Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Najbolje namirnice za održavanje zdravog imunološkog sustava

Neobrađena hrana sadrži više hranjivih sastojaka, a starije osobe mogu dobiti potrebne hranjive tvari iz namirnica kao što su mahunarke, orašasti plodovi, cjelovite žitarice, svježe voće i povrće, pa čak i životinjske bjelančevine.
Objava 16. veljače 2020. 0 komentara 302 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Svakodnevno jačajte imunološki sustav konzumirajući voće ili povrće pri svakom obroku.

Imunološki sustav štiti od bolesti, infekcija i pomaže vam da se oporavite nakon ozljeda, ali jeste li znali da se 70-80 posto vašeg imunološkog sustava nalazi u vašem probavnom sustavu? Održite svoj imunitet na razini konzumirajući hranu bogatu hranjivim tvarima, poput vitamina A, C, D i E. Neobrađena hrana sadrži više hranjivih sastojaka, a starije osobe mogu dobiti potrebne hranjive tvari iz namirnica kao što su mahunarke, orašasti plodovi, cjelovite žitarice, svježe voće i povrće, pa čak i životinjske bjelančevine. Stariji ljudi teže jedu i prakticiraju manje raznoliku prehranu, stoga u nastavku donosimo nekoliko namirnica kojima možete poboljšati vaš imunitet.

Bademi

Vitamin E jedan je od bitnih faktora zdravog imunološkog sustava. Orašasti plodovi, poput badema, prepuni su vitamina E i zdravih masti. Pola šalice (oko 46 cijelih, oljuštenih badema) sadrži vašu dnevnu preporučenu dozu. Ostala hrana bogata vitaminom E uključuje sjemenke suncokreta, avokado i tamno lisnato zelje.

Borovnice

Antioksidanti pomažu u borbi protiv prehlade i osnažuju imunološki sustav. Bobičasto voće je bogat izvor antioksidanata, ali kupine, borovnice, maline i jagode sadrže 81% više antioksidanata od ostalih.

Brokula

Povrće poput brokule, kupusa i cvjetače može ojačati cjelokupni imunološki sustav pojačavanjem enzima koji pomažu u borbi protiv mikroba prehlade i gripe. Ova superhrana pruža tri vrste antioksidanata: vitamine C, E i A. Također su bogati folatima (vitamin B-9) i vlaknima. Brokula je najhranjivija kada se jede sirova. Ako vam je draža kuhana, možete ju pripemiti na lešo.

Citrusno voće

Našim tijelima je potreban vitamin C za proizvodnju antitijela koja se bore protiv infekcija. Smatra se da vitamin C povećava proizvodnju bijelih krvnih stanica, koje su ključne za borbu protiv infekcija. Stariji ljudi imaju nižu razinu vitamina C. Najbolji izvori vitamina su voće i povrće, uključujući agrume, rajčice i krumpir. Najpoznatiji agrumi su grejp, naranče, mandarine, limun i klementine. Drugi sjajni izvori vitamina C su papaje, crvena i zelena paprika, kivi, brokula i jagode. Vitamin C također može smanjiti trajanje i intenzitet bolesti.

Sjemenke lana

Mljevene lanene sjemenke imaju višestruke zdravstvene koristi. Laneno sjeme sadrži skupinu hranjivih sastojaka koji imaju snažna antioksidativna svojstva. Treba ih samljeti da biste ih lakše mogli probaviti, a mogu se miksati u zobenu kašu, smoothie, kruh, muffine ili jogurt.

Češnjak

Češnjak, zajedno s lukom i porilukom, dio je porodice lukova. Njegova svojstva za jačanje imunološkog sustava potječu od velike koncentracije spojeva koji sadrže sumpor, poput alicina.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.