Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Koje zdrave namirnice jesti kao međuobrok u starijoj dobi?

Ubacite ove grickalice u malu platičnu posudu ili vrećicu i uživajte u bilo kojem izletu
Objava 31. svibnja 2020. 0 komentara 935 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Postoji mnogo načina za napraviti brz i zdrav međuobrok.

Pronalaženje uravnoteženih i prigodnih obroka za starije osobe izvrstan je način nadopune prehrane. Mnogi stariji pojedinci jedu neadekvatne porcije tijekom obroka, što čini međuobrok i grickalice značajnim dijelom prehrane. Starije osobe imaju drugačije prehrambene potrebe od onih mlađih ljudi. Bolesti poput dijabetesa mijenjaju prehrambene potrebe ljudi, čineći obroke neophodnim za održavanje uravnotežene razine glukoze u krvi. Osim toga, bolovi i stanja poput artritisa mogu pripremanje obroka učiniti teškim zadatkom, čime se dodatno naglašava važnost konzumacije zdravih grickalica.

U nastavku smo naveli neke od važnosti zdravih međuobroka u životu starijih osoba:

Društvena vrijednost. Grickalice su odličan način integriranja zdrave prehrane u društvene situacije, nudeći starijim osobama prilike da se druže uz šalicu svježeg voća i domaću poslasticu. Socijalna interakcija važan je dio života, pomaže starijim osobama da ostanu aktivni.

Zdravlje. Zdravi zalogaji su hranjivi. Pomažu u nadopunjavanju prehrane, popunjavajući prehrambene nedostatke.

Aktivnost. Priprema hrane može biti ugodna aktivnost. Neki pojedinci i dalje žele raditi u kuhinji, iako je rukovanje određenim aparatima i pripravljanje kompletnog obroka ponekad komplicirano. Pripremom zdravih obroka stariji su i dalje aktivni sudionici u kuhanju te pripremi vlastitog jela.

Grickalice za starije

Zdrave zalogaje treba birati na temelju individualnih ukusa i prehrambenih potreba starijih osoba, a u daljnjem tekstu donosimo nekoliko zdravih ideja za međuobrok starijih:

Svježe voće. Kriške jabuke, naranče i narezane banane čine slatki zalogaj ljeti ili zimi. Ako pravite pladanj, poslažite narezano voće u zdjelu s nekoliko žlica limunovog soka kako biste sačuvali boju (banane i jabuke brzo potamne).

Orašasti plodovi. Orasi su hrskava alternativa čipsu. Oni su bogat izvor antioksidanata, zdravih masti i kalorija.

Sir. Kao štapići ili kriške čine zadovoljavajući zalogaj.

Kuhana jaja. Sjajan izvor proteina.

Mali sendviči. Napravite vlastitu paštetu od tune i namažite ju na raženi kruh I kombinirajte s kikirikijem, krastavcima ili sirom. Izrežite ih na male kvadrate kako biste ih učinili što privlačnijim za jelo.

Grickalice u pokretu za starije osobe

Postoje slučajevi kada putovanje ometa vaš inače zdrav način prehrane. Možda ćete biti u iskušenju da pojedete neki masni hamburger iz vašeg omiljenog lanca brze hrane. Međutim, zdravije mogućnosti mogu biti jednako dostupne. Evo nekoliko zanimljivih zalogaja za grickanje dok smo u pokretu:

  • Krekeri, pereci ili čips
  • Rižini keksi
  • Suho voće
  • Žitarice s visokim postotkom vlakana

Ubacite ove grickalice u malu platičnu posudu ili vrećicu i uživajte u bilo kojem izletu.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.