Blogosfera Oaza Dom

Uzroci migrene i kako ju spriječiti?

Većina glavobolja, uključujući i migrene, nije opasna. Ponekad, međutim, glavobolja može biti znak nekog drugog osnovnog poremećaja.
Objava 27. listopada 2019. 0 komentara 401 prikaza
unsplash.com
unsplash.com
Vođenje dnevnika u dužem vremenskom razdoblju može pomoći u rješavanju problema s migrenom i dovesti do boljeg razumijevanja ukupne zdravstvene slike.

Migrene su vrsta neurološkog poremećaja koji uzrokuje glavobolju, mučninu i nesvjesticu. Ovim karakterističnim glavoboljama često prethodi niz simptoma kao što su trnci u ruci ili nozi i poremećaji vida - koji upozoravaju osobu da dolazi do glavobolje. Glavobolje se obično opisuju kao pulsirajuće i bolne, obično se javljaju na jednoj strani glave, a mogu ih pratiti mučnina, povraćanje i osjetljivost na svjetlo i zvuk.

Većina glavobolja, uključujući i migrene, nije opasna. Ponekad, međutim, glavobolja može biti znak nekog drugog osnovnog poremećaja. Ako glavobolju osobe prati nešto od sljedećeg, treba čim prije zatražiti medicinsku pomoć:

Potražiti pomoć svakako treba ako osoba ima:

  • Napadaje
  • Vrlo bolan i / ili vrlo ukočen vrat
  • Iznenadna pojava jake glavobolje
  • Produljeni simptomi trnaca koji traju više sati
  • Bol koja se znatno pogoršava kašljem, kihanjem ili drugim pokretima

Tko je sklon migreni?

Žene imaju tri puta veću vjerojatnost da će dobiti migrene od muškaraca - a većina ljudi će imati prvi doticaj u djetinjstvu ili još uvijek mladoj odrasloj dobi. Rijetko kada migrene počinju nakon 40. godine. Mnogi koji pate od migrene imaju bliske rođake koji također imaju migrene. Također, studije pokazuju da su hormonske promjene jak faktor migrene tijekom puberteta, menopauze, trudnoće i menstrualnog ciklusa. Čini se da su migrene s godinama lakšeg oblika. Ljudi često primjete smanjenje simptoma nakon dobi od 50 godina. Međutim, mnogi iznad 65 godina još uvijek imaju migrene.

Okidači i prevencija migrene

Neke stvari povezane s migrenom dovode nas do traga o mogućoj prevenciji. Znamo da kod mnogih oboljelih od migrene određena hrana može pokrenuti migrensku glavobolju. Jedan od načina kako otkriti što potiče migrenu je da se prati glavobolja i mogući uzroci.

Vodite dnevnik glavobolje

Dakle, prva preporuka za prevenciju je vođenje dnevnika u kojem ćete pratiti stvari poput spavanja, unosa vode, hrane, menstrualnog ciklusa i glavobolje. Kad počnete vidjeti uzročno-posljedičnu vezu, možete početi razvijati osobni popis okidača koji ćete izbjegavati. Iako ljudi mogu imati različite okidače migrene, neki su vrlo česti kao što su: sir, čokolada, alkohol, crno vino, visoko kofeinska pića, slana hrana. Također, u više studija je uočeno da ljudi koji su pod stresom imaju tendenciju za više migrenskih glavobolja. Smanjite sve vanjske pritiske, vrijeme rada s teškim ljudima i slično, što je više moguće. Neke osobe kažu da kada osjete glavobolju, najbolji lijek im predstavlja odlazak na brzu šetnju ili trčanje čime zaustave proces prije nego što se razvije nesnosna glavobolja.

Ako imate migrene, najbolji način da si pomognete je posjetiti svog liječnika. Liječnici mogu postaviti dijagnozu i pružiti vam više opcija terapije koje vam mogu pomoći kod glavobolje. Neki lijekovi mogu imati ozbiljne nuspojave ili komplikacije, zato zajedno sa stručnjacima sagledajte moguće rizike i koristi različitih vrsta lijekova za migrenu.

Savjeti za prevenciju migrene

  • Vježba – redovita tjelesna aktivnost utječe na manji broj pojava glavobolje.
  • Uzimanje vode u dovoljnoj mjeri, poput preporučenih 8 čaša vode dnevno svakako može pomoći.
  • Omega 3 - Ove posebne masti nalaze se u masnoj ribi i lanenim sjemenkama. Neka istraživanja pokazuju kako bi ovo moglo pomoći u sprečavanju glavobolje.
  • Aktivnosti za smanjenje stresa - masaža, meditacija i joga mogu vam pomoći da se opustite pa tako i spriječiti migrene.
  • Unos  magnezija - Konzumacija hrane bogate magnezijem može pomoći onima koji imaju migrene. Namirnice s visokim udjelom magnezija su riba, lisnato tamnozeleno povrće poput špinata i kelja, grah, zobena kaša, banane, leća i orašasti plodovi.
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.