Blogosfera Oaza Dom

Zdrava hrana koja poboljšava raspoloženje

Objava 25. kolovoza 2019. 0 komentara 461 prikaza
unsplash.com
unsplash.com
Postoje namirnice koje potiču dobro raspoloženje, utječu na proizvodnju enzima i hormona zahvaljujući kojima se dobro osjećamo.

Svi već znamo da ako pojedemo slatku grickalicu, poput čokoladice ili krafne, trenutno nam skoči energija, nakon čega slijedi ubrzani pad. Povećanje i snižavanje razine šećera u krvi samo su jedan od mnogih načina na koje hrana može utjecati na to kako se osjećate. Jeste li ikada razmišljali koje prehrambene navike i hrana vam mogu pomoći da se osjećate sretnije i energičnije? Najnovija istraživanja pomažu u rasvjetljavanju uloge koju hrana igra u utjecaju na vaše raspoloženje.

Prije nego što krenete jesti hranu koja podiže raspoloženje, važno je znati koju hranu ostaviti ili ograničiti na svojoj tjednoj listi za kupovinu. Najveći krivci za loše raspoloženje su rafinirani ugljikohidrati, poput šećera. Jednostavni šećeri koji se nalaze u bezvrijednoj hrani, kao što su slatkiši i gazirana pića, kao i u svakodnevnoj hrani, poput voćnog soka, sirupa i džemova, mogu uzrokovati da se šećer u krvi povećava i spušta iznimno brzo što loše djeluje na naš organizam. Rafinirani bijeli škrob kao što je bijela riža, bijeli kruh i krekeri mogu imati isti učinak.

U nastavku ćemo nabrojati nekoliko najboljih namirnica koje će vam povećati raspoloženje te vam pomoći da ostanete zdravi i sretni:

Protein

Dodavanje proteina u vaše obroke će pomoći usporiti apsorpciju ugljikohidrata u krvi i povećati oslobađanje dopamina i norepinefrina, što može poboljšati vaše raspoloženje i energiju nekoliko sati nakon jela. Pokušajte dodati ove zdrave bjelančevine u svoju prehranu:

  • jaja
  • perad
  • plodovi mora
  • tofu
  • grčki jogurt s niskim udjelom masti

Vitamini

Postoji nekoliko specifičnih vitamina koji mogu biti korisni za raspoloženje. Na primjer, vitamin D može pomoći u ublažavanju poremećaja raspoloženja. Sunčeva svjetlost, prije nanošenja kreme za sunčanje, često je najbolji izvor vitamina D. Da biste dobili dnevnu dozu vitamina D, možete isprobati i sljedeće namirnice. Mnogi liječnici preporučuju konzumiranje multivitamina koji sadrži i vitamin D.

  • mlijeko s niskim udjelom masti
  • žumanjci
  • sojino mlijeko

Folat zajedno s vitaminom B-12 može pomoći ublažavanju depresije, a možemo ga naći u ovim namirnicama:

  • brokula
  • leća
  • zobena kaša
  • naranče

Vitamin B-12 može se naći u:

  • skuti
  • nemasnoj govedini
  • lososu

Vlakna

Hrana, poput složenih ugljikohidrata, koja sadrže topiva vlakna, može usporiti apsorpciju šećera u vaš krvotok i povećati serotonin, "osjećaj sreće", kemikalije, koja smanjuje promjene raspoloženja. Zdravu količinu vlakana možete pronaći u:

  • zob
  • grah
  • kruške
  • grašak
  • prokulice

Postoji jasna veza između hrane i vašeg raspoloženja. Kad kombinirate redovitu prehranu s namirnicama koje mogu imati pozitivan učinak na vaše tijelo, možete planirati obroke koji će vam pomoći da se osjećate bolje. Također možete izbjeći hranu koja vam nije odgovarala i negativno djelovala na vaše fizičko i mentalno stanje.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.