Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Najbolje vježbe i aktivnosti za starije osobe tijekom zime

Objava 26. siječnja 2020. 0 komentara 65 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Kontinuirana tjelesna aktivnost može produžiti život i njegovu kvalitetu pa je važno vježbati i tijekom zimskih mjeseci.

Tjelesna aktivnost ima mnoge zdravstvene koristi kao što su jačanje mišića i kardiovaskularnog i dišnog sustava. Vježbanje pomaže u sprečavanju mnogih zdravstvenih problema poput visokog krvnog tlaka, srčanih bolesti i moždanog udara, istovremeno potičući dobro mentalno zdravlje i neovisnost starijih osoba, ali i olakšava vođenje kvalitetnog, zdravog načina života. Vježbanje je važno tijekom cijele godine, ali možda je najvažnije tijekom zimskih mjeseci kada je previše hladno i opasno za starije osobe da provode vrijeme vani. Mnogo je vježbi koje se mogu izvesti u udobnosti doma ili u zatvorenom prostoru, a da su učinkovite i sigurne.

Preporuke za vježbe u zatvorenom prostoru

  • Joga
  • Aerobik
  • Pilates
  • Vodeni aerobik
  • Ples
  • Tai Chi
  • Plivanje u zatvorenom bazenu
  • Hodanje - Šetnja hodnicima stambene zgrade ili kuće odlični su načini za aktivnost u zatvorenom prostoru.

Starije osobe trebaju motivaciju za vježbanje

Mnoge starije osobe obeshrabrene su preprekama poput kroničnih zdravstvenih stanja ili zabrinutosti zbog mogućih ozljeda ili pada. Možda ih ponavljajući zdravstveni problemi ili invaliditeti sprječavaju da budu aktivni ili možda smatraju da su previše stari ili slabi. No, činjenica je da starije osobe jednostavno nemaju mogućnost ne vježbati ako žele ostati zdravi i živjeti duže. Vježbanje igra ključnu ulogu u zadržavanju snage i energije tijekom starenja. Bez obzira na starost ili trenutno fizičko stanje, svatko može imati koristi od vježbanja. To ne moraju biti opsežne vježbe, već samo jednostavno uključivanje više kretanja i aktivnosti u svoj život dat će korist zdravlju. Neovisno o zdravstvenom stanju, postoje brojni načini za pokretanje tijela i poboljšanje zdravlja.

Fizičke prednosti vježbanja za starije osobe

Vježbanje pomaže starijim osobama izgubiti ili održati zdravu težinu. Metabolizam se usporava s godinama, pa održavanje zdrave težine s vremenom postaje izazov. Vježba povećava metabolizam i sagorijeva kalorije. Kada se postigne i održi zdrava težina, poboljšava se opće zdravstveno stanje starijih osoba. Osim toga smanjuje utjecaj kroničnih bolesti i jača imunološku funkciju, koristi zdravlju srca i krvnom tlaku, pomaže u postizanju bolje gustoće kostiju i probavnim funkcijama. Starije osobe koje vode aktivan stil života također imaju manje vjerojatnosti da će patiti od bolesti poput dijabetesa, srčanih bolesti, Alzheimerove bolesti, raka debelog crijeva i osteoporoze.

Benefiti tjelesne aktivnosti ne staju na navedenom jer također povećava ravnotežu, fleksibilnost i pokretljivost što može pomoći u smanjenju rizika od pada. Poboljšava navike spavanja, a kvalitetan san važan je za cjelokupno zdravlje. Vježba pomaže pojedincu da zaspe brže i dublje. Potiče redovite moždane funkcije koje drže mozak aktivnim, a time može spriječiti pad kognitivnih funkcija, demenciju i gubitak pamćenja.

Za starije osobe je važno da ostanu pozitivni i motivirani u svojim programima vježbanja, čak i ako im životne prepreke ometaju napredak (poput nepovoljnog vremena). Najvažnije je zapamtiti da veća aktivnost vodi do više energije za zabavu, ugodne aktivnosti i jednom kada to postane navika, većina ih se nikada neće htjeti odreći toga.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.