Blogosfera Oaza Dom

Savjeti za pravilan unos tekućine u starijoj dobi

Stariji ljudi su podložni dehidraciji zbog tjelesnih promjena u procesu starenja, a veće komplikacije mogu prouzročiti i mnoga zdravstvena stanja koja rezultiraju mentalnom i fizičkom slabošću te tako dodatno povećavaju rizik od dehidracije.
Objava 30. lipnja 2019. 0 komentara 645 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Ljudsko tijelo sastoji se od oko dvije trećine vode. Dehidracija se događa kada izgubite više tekućine nego što unosite, a vaše tijelo nema dovoljno vode za obavljanje svojih redovitih funkcija.

Mnogi i tijekom vrhunca ljeta marljivo rade u vrtu po nekoliko sati kako bi održali uzgoj svojih plodova, većina tog odrađuje se i s jakim popodnevnim suncem na leđima. Nakon ovakvog napora svima je samo jedno na umu: ledeno hladna čaša vode. Svi poznajemo taj osjećaj žeđi - ili čak i dehidracije nakon izloženosti suncu, ali kako starimo, taj osjećaj žeđi se smanjuje. Dakle, u trenu kada tijelo trebamo osvježiti i rekuperirati tekućinom, možda to nećemo shvatiti. Zbog toga mnoge starije osobe ne piju dovoljno tekućine. Stručnjaci kažu kako je česta pojava rana dehidracija dok osjete žeđ. Nije točno poznato što uzrokuje ovo smanjenje žeđi, ali posljedice toga su dobro poznate: Dehidracija je čest uzrok hospitalizacije starijih osoba. Također, starije osobe imaju manje vode u organizmu od mlađih ili djece jer se sastav tijela mijenja s godinama.

Voda je potrebna za gotovo svaku tjelesnu funkciju, od podmazivanja zglobova do reguliranja tjelesne temperature i pumpanja krvi u mišiće. Dakle, ako je ne dobijete dovoljno, to može imati ozbiljne zdravstvene posljedice. Problem je u tome što se simptomi dehidracije kod starijih ljudi često ne prepoznaju. Mnogi od najranijih znakova, kao što su suha usta, umor, vrtoglavica i grčevi u mišićima, nespecifični su i mogu se lako pripisati drugim medicinskim stanjima, lijekovima ili prirodnim učincima starenja. Konstantna dehidracija koja uzrokuje poteškoće u hodanju, zbunjenost, ubrzane otkucaje srca ili druge ozbiljnije simptome može rezultirati hospitalizacijom starijih.

Najbolji način da se to spriječi je očigledan - dobra hidracija. Pravilo "osam čaša vode dnevno" opća je preporuka koja je postala popularna jer se lako pamti, ali neki ljudi definitivno mogu tolerirati manje, a ponekad vam je potrebno i više, tijekom vrućine ako se znojite. Ako brinete o starijoj osobi ili imate starijeg člana obitelji koji je sklon dehidraciji, svakako poslušajte ove praktične savjete.

Raznovrsan unos tekućine ključan je za dobru hidrataciju

Voda je najbolja, ali svi znamo da pijenje vode cijeli dan može postati dosadno. Dakle, pokušajte ponuditi svom voljenom neko voće ili vodu zamijenite sa zdravim smoothijem ili sokom. Moramo naglasiti da budete oprezni sa sokovima jer ih jako puno sadrži visoke razine šećera, što posebno može biti problem za osobe s dijabetesom. Najsigunija opcija u tom slučaju je mješanje soka i vode u omjeru  50:50. Napici s kofeinom kao što su čaj i kava imat će blagi diuretski učinak, tako da iako je u redu da ih konzumirate u umjerenim količinama, ne bi ih se trebalo uračunavati u dnevnu količinu unosa tekućine. Mnoge namirnice su također vrlo hidratantne, tako da pomažete voljenoj osobi pripremate hranu s visokim sadržajem vode. Pri tome svakako mislimo na razne salate i svježe krastavce koji su vrlo osvježavajući s iznimno visokim postotkom vode.

Pokušajte ravnomjerno unositi tekućinu tijekom dana

Pomozite starijoj osobi da pazi na ravnomjeran unos tekućine u različitim dijelovima njihovog dana. Na primjer, potaknite ih da uz svaki obrok popiju nešto za piće. Također bi trebali piti vodu prije i poslije vježbanja. Možda zvuči smješno, ali kupite lijepu šalicu ili čašu vašoj voljenoj osobi kako bi ih potakli da češće sami obraćaju pažnju na piće.

Bitno je napomenuti da osobe s određenim zdravstvenim stanjima poput problema sa srcem mogu imati specifičnije i češće potrebe za tekućinom. Prije svake veće promjene u prehrani i izmjeni unosa tekućine obavezno se posavjetujte s liječnikom.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.