Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Najzdraviji sokovi za naše zdravlje

Objava 06. rujna 2020. 0 komentara 202 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Sokovi su izvrstan izvor hranjivih sastojaka, posebno antioksidansa.

Iako se razni sokovi konzumiraju širom svijeta, što se tiče zdravlja, mnogi su ljudi podijeljeni. Neki tvrde da sadrže previše šećera, dok drugi zagovaraju visok udio hranjivih sastojaka. Stoga smo u nastavku napravili pregled nekoliko najzdravijih sokova.

1. Brusnica

Trpki i svijetlocrveni sok od brusnice nudi brojne prednosti jer sadrži puno antioksidansa, uključujući antocijane, flavonole, procijanidine i vitamine C i E, što može pomoći u zaštiti stanica od oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima. Sok od brusnice poznat je po svojoj sposobnosti da štiti od infekcija mokraćnog sustava. Iako su istraživanja o ovom učinku različita, ona provedena unazad godine dana pokazuju da je pijenje soka od brusnice smanjilo rizik od upale mokraćnog sustava za 32,5%.

2. Rajčica

Sok od rajčice nije samo ključni sastojak Bloody Mary-a već i ukusan kao zdrav napitak. Iako mnogi smatraju da je rajčica povrće zbog svojih kulinarskih namjena, biološki je voće. Ipak, mnoge tvrtke klasificiraju sok od rajčice kao sok od povrća zbog okusa i niskog udjela šećera. Sok od rajčice posebno je bogat vitaminom C, snažnim antioksidansom koji podržava apsorpciju željeza te promiče zdravlje kože i imunološkog sustava. Također je dobar izvor likopena, karotenoida i antioksidansa koji rajčici daje crvenu boju. Zapravo se navodi da 80% likopena u prehrani dolazi iz soka od rajčice, umaka od špageta ili umaka od pizze. Likopen može smanjiti rizik od srčanih bolesti i moždanog udara. Na primjer, jedna studija pokazala je kako povećani unos likopena rezultira s 13% manjim rizikom od srčanih bolesti. Međutim, sok od rajčice može sadržavati puno soli, minerala koji može povećati krvni tlak kada se prekomjerno konzumira. S obzirom na to da većina ljudi konzumira previše soli, pokušajte ju konzumirati s niskim udjelom natrija kad je to moguće. Nadalje, 1 šalica (250 ml) osigurava gotovo dvostruke dnevne potrebe za vitaminom C.

3. Cikla

Sok od cikle stekao je popularnost posljednjih godina zbog svojih zdravstvenih blagodati. Ovaj šareni sok nastaje miješanjem cikle i vode. Štoviše, cikla je izvrstan izvor betalaina, pigmenata koji povrću daju tamnocrvenu boju. Djeluju kao snažni antioksidanti, potencijalno smanjujući rizik od srčanih bolesti, upala i određenih vrsta raka. Ovaj sok također sadrži puno anorganskih nitrata, za koje je dokazano da povećavaju sportske performanse i smanjuju krvni tlak i rizik od srčanih bolesti. Ipak, imajte na umu da sadržaj anorganskih nitrata u soku cikle ovisi o sorti i uvjetima uzgoja povrća, kao i načinu obrade. Što se tiče zdravlja, mnogi su podijeljeni oko soka cikle. Neki tvrde da sadrži visoke količine šećera, dok drugi zagovaraju njegov visok udio hranjivih sastojaka.

4. Jabuka

Sok od jabuke jedan je od najpopularnijih vrsta sokova. Dvije su vrste – mutni I bistri. Mutni sok od jabuke sadrži pulpu, dok je bistrom soku od jabuke odstranjena pulpa. Iako je prirodno siromašan vitaminom C, mnoge komercijalne sorte obogaćene su vitaminom C, pružajući do 106% dnevnih količina po šalici (240 ml). Bogat je antioksidativnim spojevima poput flavonoida i klorogenske kiseline, koji pomažu u neutraliziranju slobodnih radikala koji oštećuju stanice. Mutni sok od jabuke ima najviše antioksidanata. U jednoj je studiji utvrđeno da ima 2–5 puta veći udio antioksidansa od bistrog soka od jabuke.

5. Šljive

Osim što ih se često konzumira u međuobroku, sok od šljive još je jedna popularna opcija za zdravlje. Bogat je vitaminima B skupine, koji igraju ulogu u metabolizmu, stvaranju DNK i crvene krvne stanice te zdravlju kože i očiju. Također, koristi se kao lijek protiv zatvora, posebno u starijoj populaciji. Čini se da njegov sadržaj vlakana pomaže u omekšavanju stolice i djeluje kao blagi laksativ. Dobar je izvor antioksidansa, poput vitamina C i fenolnih spojeva. Iako je sok od suhe šljive prirodni izvor šećera, najbolje je ograničiti unos na malu čašu dnevno ili ga razrijediti vodom.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.