Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Koji su zdravstveni benefiti jutarnjeg vježbanja?

U nastavku donosimo osam prednosti jutarnjih treninga
Objava 21. veljače 2021. 0 komentara 464 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Jutarnji trening iz više razloga je fantastičan način za započeti dan.

Odmah na početku moramo istaknuti da je apsolutno najbolje vrijeme za vježbanje kad god vam to odgovara. No, započeti dan s dobrom tjelovježbom ima neke prednosti u odnosu na to da ju odgađate za termin nakon posla. U nastavku donosimo osam prednosti jutarnjih treninga.

1. Unosit ćete manje nepotrebnih kalorija

Studije su otkrile da vježbanje ujutro zapravo može učiniti hranu manje privlačnom. Istraživači su analizirali moždanu aktivnost žena dok su promatrale slike hrane i cvijeća, koje su služile kao kontrola. Žene koje su vježbale 45 minuta ujutro manje su bile gladne zbog ukusnih slika od onih koje su preskočile trening. Štoviše, jutarnji vježbači nisu konzumirali više hrane od druge skupine tijekom dana.

2. Bit ćete aktivniji cijeli dan

Odrađivanje jutarnjeg treninga također nas inspirira da se krećemo tijekom ostatka dana. Istraživači su u istoj studiji otkrili da ljudi koji vježbaju ujutro na kraju postanu aktivniji općenito.

3. Sagorjet ćete više masnoće

Doručkovati ili ne doručkovati prije vježbanja? Pitanje koje je uvijek goruća tema u zdravstvenim i fitnes krugovima. Premda zasigurno ima koristi od “punjenja goriva” prije treninga - to će vas držati još jačim i izdržljivijim - studija iz 2013. godine otkrila je da vježbanje natašte može sagorjeti čak 20 posto više masti nego nakon prvog obroka.

4. Snizit ćete krvni tlak

U jednoj od studija zadatak sudionika bio je da trče na trakama 30 minuta u tri različita doba dana: 7 ujutro, 13 i 19 sati. Oni koji su vježbali ujutro, smanjili su krvni tlak za 10 posto, pad koji se nastavio cijeli dan, a noću još više (za 25 posto). Većina srčanih udara događa se u ranim jutarnjim satima, pa su istraživači pretpostavljali da vježbanje ujutro može poslužiti kao preventivna mjera.

5. Noću ćete bolje spavati

Bolji san jedna je od mnogih dobro proučenih blagodati jutarnjih treninga. Naime, večernji treninzi mogu povisiti tjelesnu temperaturu i stimulirati tijelo, što može otežati uspavljivanje, dok jutarnje vježbanje dovodi do dubljeg, duljeg i kvalitetnijeg sna kada napokon legnete u krevet.

6. Zaštitit ćete se od dijabetesa

Vježbanje ujutro natašte također je pokazalo da štiti od intolerancije na glukozu i rezistencije na inzulin, koji su zaštitni znakovi dijabetesa tipa 2. Tijekom šestotjednog istraživanja, sudionici koji su vježbali bez da su prvo jeli, u usporedbi s onima koji su jeli ugljikohidrate prije i za vrijeme treninga, pokazali su poboljšanu toleranciju na glukozu i osjetljivost na inzulin, povrh toga što nisu udebljali.

7. Učinkovitije ćete izgraditi mišiće

Kada se ujutro probudite, razina testosterona doseže svoj vrhunac, a to čini jutro idealnim vremenom za odrađivanje treninga snage, jer je vaše tijelo u tada u režimu za izgradnju mišića.

8. Iskoristit ćete zdravstvene prednosti povezane s vježbanjem

Najkonzistentniji vježbači su oni kojima je to navika. Rano buđenje i odlazak u teretanu prije nego što se posvetite ostalim obavezama stvara naviku i vjerojatnije je da ćete redovito vježbati. Puno je lakše odgoditi trening nakon posla, recimo zato što je iskrsnuo neplaniran dogovor u gradu ili vas nešto zadrži na poslu. Postavljanje ranojutarnjeg alarma pomaže vam da budete dosljedni, što znači da ćete iskoristiti sve one zdravstvene dobrobiti - uključujući jačanje imuniteta, dugovječnost i bolje raspoloženje – sve benefiti koji idu uz redovito vježbanje.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.