Blogosfera Oaza Dom

Vodene aktivnosti pomažu održavanju zdravlja u starijoj dobi

Objava 28. srpnja 2019. 0 komentara 264 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Ulaskom u stariju dob težimo očuvanju naših zglobova i izbjegavanju eventualnih ozljeda, a upravo vodene aktivnosti mogu biti rješenje.

Iako ovu činjenicu znamo zanemariti, starije osobe trebaju vježbati jednako kao i mlađe generacije. Stoga je važno da otkriju i prakticiraju rutine koje zadovoljavaju njihove potrebe. Aktivnosti na bazi vode su iznimno korisne za starije osobe. Vodene aktivnosti stručnjaci svakako preporučuju jer pružaju mogućnost odlične vježbe niskog rizika za zdravlje.

Za mnoge starije osobe, bol može biti prepreka pri obavljanju raznih vježbi. Vježbaje u vodi smanjuje mogućnost ozljede i očituje se kao glavni benefit za starije osobe. Uzgon vode dovodi do vrlo malog pritiska na zglobove i mišiće, ali i dalje omogućuje cijeli raspon pokreta. Trening istezanja i otpora može se postići u bazenu s mnogo manje napora u odnosu na isti raspon vježbi izvan vode.

Vodene aktivnosti pružaju fizičke koristi za tijelo, no osim toga ispunjavaju i društvene potrebe. Budući da su bazeni obično dostupni u zajedničkim prostorima kao što su društveni centri, vodene aktivnosti tjeraju starije da se druže. Sve vodene aktivnosti u centrima i ustanovama pomno su organizirane te zadovoljavaju potrebe i sigurnost starijih osoba. U nastavku ćemo nabrojiti nekoliko vodenih aktivnosti koje starije osobe mogu probati i prakticirati.

Vodeni aerobik

Vodeni aerobik omogućuje zabavnu društvenu interakciju zajedno sa svim zdravstvenim prednostima aerobnih vježbi. Predvođen kvalificiranim profesionalcima, vodeni aerobik je korisna aktivnost koja posebnu pažnju posvećuje starijima. Određeni termini su koncipirani isključivo za starije osobe, uključuju pojednostavljene vježbe te su nerijetko upareni s hitovima glazbenih klasika kako bi u konačnici svi dobro raspoloženi i zdravi završili vježbanje.

Plivanje

Mnogi stariji biraju plivanje kao omiljenu vodenu aktivnost jer ju mogu prakticirati u bilo kojem trenutku, vlastitim tempom i zaustaviti se u bilo koje vrijeme. Kao i u slučaju svake nove aktivnosti, ako ste novi u plivanju ili niste već neko vrijeme plivali svakako preporučujemo da počnete s konzultacijama kod stručnjaka, a nekoliko privatnih lekcija može vas napuniti samopouzdanjem i dati uvid u vlasitite mogućnosti.

Hodanje u vodi

Svakodnevnu rutinsku šetnju možete podići na višu razinu s hodanjem vodom. U ovoj aktivnosti, starije osobe mogu održavati svoje mišiće sa smanjenim mogućnostima povrede. Osim što je opuštajuće, stariji vrlo lako mogu sami dozirati napore i dužinu vježbe. Ova vodena aktivnost odlična zbog svoje fleksibilnosti pa ju možete prakticirati sami ili s grupom. U slučaju da želite učiniti hodanje kroz vodu zanimljivijim, možete dodati nove pokrete i predmete koje ćete nositi ili dizati.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.