Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Kojim namirnicama možemo održati debelo crijevo zdravim?

U nastavku ćemo navesti popis od sedam namirnica koje nam mogu pomoći poboljšati i održati zdravlje crijeva.
Objava 28. ožujka 2021. 0 komentara 4506 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Cimet je proučavan zbog njegove potencijalne upotrebe u prevenciji i liječenju raka.

Debelo crijevo igra vitalnu ulogu u preradi hrane koju jedemo. To je završni dio probavnog sustava i funkcionira za obradu i uklanjanje otpada iz našeg tijela. Zdravo debelo crijevo ključ je dobrog zdravlja, ali nezdravo može uzrokovati probleme poput nadutosti, plinova, grčeva i bolova u trbuhu. Ako se ne liječe na vrijeme, problemi s debelim crijevom mogu dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema kao što je rak debelog crijeva. U nastavku ćemo navesti popis od sedam namirnica koje nam mogu pomoći poboljšati i održati zdravlje crijeva.

Zdrava prehrana za zdravo debelo crijevo

Ako brinete o debelom crijevu i tražite načine da ga održite zdravim, preporučili bismo vam da jedete hranu koja dokazano smanjuje šanse za bolesti poput divertikuloze, sindroma iritabilnog crijeva i raka debelog crijeva. Evo što biste trebali jesti da biste održali dobro zdravlje debelog crijeva.

Jogurt

Jogurt je fermentirani mliječni proizvod za koji je poznato da se prirodno bori protiv bolesti. Sadrži probiotike i vitamin D te kalcij - dvije važne hranjive tvari koje dokazano smanjuju rizik od raka debelog crijeva. Istraživanje pokazuje da nekoliko porcija jogurta tjedno može pomoći u sprječavanju rasta polipa i tumora u debelom crijevu. Navedene izrasline su simptomi koji prethode značajnijem problemu raka debelog crijeva. Stoga neka vam postane navika dodavati jogurt u svoju prehrambenu rutinu i uživati ​​u svim ostalim zdravstvenim blagodatima ovog proizvoda.

Voće i povrće

Voće i povrće sadrže velike količine antioksidansa koji igraju značajnu ulogu u smanjenju rizika od raka debelog crijeva. Odabir voća i povrća poput malina, banana, naranči, graška, kuhane artičoke, brokule, krušaka, jabuka i kukuruza osigurat će tijelu da dobije sve potrebne vitamine i minerale za dobro zdravlje debelog crijeva. Za početak konzumiranje voća ili povrća pet puta dnevno, izvrstan je način za započinjanje njege debelog crijeva i sprječavanja problema s zatvorom.

Losos

Riblje masti omega-3 mijenjaju funkciju debelog crijeva i smanjuju rizik od raka debelog crijeva. Mnoga istraživanja sugeriraju da njihov unos u pravoj količini masnije ribe poput lososa može smanjiti upalu u debelom crijevu i poboljšati zdravlje.

Zobena kaša

Zobena kaša sadrži visoku količinu vlakana, kalcija i vitamina D, koji izvrsno održavaju probavni sustav. Dodavanje zobenih pahuljica u prehranu može vam pomoći u povećanju apsorpcije hranjivih sastojaka i poboljšanju zdravlja crijeva. Međutim, imajte na umu da ako vaše tijelo nije naviklo na unos takve prehrane bogate vlaknima, njihovo uvođenje odjednom može dovesti do gastrointestinalnog poremećaja u obliku proljeva ili zatvora. Morate započeti s manjim količinama i postupno povećavati unos, ovo će tijelu dati dovoljno vremena da prihvati prehranu i njene benefite.

Nemasni proteini

Visok sadržaj crvenog mesa u prehrani može pridonijeti tjelesnoj težini i povećati šanse za rak debelog crijeva. To također može dovesti do povećanja razine kolesterola i uzrokovati srčane probleme. Zamjena crvenog mesa mršavijim životinjskim bjelančevinama i bjelančevinama biljnog podrijetla poput sjemenki, orašastih plodova, graha itd. Pomoći će da se značajno smanji rizik od raka debelog crijeva.

Cimet

Cimet je aromatični začin koji ima sposobnost smanjenja šećera u krvi i upale u debelom crijevu. Može čak blokirati širenje stanica raka u tijelu. Neke studije su pokazale da je esencijalno ulje cimeta potisnulo rast stanica raka glave i vrata i značajno smanjilo veličinu tumora. Uključivanje 2–4 grama cimeta u svakodnevnu prehranu izvrsna je preventivna mjera za otklanjanje rizika od raka.

Maslinovo ulje

Ova osnovna namirnica u mediteranskoj prehrani obiluje ogromnim zdravstvenim blagodatima i dokazani je lijek za zaštitu od malignih stanica karcinoma. Studije su pokazale da su ljudi koji su u prehrani konzumirali maslinovo ulje imali manji rizik od raka dojke i raka debelog crijeva. Drugo istraživanje provedeno za pregled stope karcinoma u 28 zemalja otkrilo je da je u regijama u kojima je unos maslinovog ulja visok, udio kolorektalnog karcinoma niži. Ova otkrića su dovoljna da se utvrdi da redovita konzumacija maslinovog ulja može značajno smanjiti rizik od razvoja karcinoma.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.