Blogosfera Oaza Dom

Namirnice za poboljšanje sna kod starijih osoba

Prehrana bogata rafiniranim šećerom može izazvati probavne smetnje i potaknuti inzulinske udare koji ometaju hormone koji utječu na spavanje. Također, pazite da ne pijete barem 90 minuta prije spavanaj jer toliko vremena treba našem tijelu da probavi tekućine koje posljedično završavaju potrebom za uriniranjem i eventualnm buđenjem.
Objava 12. srpnja 2019. 0 komentara 486 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Prije spavanja pazite da ne jedete namirnice koje mogu uznemiriti probavni sustav, poput masne ili začinjene hrane.

Dobar san je jedan od glavnih faktora dobrog zdravlja i energije. Nedostatak sna može dovesti do tjelesnih i mentalnih problema kao što su demencija i Alzheimerova bolest. Imate li vi ili starija osoba iz vaše obitelji problema s spavanjem? Konzumiranje sljedećih namirnica može pomoći u borbi protiv nesanice.

5 namirnica koje pomažu starijim osobama u borbi protiv nesanice

Kako starimo, naši obrasci spavanja mogu se promijeniti. Stručnjaci kažu da 44% starijih osoba pati od jednog ili više simptoma nesanice barem nekoliko noći tjedno. Prirodno je da starijim osobama treba malo manje sna, ili da se više puta probude tijekom noći. No, ako nemiran san uzrokuje probleme tijekom dana i ne možete ih pripisati lijekovima ili bolesti, možda trebate probati uključiti i prehranu za boljitak zdravlja. Prehrana s pravim hranjivim tvarima može pomoći starijim osobama, ali i nama ostalima, smiriti tijelo, opustiti um i poboljšati san.

1. Plodovi bogati hranjivim tvarima

Mnogi plodovi sadrže minerale poput kalija i magnezija, koji pomažu u poboljšanju sna opuštanjem mišića i smirivanju živčanog sustava. Banane su izvrstan izbor, a osim što su bogate i kalijem i magnezijem, sadrže i triptofan, aminokiselinu koja pomaže spavanju. Triptofan se u mozgu pretvara u serotonin i melatonin. Serotonin je neurotransmiter koji potiče opuštanje, a melatonin je hormon koji potiče pospanost.
Trešnje su također bogat izvor melatonina, a voće poput jabuka, marelica i breskvi sadrži mnogo magnezija. Dakle, ako vaša voljena osoba ima problema sa spavanjem - i teži slatkome, posegnite za voćem kao rješenjem.

2. Složeni ugljikohidrati

Pire od slatkog krumpira s medom je dobra poslastica za spavanje. Uz cjelovite žitarice kao što su zobena kaša, kokice ili čak jasminova riža, slatki krumpir dobar je izvor složenih ugljikohidrata, koji mogu pomoći u povećanju razine triptofana. Mala zdjela zobenih pahuljica, krekeri od cijelog zrna s malo vitke bjelančevine i nisko-kalorične, visoko-vlaknaste kokice dobar su izbor. Zobena kaša je posebno dobra, jer također sadrži mnogo kalcija, magnezija, fosfora, silicija i kalija.

3. Proteini

Proteini su također bogati triptofanom, koji povećava razinu serotonina i potiče dobar san. Nije cilj jesti previše bjelančevina ili bilo čega bogatog mastima ili prženog, ali maslac od kikirikija na banani, jaje na tostu od cjelovitog zrna, malo sira bez masnoće na krekerima ili riža s puretinom ili ribom može biti ugodan obrok prije spavanja.

4. Zdrave masti

Iako bi moglo izgledati iznenađujuće, ali zdrave masti su još jedan dobar izbor za neke "noćne obroke". Nezasićene masti ne samo da će poboljšati zdravlje srca, nego će i poboljšati razinu serotonina. Razmislite o avokadu, maslacu od kikirikija i drugim orašastim plodovima. poput oraha, badema, indijskog oraha i pistacija. Bademi su, primjerice, puni proteina, kao i magnezija, koji potiče opuštanje mišića. Samo pazite da izbjegavate nezdrave zasićene masti i trans masti, koje smanjuju razinu serotonina i čine spavanje još težim.

5. Topla pića

Postoji razlog zašto je mama uvijek preporučivala čašu toplog mlijeka prije spavanja. Mlijeko, kao i drugi mliječni proizvodi, sadrži triptofan. Osim toga, to je dobar izvor kalcija, koji pomaže regulirati proizvodnju melatonina. Toplo mlijeko s medom je posebno umirujuće. Biljni čajevi bez kofeina također mogu pomoći, osobito opuštajuće bilje poput kamilice ili metvice. Mnogi piju čajeve s dodanim korijenom valerijana, biljkom koja se stoljećima koristi kao prirodni sedativ. Izbjegavajte napitke s kofeinom, jer čak i male količine kofeina mogu spriječiti spavanje.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.