Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Koje su zdrave namirnice za vruće ljetne dane?

Pokušajte pomoći starijima s pripremom obroka ili kupite unaprijed obrađene namirnice kako biste im olakšali konzumaciju. U ljetnim mjesecima naši najmiliji moraju jesti zdravo, a bit će svakako će im pomoći unaprijed složena porcija voća, povrća i grickalica spremna za jelo bez ikakvog dodatnog posla.
Objava 23. lipnja 2019. 0 komentara 696 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Tijekom ljeta bitno je paziti na unos tekućine, ali i konzumirati lagane namirnice za naše tijelo.

Tijekom vrućih ljetnih mjeseci starije osobe su posebno sklone dehidraciji. Ljeti također može biti teško održavati uravnoteženu prehranu, jer se često smanjuje apetit i želja za kuhanjem te konzumiranjem toplih obroka. U nastavku teksta donosimo vam naš popis najboljih namirnica za ovu sezonu.

1.) Lubenica

Voćni hit ljeta je svakako lubenica. Bilo da ju poslužujete u svojoj omiljenoj ljetnoj salati, ili je izrežete i spremite za užinu kao svježi međuobrok tijekom vrućeg dana, lubenica je odličan ljetni plod pun hranjivih tvari. Ovo voće bogato je likopenom, zdravim antioksidansom koji pomaže u sprečavanju bolesti srca, pa čak i nekih vrsta raka. Također, lubenica je dobar izvor kalija, vitamina A i C i aminokiselina koje mogu pomoći u snižavanju krvnog tlaka. Svi znamo da je puna tekućine, što ju čini pravim hidratantnim rješenjem za žeđ tijekom visokih temperatura.

2.) Bobičasto voće

Kada sunce pokaže svoju snagu kao zadnjih par tjedana, a svibanjski pljuskovi se povuku, pravo je vrijeme za ubiranje bobičastog voća, izvrsnog izvora antioksidanata i vitamina. Primjerice, borovnice su oporne, ukusne i nisko kalorične, ali pršte s puno zdravih spojeva. Glavna prednost su im antioksidansi koji pomažu tijelu u borbi protiv štetnih slobodnih radikala. Također se pokazalo da pomaže u smanjenju rizika od razvoja kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa, a istovremeno poboljšavaju funkcioniranje mozga i pamćenje.

Još jedna kultna ljetna bobica, malina, također je nisko kalorična, ali bogata hranjivim tvarima. Maline su prepune zdravih vlakana koje mogu smanjiti kolesterol i održavati zdravu tjelesnu težinu. Uz navedeno je i bogat izvor vitamina C, a samo jedna šalica bobičastog voća sadrži više od polovice preporučenih dnevnih razina ovog ključnog vitamina za jačanje imuniteta.

3.) Kukuruz

Kukuruz je ljetna namirnica koju možemo obrađivati na više načina te ju koristiti u kombinaciji s brojnim jelima i salatama. Vjerovali ili ne, kukuruz je iznenađujuće zdrav, što ga čini izvrsnim dodatkom ljetnom meniju starijih osoba. Ovaj ljetni proizvod je izvrstan izvor luteina, snažnog antioksidansa koji može pomoći u zaštiti vaših očiju, smanjujući rizik za dobnu makularnu degeneraciju. Istraživanja su također pokazala da kukuruz sadrži antioksidante koji mogu pomoći starijima da smanje rizik od srčanih bolesti i raka.

4.) Sjemenke suncokreta i orašasti plodovi

Sjemenke suncokreta, kikiriki i bademi dolaze s mnoštvom zdravstvenih prednosti. U nekim člancima možemo pročitati kako su sjemenke suncokreta jedna od deset najboljih supernamirnica, a mnogima su ljetni favoriti zbog obilja vitamina E. Izvrstan su izvor proteina, minerala i fitosterola te se pokazalo da smanjuju razinu kolesterola u krvi. Orašasti plodovi imaju još aduta u vidu badema koju su svoj ugled i status "supernamirnice" zaslužili, zahvaljujući visokoj koncentraciji zdravih masti, antioksidanata, vitamina i minerala. Kikirikiji pak dolaze bogati zdravim mastima, proteinima i mineralima kao što su fosfor i magnezij.

5.) Ledeni čaj

Ledeni čaj je prava ljetna poslastica. Bilo da ga pijete bez ičeg, dodate malo šećera ili miješate s puno svježeg limunovog soka, nema bolje pratnje tijekom dugog ljetnog dana od ukusne čaše omiljenog čaja. Kada pijuckate čaj okrepljujete vaše tijelo s mnogim benefitima. Istraživanja su povezala redovitu konzumaciju čaja s nižim rizikom za razvoj Alzheimerove bolesti i dijabetesa, kao i boljeg oralnog zdravlja te jačih mišića i kostiju. Mnoge različite vrste čaja - uključujući zeleni, biljni i crni dolaze sa zdravim flavonoidima, prirodnim spojevima za koje se pokazalo da pomažu kod zdravlja kostiju, prevencije raka i štite od srčanih bolesti. Da li su ovo dovoljni razlozi da čaj zauzme bitno mjesto u vašem hladnjaku?

6.) Kupus

Bilo da ste ga pomiješali u salati ili poslužili “školski” kiseli kupus, on svakako može osvježiti vaš ljetni stol. Kupus je bogat vitaminima C i K, kao i antioksidansima koji se bore protiv upala. U međuvremenu, kiseli kupus - kao i druge fermentirane namirnice pokazao je da poboljšava "dobre" bakterije crijeva, pomažući u poboljšanju probave i apsorpciji hranjivih tvari.

7.) Rajčica

Za mnoge pohlepne vrtlare ljeto zapravo znači jedno: povratak svježih, sočnih rajčica. Mnogi u svojim dvorištima uzgajaju rajčice svake godine kao jednostavan i pouzdan način da pripreme svoje “zelene zalihe” u ljetnim mjesecima. Bilo da se radi na salatu, ili se jednostavno nareže i jede svježa, rajčica je izvrstan izvor likopena. Prehrana bogata rajčicama povezana je s nižim rizikom za razvoj određenih vrsta raka (uključujući rak prostate), a rajčice su također veliki izvor salicilata, koji pomažu u smanjenju upale i borbi protiv bolesti srca.

Iskoristite prekrasno ljetno vrijeme i ako imate mogućnosti, pokušajte jesti vani, zajedno s vašim starijima tako da upijete malo sunca i svježeg zraka. Pazite da je vaša odjeća u skladu s vremenskim uvjetima, koristite zaštitu od sunca i pazite na redovit unos tekućine. Iznenadit ćete se koliko čak i mali izlet u prirodu može pozitivno utjecati na zdravlje i sreću starije osobe. Istraživanja su pokazala da starije osobe koje redovito jedu u društvu sretnije i zadovoljnije, dok istovremeno pokazuju niže stope pothranjenosti od svojih vršnjaka koji nažalost objeduju sami.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.