiljni problem nazivaju hipotermijom.

Hipotermija se događa kada nam tjelesna temperatura postane vrlo niska. Za stariju osobu tjelesna temperatura od 35 stupnjeva ili niža može prouzročiti mnoge zdravstvene probleme, poput srčanog udara, problema s bubrezima, oštećenja jetre i slično. Biti vani na hladnoći ili čak biti u vrlo hladnoj kući može dovesti do hipotermije. Pokušajte se držati podalje od hladnih mjesta i obratite pažnju na to koliko je hladno gdje se nalazite. U nastavku donosimo nekoliko savjeta za utopljavanje preko zime.

1. Nosite nekoliko tankih slojeva, a ne jedan debeli sloj odjeće. Razlog tome je zato što oni zadržavaju topli zrak u blizini tijela, vunena odjeća ili odjeća koja zadržava topline su idealan izbor. Puno se topline gubi kroz dio vrata, pa ako ste u hladnom i zatvorenom prostoru, svakako nosite kapu i šal.

2. Ako vam je hladno za noge i nožne prste upamtite da su debele čarape obavezna oprema, a po mogućnosti i papuče.

3. Navucite rolete i zavjese čim se smrači kako bi bolje zadržali toplinu u vašem domu.

4. Nemojte dugo stajati vani jer se brzo možete prehladiti.

5. Za zagrijavanje kreveta koristite boce s toplom vodom ili električne deke, no nikad ih nemojte koristiti zajedno jer to može biti opasno. Pri uporabi električne opreme uvijek pročitajte upute.

6. Ako sjedite, šal ili pokrivač pružit će dodatnu toplinu. Također biste trebali pokušati držati noge u ležećem položaju jer je zrak hladniji pri tlu.

7. Nosite toplu odjeću u krevet. Kad je stvarno hladno, nosite topliju odjeću za spavanje, čarape, pa čak i kapu.

8. Također, redovito servisirajte svoj sustav grijanja i dimnjak. Neka stručnjaci provjere radi li pravilno, a vi uvijek provjerite lokalnu vremensku prognozu kako biste se mogli pripremiti u skladu s tim.

9. Držite vrata i prozore zatvorene po hladnom vremenu kako biste zadržali toplinu, možete si pomoći i jastucima ili oblozima za vrata i prozore kako biste spriječili ulazak hladnoće.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.