Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Zašto je šetnja korisna aktivnost za starije osobe?

Šetnja ne zahtjeva nikakvu posebnu opremu, a intenzitet može prilagoditi svatko prema svojim željama. Također, ova aktivnost je opuštajuća i može se provoditi praktički svuda.
Objava 18. srpnja 2019. 0 komentara 71 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Šetnja se može prakticirati praktički bilo gdje, u udobnosti vlastitog doma, u urbanim sredinama ili na šumskim putevima i stazama za hodanje.

Hodanje ne zahtijeva velike napore, a unatoč tome je učinkovit oblik vježbanja. Studije pokazuju da hodanje samo tri sata tjedno rezultira umanjenjem mogućnosti dobivanja srčanog udara za 35 posto. Uobičajeni negativni komentari na hodanje kao održiv oblik vježbanja već poslovično su da je “prelagano” jer ne uspijeva dovoljno povećati broj otkucaja srca kako bi se postigao željeni učinak velikog gubitka kalorija te da ne pruža visok stupanj ugode, neovisno o malom naporu.

Unatoč tim prigovorima, mnoge zdravstvene koristi od hodanja uvelike nadmašuju tradicionalna razmišljanja kako je nekoliko sati tjedno provedeno vježbajući u teretani korisnije. Pod time osobito mislimo na starije osobe, a u nastavku ćemo navesti neke od velikih koristi hodanja.

1. Hodanje održava zdravu tjelesnu težinu

Fizička aktivnost prirodno je povezana s gubitkom težine. Ljudi koji većinu vremena provode sjedeći često pate od raznih zdravstvenih problema, uključujući pretilost. Istraživanja pokazuju da hodanje jedan sat dnevno smanjuje rizik od pretilosti za 24 posto. Šetnja sama po sebi može i dovesti će do gubitka težine, pogotovo ako se prakticira kontinuirano s podizanjem intenziteta i dužine hodanja.

2. Držite mišiće u formi

Hodanje uključuje gotovo svaki mišić u ljudskom tijelu, od tetiva u nogama pa sve do ramena. Ova jednostavna, ali učinkovita tjelovježba povećava broj otkucaja srca, te pokreće kardiovaskularni sustav, područje posebno ranjivo kod osoba starije životne dobi. Iako ne može stimulirati mišićna vlakna dovoljno da oblikujete mišiće poput bicepsa ili gluteusa, hodanje svakako znači vježbanje.

3. Podignite raspoloženje šetnjom

Anksioznost se manifestira na različite načine, uključujući fobije, poremećaj panike i socijalnu anksioznost. Američka udruga za anksioznost i depresiju procjenjuje da je čak osamnaest posto njihovih državljana pogođeno raznim anksioznim poremećajima. Depresija ometa svakodnevne aktivnosti, od pospremanja stana do važnih projekata vezanih uz posao. Ovaj mentalni poremećaj također se manifestira kroz probleme sa spavanjem, koncentracijom i motivacijom. Mnogi se ljudi bore s depresijom i tjeskobom jer njihovi simptomi obeshrabruju bolesnike da aktivno poduzmu korake kako bi poboljšali svoje mentalno zdravlje. Vježba, uključujući aktivnosti kao što je hodanje, poboljšava mentalno zdravlje oslobađajući "dobre" spojeve kao što su endorfini i dopamin čime se osjećamo sretnije i dobrog raspoloženja.

4. Hodanje poboljšava cirkulaciju i smanjuje rizik od kardiovaskularnih problema

Stručnjaci su analizirali dobrobiti srčanog zdravlja od redovitog hodanja te otkrili da se 31% manje kardiovaskularnih problema dogodilo kod onih osoba koje su redovito hodale. Ova jednostavna vježba povezana je i sa smanjenim rizikom od bolesti srca. Bez obzira na to koliko dugo hodate svaki dan ili tjedan, bilo koje povećanje vremena provedenog hodajući smanjuje kardiovaskularne probleme. Druga studija provedena davne 1999-te pokazala je da su stariji muškarci koji su hodali manje od pola kilometra na dan, u usporedbi s onima koji su hodali najmanje 2 i pol kilometra na dan, imali dva puta veću vjerojatnost za razvoj koronarne bolesti srca.

Iako se može činiti previše jednostavnim i manje zahtjevnim od drugih, napornijih oblika vježbanja, hodanje svakako pomaže zdravlju osoba svih dobi.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.