Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Spriječavanje i borba protiv infekcija i virusa u starijoj dobi

Zarazu možemo dobiti iz brojnih izvora...
Objava 01. ožujka 2020. 0 komentara 894 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Bez obzira na vaše godine, važno je voditi računa o svom tijelu i sprečavanju bolesti.

Do infekcije dolazi kada mikrobi (bakterije, gljivice, paraziti ili virusi) napadnu naše tijelo. Takva zaraza može dovesti do bolesti i raznih zdravstvenih stanja. Infekcije u starijih osoba ozbiljan su zdravstveni problem jer može brzo zahvatiti tijelo i dovesti do ozbiljnog narušavanja zdravlja.

Zarazu možemo dobiti iz brojnih izvora poput:

  • Zrak
  • Hrana
  • Tlo
  • Voda

Iako se infekcije mogu pojaviti i kada nam je koža netaknuta bitno je napomenuti da koža služi kao barijera zaštite naših unutarnjih organa. Kada koža “popusti”, bakterije i virusi mogu ući u tijelo što uzrokuje infekciju.

Simptomi infekcije

Ovisno o vrsti infekcije, starije osobe mogu osjetiti različite simptome koji se pojavljuju kad njihovo tijelo pokušava ubiti bakterije ili virus.

Evo nekih uobičajenih vrsta simptoma koji se vide kod infekcije:

  • Kašalj: Kašalj je način pokušaja izbacivanja zaraznih mikroba iz tijela. Jaki kašalj također se koristi za održavanje dišnog puta čistim, čišćenje sluznice i otvorenih pluća koja su pod stresom kako bi tijelu donijeli više kisika.
  • Proljev i povraćanje: Bolje van nego unutra. Ovo je samorazumljivo. Kad mikrobi napadnu imunološki sustav, on reagira pokušavajući ga očistiti što je brže moguće.
  • Umor: spavanje je proces kada tijelo čini naporan posao popravljanja i oporavka od bolesti. Umor je način na koji naše tijelo traži odmor kako bi imunološki sustav mogao raditi učinkovitije.
  • Groznica: Mnoge vrste mikroba mogu preživjeti samo na tjelesnoj temperaturi. Kada temperatura tijela poraste, mikrobi će umrijeti i tijelo se može oporaviti.
  • Bolovi u mišićima: Kad je netko bolestan, tijelo oslobađa kemikalije koje pomažu bijelim krvnim ćelijama u borbi protiv infekcije. Iste te kemikalije mogu uzrokovati bol.

Kako spriječiti infekcije virusima kod starijih osoba

Preporučamo da starije osobe poduzmu slijedeće korake kako bi im tijelo dobro funkcioniralo te kako bi se prirodno i brzo borilo protiv mikroba:

1. Jedite hranu koja hrani tijelo

Dobra prehrana pružit će tijelu energiju koja mu je potrebna za borbu protiv infekcija, kao i održavanje energije i snage.

Unosite puno hranjivih namirnica poput:

  • Bobičastog voća
  • Tamnog i lisnatog zelenog povrća
  • Zdravih masti
  • Probiotika
  • Proteina
  • Povrća

Obratite posebnu pozornost na uključivanje probiotika u prehranu starijih osoba. Probiotici su dobre bakterije koje sprečavaju da loše bakterije štete našim crijevima.

2. Kontrolirajte stres

Pokazalo se da stres smanjuje imunološki sustav. Kad je tijelo pod stalnom razinom anksioznosti i brige, možemo postati umorni. Naučite kako upravljati stresom kako bi se tijelo moglo opustiti i oporaviti.

To ponekad može biti jednostavno opuštenje gledajući kroz prozor ili nekoliko dubokih udaha. Pokušajte napraviti popis svih stvari koje volite i u kojima uživate te ih prakticirajte čim više.

3. Budite aktivni

Vježba je osnova za održavanje zdravlja i suzbijanje infekcija u starijih osoba. Postoje razne teorije o tome kako nas tjelesna aktivnost može obraniti od bolesti:

  • Viša tjelesna temperatura mogla bi umanjiti infekcije tijekom vježbanja
  • Vježbanjem će se brže kretati bijele krvne stanice, a tako se napadaju mikrobi
  • Vježba može pomoći izbacivanju bakterija iz pluća
  • Vježba smanjuje razinu stresa

Kad smo bolesni, trebamo osigurati vrijeme za odmor, ali također dati prednost vježbanju kada smo zdravi. Često je lakše spriječiti infekciju nego je liječiti, pa se nadamo da ćete pomoću ovih savjeta pronaći vlastitu formulu kako da sebe i svoje starije sačuvate od infekcija i virusa.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.