Naslovnica Društveni inženjering

Feminizam, sufražetkinje i ženska prava: 'Brak i ljubav su nazadni, a ženski spol simbol eksploatacije'

U suvremenom društvenom sustavu odmah nakon industrijske revolucije i taksacije uvidjela se jedna velika statistička i pogonska boljka. Naime, sustavi ovog galopirajućeg društva bili su u velikim problemima jer su počivali na istim pravima za sve građane države, no isto tako porezna obveza nije obuhvaćala gotovo 60% stanovništva.
Objava 15. svibnja 2017. 0 komentara 0 prikaza
Žene u Drugom svjetskom ratu - Wikipedia
Žene u Drugom svjetskom ratu - Wikipedia
Žene u Drugom svjetskom ratu - Wikipedia

Bile su dvije prevladavajuće opcije - prva da prava ne budu jednaka i da sustavi počivaju na privatnim i komercijalnim aspektima, te druga da se neaktivni društveni elementi na neki način uključe u sustav. Kako djeca nisu idealni radni i porezni potencijal, strategija se okrenula ka ženama. Razvojem industrijske revolucije i sve češćom ulogom stroja nauštrb muške fizičke snage žene su polako pronalazile poziciju u tim novim društvenim okolnostima. Bogati industrijalci su prepoznali novonastali termin utopista Charlesa Fouriera 'féminisme' iz 1837. i sve snažnije pokrete za rodnu jednakost u zapadnoj Europi. Prvi takav pokušaj bilo je osnivanje paragvajske kolonije Nueva Germania od strane Elisabeth Förster-Nietzsche, sestre kultnog teoretičara koja je u ovoj zajednici nastojala propagirati ideale feminizma, vegetarijanizma i eugenike, tj. superiornosti arijske rase. Još jedna zanimljiva stavka je i Arapski feministički pokret koji je ženska prava potencirao i otvorio u državama koje su danas razmatrane kao najradikalniji pobornici nazadnih sustava.

ISJEČAK IZ MOJE KNJIGE 'DRUŠTVENI INŽENJERING' - GLEDAJTE ME VEČERAS OD 20:40 NA HRT3 U EMISIJI 'NA RUBU ZNANOSTI'

Generatori ovih ideja bili su želja za ravnopravnošću u dodjeli poslova i veličini plaće, no isto tako i borba za pravo glasa. Sufražetski pokret zalagao se za jednako pravo glasa muškaraca i žena, i to u vremenima gdje ni klasni ili nacionalni glasovi u većini monarhija nisu vrednovani na isti način - zato je riječ o prilično progresivnim pravima. Danas bi njihova sredstva stjecanja pozornosti vrlo vjerojatno spadala u domenu terorizma, no imale su zaštitu svojih sponzora. Aristokratske obitelji bogato su financirale pokret zbog ranije navedenih stavki, a kolika je to količina novca dovoljno govori činjenica da su 1909. na računu imali i do tri puta više sredstava od tadašnjih političkih stranaka. I to u početku, jer su do početka Prvog svjetskog rata imali i do šest puta veću količinu novca, a baš je taj oružani sukob napravio najveće promjene. Odsustvom muškaraca na bojištima žene su izgurale teret većine poslova i dokazale da su za to sposobne. Kroz desetak godina biračko pravo u potpunosti je izjednačeno i onda na snagu stupa ono što poznajemo kao 'radikalni feminizam'.

Kao direktna opreka konzervativnim i fundamentalnim patrijarhalnim vrijednostima prvi na udaru bio je institut braka. Zatim su slijedili majčinstvo, negacija spolova, izjednačavanje svih prava i mogućnosti, te eksploatacija. Jedno je u cijeloj priči sigurno - bogatim financijerima nije stalo do ženskih prava, jer su ih sami i osmislili. Pitanje je - što je prava želja društvenih inženjera? Rušenje spolnosti moglo bi biti jedna od ideja, s čime bi se najfundamentalniji odnosi muške i ženske strane u filozofiji, prirodi i prokreaciji izokrenuli, a taj bi efekt djelovao na najbitnije segmente osobnosti. Dio sociologa smatra da bi ovakva deregulacija primarnih prirodnih odnosa utjecala na drugačije međuodnose spolova budući da nedostatak ženstvenosti ne bi nužno rezultirao povećanjem muškosti kod muškaraca nego njihovom odbojnosti prema tom novonastalom sukobu. Nešto slično vidljivo je i u praksi - nevjerojatan porast raspada brakova i obitelji, te sve češća nepovezivost seksualnog čina i ljubavi. Osjećaji su proglašeni zastarjelima i na taj način su diskreditirani u novim konstelacijama.

Ženska prava i borba protiv diskriminacije tako su vješto začahurili diskriminaciju osnovnih prirodnih relacija. Producent Aaron Russo tvrdi da je tijekom rada u Vijeću za međunarodne odnose razgovarao s Nicholasom Rockefellerom koji mu je na temu o pokretu ženskog oslobođenja potvrdio kako je upravo famozna zaklada odgovorna za guranje teme u 'mainstream', kao i dereguliranje spolne agende. Uništavanje institucije obitelji sljedeće je na redu, da bi već i srednjoškolska djeca ušla u porezni sustav. Myrna Blyth u svojoj knjizi 'Spin Sisters' (2004.)  navodi neke točke manipulacije. Prva od njih je prevladavajuća kontura da se muškarcima ne može i ne smije vjerovati, žene su pak žrtve vlastite seksualnosti koje se postupno moraju riješiti da bi postale ravnopravne, a takva sloboda mora doći sa sebičnošću. Seks mora nadilaziti brak i ljubav kao nazadne teoreme, a karijera dolazi ispred obitelji koju forsira patrijarhalna klika radi ljubomore na ženski potencijal. Ta izopačenost principa najbolje se vidi kroz erotske magazine koji bi nekoć bili simbol eksploatacije dok su danas stupovi seksualne i društvene slobode žena. Ističe se i manipulacija pravom na pobačaj koje je u početcima sufražetskog pokreta karakterizirano kao 'krajnje iskorištavanje žene', a trenutno je njezina 'ultimativna sloboda'.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Message