Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Namirnice koje održavaju živčani sustav zdravim i u starijoj dobi

Evo kratkog pregleda nekoliko hranjivih vitamina i namirnica koje igraju ključnu ulogu u održavanju vašeg živčanog sustava zdravim i funkcionalnim.
Objava 10. studenoga 2019. 0 komentara 408 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Tamno zeleno povrće poput špinata bogato je kompleksom vitamina B, C i E te magnezijem koji su jako važni za pravilan rad našeg živčanog sustava.

Zdravlje vašeg živčanog sustava od vitalnog je značaja za održavanje svih tjelesnih funkcija i izbjegavanje niza potencijalno ozbiljnih zdravstvenih problema. Ako ne dobivate dovoljnu količinu hranjivih sastojaka potrebnih za dobro zdravlje živčanog sustava, možete imati simptome poput utrnulosti, živčanih trzaja ili čak grčeva mišića. Srećom, jedna od najlakših stvari koje možete učiniti za očuvanje zdravlja živčanog sustava je konzumacija zdravih namirnica.

Evo kratkog pregleda nekoliko hranjivih vitamina i namirnica koje igraju ključnu ulogu u održavanju vašeg živčanog sustava zdravim i funkcionalnim.

Vitamin B1 (tiamin)

Manjak ovog vitamina može uzrokovati osjećaj bockanja u prstima ili peckanja stopala, posebno noću. Dobra hrana s velikim udjelom vitamina B1 su goveđa jetra, plodovi mora, pivski kvasac, grah, jaja i sjemenke suncokreta.

Vitamin B6

Komunikacija živčanih stanica pati bez ovog vitamina. Dva ključna neurotransmitera, dopamin i serotonin, ovise o vitaminu B6 za njihovu proizvodnju. Banane, krumpir i grašak dobri su izvori.

Vitamin B12

Manjak ovog vitamina može rezultirati trncima i ukočenošću u rukama i nogama. Školjke, ribe, jaja, meso i mliječni proizvodi ključni su izvori vitamina B12.

Bakar

Kao i vitamin B6, ovaj je mineral neophodan za proizvodnju neurotransmitera. Snažan nedostatak bakra u vašoj prehrani može dovesti do degeneracije leđne moždine i progresivnog zatajenja živčanih funkcija. Jetra i kamenice najbolji su izvori. Također možemo ubrojati i šljive, špinat i kelj (kao i ostalo tamno, lisnato zeleno povrće) i orašaste plodove kao kvalitetne izvore bakra.

Zdrava hrana za dobro funkcioniranje živčanog sustava uključuje sljedeće:

Špinat - Osim što sadrži snažnu zalihu hranjivih sastojaka i vitamina, ovo lisnato zeleno povrće sadrži i obilje antioksidanata za jačanje općeg zdravlja i usporavanje starenja mozga i živčanog sustava.

Cjelovite žitarice - naročito smeđa riža sadrži visoku razinu vitamina B6, koji pomaže u zaštiti od mentalnog slabljenja uzrokovanog visokim razinama štetnih homocisteina. Cjelovite žitarice uključuju i magnezij, koji je važan za zdravlje vašeg živčanog sustava. Stabilizirane rižine mekinje sadrže jednu od najviših razina antioksidansa svih poznatih namirnica.

Kakao - sadrži snažan antioksidans čime sprječava oksidativni stres koji može dovesti do Alzheimerove bolesti i sličnih neuroloških tegoba. Sadrži i visok udio magnezija.

Sirutka - Izvrsna namirnica za prirodno smirujući učinak. Bogata L-triptofanom, koji tijelo ne može proizvesti, ova esencijalna aminokiselina je vitalna za proizvodnju serotonina, esencijalnog neurotransmitera. Bitno je imati na umu da niska razina serotonina može dovesti do depresije.

Češnjak - Ne sadrži samo vrijedne antioksidanse, nego svojim spojevima može spriječiti starenje mozga i infekcije.

Stoga pokušajte ubaciti čim više gore navedenih namirnica u svoje tjedne jelovnike i osjećajte se ugodno i ponosno što radite nešto dobro za zdravlje svog živčanog sustava. Za još više informacija preporučujemo savjetovati se sa stručnjacima koji svakome individualno mogu napraviti poseban plan prehrane.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.