Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Najbolje namirnice za zdrave zube

Čak i ako imate savršenu rutinsku higijenu, možda će vam biti teško održavati zube zdravima, ako ne pazite što jedete.
Objava 09. veljače 2020. 0 komentara 292 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Oralno zdravlje temelj je zdravog tijela.

Četkanjem, struganjem jezika, ispiranjem usta radimo puno za naše zube. Zubi i usta trebali bi biti dio našeg tijela o kojem se najviše brinemo, jer propadanje zuba i bolesti desni su i dalje neke od najraširenijih na svijetu. Kako to? Razlika između zdravog osmijeha i čestih posjeta stomatologu može biti vaša prehrana. Čak i ako imate savršenu rutinsku higijenu, možda će vam biti teško održavati zube zdravima, ako ne pazite što jedete.

Također, prečesto hranu vidimo samo kao negativca kada je u pitanju oralno zdravlje. Uostalom, šećeri i kiseline iz hrane i pića najviše oštećuju naše zube. Međutim, postoje mnoge namirnice koje ne samo da ne štete zubima već čak mogu i pojačati vaše oralno zdravlje. Od sprečavanja karijesa do osvježavanja daha i izbjeljivanja zubi, određena hrana se potpuno upotpunjuje s najfinijim pastama za zube.

Hrana bogata kalcijem i fosforom

Zubna caklina je mineral. Različita kisela hrana i piće mogu uzrokovati eroziju cakline, pa kako biste ponovo imali jake zube morate unositi određene minerale u organizam. Glavni junaci ovdje su kalcij i fosfor. Ti su elementi sastavni dijelovi cakline i konzumiranje hrane bogate njima je neophodno ako želite održati zube jakim i zdravim.

  • kalcij - jogurt, sir (tvrdi, stariji), plodovi mora, mlijeko (nemasno), tofu, bademi
  • fosfor - sjemenke bundeve, riba, brazilski orasi, crveno meso, jaja, tofu, juha

Čvrsta, hrskava hrana s velikom količinom vode

Tvrda, hrskava hrana koja sadrži puno vode izvrsna je za vaše zube na više načina. Prvo, žvakanjem nastaje više sline, što je najbolji prirodni neutralizator bakterija koje ulaze u šupljine. Drugo, tekstura ove hrane također ih čini prirodno abrazivnima, pa nježno pročišćavaju i čiste površine zuba, uklanjajući plak i čestice hrane. Pod time mislimo na sirovo voće i povrće, pa ovo nije izgovor za žvakanje čipsa i krekera.

  • Najbolji izbor - celer, jabuke, krastavci, mrkva

Hrana bogata vitaminom D

Vitamin D je presudan za vaše cjelokupno zdravlje, ali je zaista važan ako želite i zdrave zube. Glavni razlog je taj što pomaže vašem tijelu da bolje apsorbira kalcij.

  • najbolji izvori: sunčeva svjetlost (sunčevu svjetlost ne možete jesti, ali je ipak najbolji prirodni izvor vitamina D), riba, žumanjci, ulje jetre bakalara

Hrana bogata vitaminom C

Vitamin C može ojačati krvne žile i smanjiti upalu, što može pomoći vašem zubnom mesu ostane zdravije. Vitamin C potreban je i za proizvodnju kolagena, ključnog proteina koji vam pomaže u borbi protiv parodontalne bolesti. Bez vitamina C, desni postaju osjetljiviji na bakterije koje uzrokuju navedeni problem.

  • najbolji izvori: paprika, naranča, kivi, jagode, brokula, kelj

Hrana bogata antioksidansima

Kada su u pitanju njihove zdravstvene prednosti, antioksidansi imaju kultan status. No, kako pomažu ustima da ostanu zdrava? Antioksidansi se bore protiv bakterija koje uzrokuju upalu i parodontne bolesti. Pomažu u zaštiti desni i drugih tkiva od oštećenja stanica te bakterijskih infekcija.

  • najbolji izvori: jabuke, bobice, grožđe, grožđice, orasi, grah

Hrana koja sadrži probiotike

Kada su u pitanju bakterije u vašem tijelu, ima na tone i dobrih i loših. Iako je ovdje je potrebno više istraživanja, već postoje dokazi da probiotici mogu pomoći u smanjenju plaka i promicanju zdravih desni.

  • najbolji izvori: jogurt, kombuča, kiseli kupus i druga fermentirana hrana
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.