Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Savjeti za sprječavanje hrkanja

Objava 13. listopada 2021. 0 komentara 736 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Hrkanje se događa kada dijelovi grla vibriraju dok spavamo, a to ukazuje da nešto ometa disanje.

Hrkanje je vibracija pluća koja rezultira zvukom zbog ometanja protoka zraka tijekom spavanja. Zvuk u početku može biti mek, ali kako se stanje pogoršava, prelazi u glasan i uznemirujući. Hrkanje tijekom spavanja pokazatelj je opstruktivne apneje u snu.

Zašto ljudi hrču?

Ljudi koji su pretili ili imaju prekomjernu težinu češće će hrkati jer višak masnog tkiva istiskuje prolaz zraka. Konzumiranje alkohola prije spavanja opušta mišiće u grlu i tkiva se počinju opuštati zbog čega hrču. Ljudi koji su prehlađeni ili imaju teške nazalne blokade, začepljenje vjerojatno će hrkati jer višak sluzi uzrokuje upalu tkiva koje ometa protok zraka.

Kućni lijekovi za liječenje hrkanja

Promjena položaja za spavanje najjednostavniji je način liječenja hrkanja, ali postoji nekoliko drugih trikova koji vam na kraju mogu pomoći u sprječavanju hrkanja.

Mršavljenje

Hrkanje se poboljšava kako postupno gubite težinu. Čak 10% gubitka težine pomaže u ublažavanju suženja dišnih putova.

Podizanje glave

Držite glavu uzdignutu pomoću dodatnih jastuka, to će spriječiti da vam tkivo u grlu padne u zračni prolaz i zadrži prolaz otvorenim.

Spavanje na boku

Spavanje na leđima čini da se jezik pomiče na stražnjoj strani grla, što djelomično blokira prolaz zraka. Spavanje na boku koristi vam jer omogućuje lak protok zraka i time smanjuje hrkanje.

Liječenje alergije

Alergije ili začepljeni nos mogu blokirati protok zraka i uzrokovati otežano disanje, što vas tjera da dišete na usta. Za pravu vrstu lijekova bez recepta obratite se svom liječniku.

Ograničavanje alkohola

Izbjegavajte govoriti alkohol dva sata prije spavanja jer unos alkohola opušta mišiće grla uzrokujući hrkanje.

Prestanak pušenja

Nikotin u cigareti nadražuje sluznicu što pogoršava hrkanje, stoga cigarete zamijenite žvakaćim gumama i drugim alternativama za prestanak pušenja.

Kvalitetan san
Dobar san od 6 do 8 sati noću bitan je faktor koji sprječava hrkanje.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.