Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Oaza Dom

Zašto je šetnja prirodom korisna za zdravlje?

Objava 25. travnja 2021. 0 komentara 354 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Studija je pokazala da ljudi koji žive u područjima s više drveća imaju niže stope prepisanih recepata za antidepresive.

Šetnja šumom jedan je od najboljih načina za stvarno opuštanje. Osim toga može donijeti mnoge benefite, a u nastavku donosimo 10 činjenica o zdravstvenim prednostima šetnje prirodom.

Američka studija o zdravstvenim učincima drveća bazirala se na sadnji 10 dodatnih stabala u naselju od 8.000 četvornih metara. Nakon određenog vremenskog razdoblja, ljudi koji su živjeli na ovom području bili su u prosjeku zdravi kao i ljudi koji su bili 7 godina mlađi. Šetnja prirodom također aktivira parasimpatički živčani sustav. Ovo je dio autonomnog živčanog sustava koji između ostalog regulira otkucaje srca, disanje i probavu. Pokreće metabolizam na prirodan način i postavlja čitav sustav za regeneraciju, proces koji je nažalost zanemaren u kaotičnom okruženju grada. To je jedan od razloga zašto je "šumsko kupanje" sastavni dio koncepta terapije kako za psihološke bolesti, tako i za kardiovaskularne i respiratorne probleme u Japanu. Šetnje prirodom započinju oporavak i fizički i psihički. To znači da smo na kraju biti mirniji i jači nego pri samom izlasku van.

1. Šumski zrak je zdrav

Naravno, to su naši stari uvijek govorili. Stvar je u tome da su zaista u pravu, jer je šumski zrak melem za dišne ​​puteve. Što dalje idete u prirodu i dalje od grada, zrak je čišći: sve je manje onečišćenja i više kisika. Veća kvaliteta zraka u šumi poboljšava elastičnost krvnih žila i kapacitet pluća, a istovremeno smanjuje krvni tlak i puls.

2. Šetnja prirodom poboljšava imunološki sustav.

Tjelovježba na svježem zraku uvijek je dobra za jačanje imunološkog sustava, a šetnje prirodom u šumi su još bolje: Isti istraživači koji su posadili drveće proveli su daljnja istraživanja i otkrili da šumski zrak može mjerljivo povećati broj aktivnih imunoloških stanica u tijelu.

Razlog tome je terpen, tvar koje biljka oslobađa kako bi se zaštitila od štetnika. Istraživači su podijelili svoje subjekte u dvije skupine. Dok je jedna skupina spavala u hotelskim sobama s zrakom obogaćenim terpenom, kontrolna skupina spavala je normalnim zrakom. Sljedeći je dan broj aktivnih imunoloških stanica bio veći za one sudionike u sobama s obogaćenim zrakom. Zatim su pretpostavili da će dva puna dana šumskog zraka svakog mjeseca imati pozitivan učinak na imunološki sustav. Inače, koncentracija biljnih terpena najveća je ljeti.

3. Šetnja šumom pojačava metabolizam

Doduše, to vrijedi za bilo koji oblik vježbanja. Međutim, veći sadržaj kisika u šumskom zraku daje metabolizmu malo dodatnog poticaja. Šetnja prirodom također sagorijeva više kalorija nego što mislite. Znanstvenici su otkrili da je šetnja jednako učinkovita kao i trčanje na udaljenostima manjim od 5 kilometara - jednostavno zato što napravite otprilike dvostruko više koraka.

4. Šetnja prirodom odmara oči

Koliko vremena provodite gledajući svoje računalo, tablet, mobitel ili TV? I koliko često odvojite trenutak da pustite da vam pogled odluta, dopuštajući očima da uoče različite teksture i raznolike boje poput otpalog lišća? Ili životinje i biljke u daljini? Ovo je vrsta treninga koju naše oči trebaju kako bi bile zdrave i dugoročno funkcionirale. Šetnje prirodom istodobno treniraju i obnavljaju oči.

5. Šetnja šumom poboljšava fokus

Poticaji koje stvara čovjek stalni su dio svakodnevnog urbanog života. Ili se moramo usredotočiti na nešto određeno, ili nas tone različitih stvari stišću sa svih strana raznim bojama, svjetlima i zvukovima. U šumi naša osjetila umjesto toga opažaju složene strukture prirode. Prema Teoriji obnavljanja pažnje, ovaj proces pomaže mozgu da se oporavi od mentalnog umora kako bi se nakon toga mogao bolje koncentrirati.

6. Šetnja šumom snižava hormone stresa

Hormoni stresa dobri su kada trebate djelovati pod pritiskom. Međutim, stalne povišene razine kortizola negativno utječu na zdravlje. Istraživači su otkrili da šetnje prirodom smanjuju hormone stresa i mogu pomoći dobrom raspoloženju. Tijelo oslobađa endorfine i hormon sreće serotonin, čineći šetnju ugodnom i opuštajućom.

7. Šetnje prirodom stvaraju veze

Prirodi, svijetu i sebi. Izlet u prirodni svijet više je od puke promjene tempa. Priroda, kao nijedno drugo mjesto, nudi priliku da usporimo i osjećamo se kao da smo dio šire slike. Šetnje prirodom treba iskoristiti da budemo sami sa sobom. Ne moramo pronaći rješenja za svoje probleme ili odgovore na svoja pitanja, šetnje prirodom nam koriste da odvojimo trenutak za psihički oporavak i uživanje u mnogobrojnim dugoročnim koristima za naše zdravlje.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.