Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Suočavanje sa stresom u starijoj dobi

Objava 02. kolovoza 2020. 0 komentara 306 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
U bilo kojoj dobi stres je dio života. I mladi i stari moraju se suočiti s teškim situacijama i svladati prepreke.

Svi povremeno doživljavamo mali stres. Nije tako teško nositi se s njime dok smo mladi. No kako starimo, suočavanje sa stresom više nije lako. Skloni smo slabijoj otpornosti na stres, a stariji ljudi često kažu da stres na njih sada utječe drugačije.

Promjene u reakciji

Što je drugačije u suočavanju sa stresom kad smo stariji? Naše stanice ostare, srčana kondicija i kapacitet pluća opadaju, pogotovo ako nismo aktivni. Zbog toga teže možemo prilagoditu prirodni odgovor tijela na stres.

Ako imate kroničnu bolest, koja već opterećuje tijelo, još je teže reagirati na negativne posljedice stresa. Također, možete mentalno osjetiti razliku. Normalno, kad smo pod stresom, mozak nam preplave hormoni stresa pa prednji dio mozga - koji kontrolira koncentraciju, pažnju i odlučivanje - djeluje manje učinkovito. Hormoni stresa u mozgu također mogu doprinijeti problemima s kratkotrajnim pamćenjem koji nisu povezani sa demencijom ili gubitkom pamćenja povezanim s dobi. San pomaže izbacivanju hormona stresa iz mozga. Međutim, mnogi stariji imaju problema sa spavanjem. Stres može otežati spavanje i nemogućnost čišćenja hormona stresa iz mozga, što znači da se kognitivni učinci stresa mogu pogoršati s vremenom.

Promjene u okidačima

Kad ste bili mlađi, možda su vam stresori bili naporan dan u uredu ili uplakano dijete. Stresori koji imaju tendenciju da utječu na starije osobe su gubitak voljene osobe, previše nestrukturiranog vremena, promjena odnosa s djecom ili gubitak tjelesnih sposobnosti, kao što su vid, sluh, ravnoteža ili pokretljivost.

Simptomi stresa mogu uključivati ​​glavobolju napetosti, probavne smetnje, slabu koncentraciju, poteškoće sa spavanjem, tjeskobu, razdražljivost, plač ili prejedanje. Ako bilo koji od ovih simptoma ometa vašu kvalitetu života, svakako potražite pomoć.

Što biste trebali učiniti

Ako se osjećate stresno preporučujemo da porazgovarate o svojim brigama s voljenim osobama. Stres može imati fizički utjecaj na vas kojih niste svjesni pa je bitno napraviti kontrolu kod liječnika. Liječenje može uključivati ​​rješavanje stanja poput visokog krvnog tlaka. Konzumacija zdrave prehrane i puno vježbanja također su važni, kao i njegovanje aktivnosti koje vam donose radost i stvaranje vremena za druženje.

Veliki dio upravljanja stresom fokusiran je na pokretanje opuštanja, koje pomaže snižavanju krvnog tlaka, otkucaja srca, brzine disanja, potrošnje kisika i hormona stresa. Tehnike za postizanje opuštanja uključuju jogu, tai chi, meditaciju i vježbe dubokog disanja. Drugi tretman stresa je kognitivna bihevioralna terapija koja vam pomaže prepoznati negativno mišljenje i zamijeniti ga zdravim ili pozitivnim mislima. Za rješavanje problema uzrokovanih stresom preporučujemo savjetovanje kod liječnika.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.