Blogosfera Oaza Dom

Savjeti za poboljšanje i očuvanje vida u starijoj dobi

Većina odraslih osoba počinje primjećivati probleme vida između sredine 40-ih i ranih 50-ih godina, osobito kada čitaju i rade na računalima. Loš vid na malim udaljenostima jedan je od najčešćih problema vida u dobi od 40 do 60 godina. Međutim, to je normalna promjena i može napredovati s vremenom.
Objava 09. lipnja 2019. 0 komentara 201 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Više nego ikad provodimo iznimno puno vremena pred raznim ekranima, te svakako trebamo očuvati naš vid.

Kod početnih problema s vidom možda ćete morati čitati iz daljine da biste vidjeli, ali s vremenom postoji mogućnost da ćete morati i maknuti naočale kako bi vidjeli čitati izbliza. Pod prigušenim osvjetljenjem, čitanje novina i primjerice jelovnika može biti zamućeno. Vid se može poboljšati ako nosite naočale ili kontaktne leće. No, ako želite učiniti više za vaše oči, postoje i drugi načini da si pomognete. U ovom tekstu podjelit ćemo s vama osam načina za poboljšanje vida nakon navršenih 50 godina.

1. Prehrana njeguje dobar vid

Jedenje mrkve je dobro za vaš vid. Iako smo to svi već čuli i već nam zvuči kao neki mit, ova tvrdnja nije posve pogrešna. Mrkve su bogate vitaminom A, bitnom hranjivom tvari za vid. Međutim, vitamin A nije jedini vitamin koji potiče zdravu funkciju oka. Pobrinite se da u svoju prehranu uključite namirnice bogate vitaminom C, vitaminom E, bakrom i cinkom.

Kako starite, makularna degeneracija može postati najveći problem, a konzumacija namirnica bogatih antioksidansima može smanjiti njen utjecaj. Stoga, jedite hranu kao što su jaja, bundeve, mrkva, tamno lisnato povrće i slatki krumpir. Riba je također izvrsna za vaše oči, a preporučamo skušu, divljeg lososa i bakalar koji su bogati masnom kiselinom koja jača stanične membrane, uključujući i one u vašim očima.

2. Vježbajte vaše oči

Budući da oči imaju mišiće, neke vježbe bi im mogle pomoći da ostanu u dobroj formi. Vježbe za oči su izvrsne kada se rade ujutro, u situacijama kada se vaše oči osjećaju umorno i prije odlaska u krevet. Ako ste konzistentni mjesec dana, možete početi primjećivati ​​razliku.

Počnite zagrijavati oči na pet sekundi s toplim dlanovima. Učinite to tri puta. Kolutanje očima ne služi nam samo da bismo izrazili negodovanje prema nečemu, već može pomoći i vašim očnim mišićima. Pogledajte gore i kružite oko deset puta u oba smjera.

Također, da biste izoštrili vid, držite olovku na dlanu i usredotočite se na nju. Pomaknite olovku bliže dok ne bude oko šest centimetara od vašeg nosa. Ponovite ovaj postupak deset puta.

3. Vježbanje cijelog tijela za dobrobit vida

Vježbanje najmanje dvadeset minuta dnevno je zdravo za cijelo tijelo, uključujući i oči. Poboljšana cirkulacija krvi korisna je za male krvne žile u očima jer uklanja štetne tvari koje su se možda skupile. Vježba ne mora biti intenzivna. Zapravo, dovoljna je žustrija šetnja.

4. Odmarajte svoje oči

Zatvaranje oči na samo nekoliko minuta je korisno. To možete učiniti jednom na sat ili više puta kada radite jakim intenzitetom, a ako vaš posao uključuje sjedenje ispred računala ili čitanje, zatvaranje očiju može biti osvježavajuće. Jednostavno kao što zvuči, ova vježba može zaštititi vaše oči od pretjeranog napora ili umora.

5. Dovoljno spavajte

Odmaranje očiju na nekoliko minuta nije dovoljno. Vaše tijelo zahtijeva pravilan, miran san. Svaki liječnik će vas obavijestiti o važnosti sna za vaše zdravlje i dobrobit. Kada se vaše tijelo dovoljno odmori, oči se regeneriraju. Ako se bavite intenzivnim vizualnim aktivnostima, kao što je rad na računalu ili čitanje knjige, kratki prekidi uvelike pomažu vašim očima, jer im pružaju priliku za odmor.

6. Stvorite oku ugodnu okolinu

Mnogo stvari koje nas svakodnevno okružuju može biti loše za oči. Primjerice, gledanje dulje vremena u ekran računala, klor u očima s kojim smo u doticaju u bazenu, slabo osvjetljenje pri čitanju, te fluorescentna svjetla. Pazite na ove uvjete i učinite sve što možete kako bi smanjili pretjerano izlaganje očiju ovakvim situacijama.

7. Izbjegavajte pušenje

Osim što je nezdravo iz mnogih razloga, pušenje može doprinijeti sljepoći, povećati vaše šanse za razvoj katarakte i uzrokovati makularnu degeneraciju. Osim toga, smanjuje broj antioksidanata koji su korisni za vaše oči.

8. Redoviti očni pregledi

Većina ljudi čeka dok ne dođe do problema s vidom kako bi obavila očni pregled. Ponekad to može biti prekasno. Rani pregled očiju može pomoći u dijagnosticiranju problema prije nego oni postanu ozbiljni. Zapravo, većina defekata vida se može ispraviti ukoliko se otkriju u ranoj fazi.

Ako već imate određene dijagnoze bitno je da pazite na redovito prilagođavanje dioptrije koja se mijenja s vremenom. Pregledajte mrežnicu oka jer krvne žile u mrežnici mogu dati znakove dijabetesa. Također, nije zanemarivo da pregledi oka mogu otkriti i neke zdravstvene probleme koji se ne tiču samo vida.

Nakon što prijeđemo prag od 50 godina, pred naš vid dolaze razni izazovi, ali sa zdravom prehranom, tjelesnom aktivnošću i redovitim pregledima kod specijaliziranih stručnjaka možemo očuvati  jedno od najvećih bogatstava ljudskog tijela.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.