Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Namirnice kojima možemo održati mišiće, kosti i zglobove zdravima

Objava 02. svibnja 2022. 0 komentara 1340 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Mišići su važni za održavanje tjelesne mase jer upravo oni troše energiju, a što ih je više, tijelo ima bolju kontrolu nad tjelesnom masom.

Dobra prehrana može pomoći održavanju zdravlja tijela. Međutim, promjene u mišićima, kostima i zglobovima mogu stati na put dobroj prehrani. Mišić i kosti imaju tendenciju smanjenja s godinama. Gubitak mišića može rezultirati smanjenom snagom i koordinacijom. Gubitak koštane mase može povećati rizik od prijeloma. Ove promjene mogu utjecati na sposobnost hodanja i održavanja ravnoteže, a to može učiniti padove vjerojatnijima.

Dobra prehrana i tjelesna aktivnost mogu pomoći u održavanju mišića i kostiju. Proteini su potrebni za održavanje mišića i kostiju, kao i kalcij te vitamin D koji jačaju kosti. Trening snage može povećati mišiće i smanjiti tjelesnu masnoću, a budući da mišići imaju više vode nego masti, izgradnja mišića također pomaže povećati količinu vode u tijelu.

Savjeti za održavanje mišića i kosti zdravima

Držite zalihe hrane pri ruci za vrijeme i kada vam se ne ide u kupovinu. Neke namirnice koje treba imati pri ruci su:

  • Proteinska hrana: tuna u vodi, konzervirano meso, konzervirani grah.
  • Voće: konzervirano i sušeno voće.
  • Povrće: povrće u konzervi, smrznuto povrće.
  • Mliječni proizvodi: nemasno mlijeko
  • Žitarice: gotove žitarice, kuhane žitarice, krekeri, riža, tjestenina.
  • Praktična hrana: mješavine makarona i sira, juha iz konzerve, mješavina juhe, mješavina za puding, maslac od kikirikija, žele.

Pazite na sigurnost i uredite dom sukladno tome. Omogućite dovoljno mjesta za invalidska kolica, hodalice i štapove te imajte na umu da tepisi mogu uzrokovati padove. Nošenje namirnica, podizanje teških tava, otvaranje staklenki i paketa s hranom te rezanje mesa može biti teško. Pomoćni uređaji mogu olakšati obradu namirnica i kuhanje.

Neke promjene u načinu pripreme ili posluživanja hrane mogu pomoći u konzumaciji:

  • Gotovi naresci zahtijevaju manje napora za jelo.
  • Unaprijed složene sendviče lakše je organizirati i spremiti za kasniju konzumaciju.
  • Namirnice koje se drže zajedno mogu se lakše jesti - špagete prethodno pomiješane s umakom, ili gušće juhe i variva.
  • Rijetku juhu možda je lakše piti iz šalice nego jesti iz zdjele.
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.