Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Osvježavajuće voće koje bi starije osobe trebale uvesti u ljetnu prehranu

Objava 18. kolovoza 2019. 0 komentara 786 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Ukusno i osvježavajuće voće odličan je recept za borbu protiv ljetnih vrućina.

Tijekom ljeta, izuzetno je važno da bliske osobe i njegovatelji poduzmu korake kako bi spriječili dehidraciju u starijih članova obitelji. I naravno, uz to je uvijek važno da starije osobe konzumiraju zdravu prehranu. Jedan od tih načina svakako se odnosi na konzumiranje obilja ukusnog voća. Osim što je osvježavajuće i hranjivo, voće je korisno i za sprečavanje dehidracije, jer sadrži veći sadržaj tekućine u odnosu na ostale namirnice. U nastavku ćemo navesti  4 vrste voća koja mogu biti dio zdrave i ukusne ljetne užine.

1. Jagode

Ovo ukusno crveno voće puno je antioksidanata važnih za borbu protiv slobodnih radikala koji oštećuju stanice. Jagode također sadrže puno vitamina C. Zapravo, samo jedna šalica narezanih jagoda sadrži više vitamina C od dnevnih potreba za starije ljude. Znanstvenici također razmatraju mogućnosti i koristi jagoda u borbi protiv nekih vrsta raka, upala i smanjenja rizika za dijabetes. Budući da su jagode nisko na ljestvici glikemijskog indeksa, one ne podižu šećer u krvi kao što je slučaj s određenim drugim voćem.

2. Ananas

Ananas je posebno sočno voće, pa je izvrstan za sprečavanje dehidracije. Posluživanje jedne šalice dat će starijoj osobi 13 posto vitamina C i 76 posto mangana koji im treba svaki dan. Neke studije također pokazuju da može smanjiti upalu u tijelu i pomoći u borbi protiv nekih vrsta raka.

3. Lubenica

Da li nešto više podsjeća na ljeto poput sočne i slatke kriške lubenice? Lubenica sadrži puno vitamina C i vitamina A. Također ima malo kalorija, tako da je savršeni zalogaj za osobe starije životne dobi koje žele izgubiti malo kilograma. Zabavna činjenica o lubenici je da ona sadrži likopen, zbog čega ima crvenu boju. Likopen je antioksidans koji može pomoći u zaštiti kože od sunčevih zraka.

4. Jabuke

Iako možda nije doslovno istina da jedna  jabuka dnevno drži liječnika dalje od nas, hranjive tvari koje sadrži mogu biti od pomoći za zdravlje. Bogate su vlaknima, kalijem, vitaminom K i, naravno, vitaminom C. Istraživanja su također pokazala da jabuke mogu pomoći poboljšanju zdravlja srca i borbi protiv dijabetesa tipa 2, nekih vrsta karcinoma, a možda čak i Alzheimerove bolesti. Osim toga, jabuke sadrže pektin, vlakno koje poboljšava zdravlje crijeva.

Njega starije osobe tijekom ljeta mora sadržavati veliku pažnju na hidrataciju, a u tome je vrlo korisno stvoriti naviku konzumiranja čim više voća. Vašim najmilijima možete pomoći s pripremom, osigurati da se voće opere i bude spremno za jelo kada požele svježi zalogaj. Također, možete pripremiti obroke koji uključuju voće kao prilog ili dio glavnog jela. Ukoliko se radi o aktivnim starijim osobama, preporučljivo je zajedno s njima otići u trgovinu ili na tržnicu i izabrati svježe voće. Time ćemo na lakši način našim bližnjima dati do znanja koliko je bitno konzumirati svježe voće.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.