Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Što možemo učiniti za poboljšanje sluha?

„Što? Oprosti? Možeš li molim te ponoviti?"
Objava 01. studenoga 2020. 0 komentara 860 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Najbolji način da poboljšate svoje zdravlje sluha je uspostavljanje odnosa s liječnikom koji može provoditi procjenu sluha i utvrditi trenutno stanje vašeg sluha te ga nadzirati u godinama pred vama.

Gubitak sluha može se dogoditi postupno tako da većina nas ne primijeti da imamo problem dok ne shvatimo da se borimo razumijeti prijatelje u razgovorima. Ili još gore, shvatimo to jer se naši partneri naljute jer neprestano pitamo: „Što? Oprosti? Možeš li molim te ponoviti?"

Ako vam ovo zvuči poznato, možda patite od problema sa sluhom te će vam možda koristiti prirodni lijekovi za sluh u nastavku. Najbolja stvar kod ovih tehnika je što stvarno pomažu. Ako imate sreće, navedeni savjeti poboljšat će vašu situaciju sa sluhom.

1. Vježbe koje poboljšavaju razumijevanje sluha

Korištenje tehničkog uređaja je sjajno, ali sluh se sastoji od druženja i povezivanja s ljudima oko vas. Preporučujemo da radite s partnerom ili prijateljem kako biste ojačali svoju sposobnost percepcije i razumijevanja glasova:

Slušajte nekoga tko čita naglas: zamolite prijatelja da vam čita. Ponovite svaki redak koji čujete i neka prijatelj ukaže na pogreške. Kako se vaše razumijevanje poboljšava, radite istu vježbu u bučnom okruženju poput restorana kako biste produbili svoje vještine.

Vježbajte usmjeravanje zvuka: zatvorite oči i neka se vaš partner preseli u različita područja sobe dok razgovara s vama. Pogodite iz kojeg smjera dolaze i koliko su daleko. To će poboljšati vašu sposobnost percepcije usmjerenosti zvuka, što pomaže razumijevanju u grupnim razgovorima i svjesnosti okruženja. Vodite više razgovora u bučnim okruženjima: Uključite radio ili televiziju i pokušajte razgovarati sa svojim partnerom. Učinite isto u bučnom restoranu ili baru te ne dopustite da vas problemi sa sluhom pretvore u osobu koja nikad ne izlazi. Namjerno vježbanje razumijevanja slušanja na područjima s puno ambijentalne buke ojačat će vaše sposobnosti.

2. Vježbe koncentracije sluha koje radite kad ste sami

Bez obzira na dob, nekim ljudima se lakše “odvrati” pažnja nego drugima, ali “odvlačenje pažnje” i “gubljenje fokusa” mogu biti dio procesa starenja za neke od nas. Budući da će nedostatak fokusa uništiti vašu sposobnost razumijevanja razgovora - i pogoršati gubitak sluha koji već imate - preporučujemo sljedeće tehnike za izgradnju koncentracije kad ste sami:

  • Tehnike izolacije zvuka: Jeste li ikada preslušali pjesmu i pokušali se usredotočiti na pojedine instrumente, zvukove, melodije, harmonije i glasove? Vježbanje ove i drugih tehnika izolacije zvuka trenirat će vaš mozak da se tijekom razgovora usredotoči na najvažnije zvukove. Zatvorite oči. Slušajte ambijentalne zvukove oko sebe. Usredotočite se na jedan zvuk - poput ptice, vjetra, prometa, djece koja se igraju, aviona itd. - što duže možete. Ovo će ojačati vaše sposobnosti koncentracije.
  • Tehnike meditacije: Meditacija je moćan alat za izgradnju koncentracije. Sjednite u ugodan položaj i usredotočite se na zvuk daha i samo na zvuk daha. To je jednostavno. U početku će vam um lutati od daha - baš kao u razgovoru. To je u redu, samo vratite fokus. S vremenom će vaša koncentracija biti sve jača.

3. Vitamini i dodaci za poboljšanje sluha

Vježbanjem gore navedenih kognitivnih tehnika poboljšat ćete svoje vještine razumijevanja slušanja, ali što je s vitaminima? Znanstvena istraživanja pokazuju da određeni vitamini mogu pomoći, spriječiti ili odgoditi gubitak sluha:

  • Riblje ulje: Američki časopis za kliničku prehranu kaže da konzumiranje dvije porcije ribe tjedno može smanjiti šanse za gubitak sluha u dobi za 42% u odraslih starijih od 50 godina. Jedan od najboljih načina za postizanje istih zdravstvenih prednosti jedenja ribe je uzimanjem dodataka ribljeg ulja.
  • Magnezij: Znanstveno je dokazano da ovaj mineral štiti od gubitka sluha izazvanog bukom.
  • Folna kiselina: Studija iz 2007. godine otkrila je da konzumacija folne kiseline odgađa dobni gubitak sluha u nižim frekvencijama.

Što se tiče vitamina C, E, B12 i beta karotena, još nema čvrstih dokaza. Prema jednom znanstvenom istraživanju: Veći unos vitamina C, E, B12 ili beta karotena ne smanjuje rizik od gubitka sluha kod odraslih muškaraca. Muškarci stariji od 60 godina mogu imati koristi od većeg unosa folata kako bi smanjili rizik od razvoja gubitka sluha.

Ne zaboravite se posavjetovati sa svojim liječnikom prije uzimanja bilo kakvih vitamina ili dodataka kako biste poboljšali svoje stanje sluha.

4. Čišćenje uši

Ušni je vosak zdrav i prirodan. Štiti osjetljive dijelove ušiju od bakterija, prašine i ostataka. Međutim, ako se u uhu nakupi previše voska, to će uzrokovati blagi provodni gubitak sluha. Stoga bi svatko s gubitkom sluha trebao posjetiti medicinskog stručnjaka da vidi treba li mu čišćenje uši. Moramo napomenuti da nikako nemojte sami obavljati čišćenje uši, jer možete slučajno oštetiti najosjetljivije dijelove uha. Samo liječnik specijalist može sigurno očistiti vaše uši.

5. Prestanite pušiti (i recite partneru da i on prestane pušiti)

Studija pokazala je da pušenje povećava šanse za gubitak sluha za 1,69 puta. Prema studiji, konzumacija nikotina također dovodi do zujanja u ušima, a pasivno pušenje može kod vas prouzročiti gubitak sluha, čak i ako nikada u životu niste popušili cigaretu.

Zašto pušenje uzrokuje gubitak sluha? Liječnici vjeruju da nikotin i ugljični monoksid od pušenja ograničavaju protok krvi do ušiju, što uzrokuje degradaciju stanica unutarnjeg uha. Također sumnjaju da pušenje prekida neurotransmitere koji dostavljaju poruke iz slušnog živca u mozak, a to može poremetiti razumijevanje govornog jezika.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.