Naslovnica Društveni inženjering

Logotipovi korporacija - Subliminalna manipulacija kupaca

Objava 22. kolovoza 2014. 27 komentara 27550 prikaza
Logotipi subliminali
Ratko Martinović
Logotipi subliminali

Međunarodne kompanije i korporacije pod vlasničkom palicom ljudi duboko umiješanih u strukture tajnih društava vrlo brzo su primijetile značaj simbola, kako kroz povijesni koncept, tako i kroz subliminalno navođenje.

Osim nužne prepoznatljivosti često je implementirana i skrivena poruka, a najpoznatiji primjer takve prakse je VISA (lat. 'dokument'), multinacionalna tvrtka za elektronski prijenos novca iz Kalifornije. Tvorac naziva bio je Dee Hock, osnivač tvrtke poznat po smišljanju tzv. 'kaordičnog' ('chaos'+'order') društvenog poretka, svojevrsne utopije proizašle iz učenja škola misterija. Zašto je bitan naziv kompanije? Iz razloga što ga mnogi povezuju sa '666' znakom zvijeri, i to iz razloga što 'VI' predstavlja šesticu na latinskom, 'S' na starogrčkom i staroegipatskom, a 'A' na sumersko-babilonskom i narječjima sanskrta.

IZVADAK IZ KNJIGE 'SUBLIMINALNE PORUKE' DOSTUPNE U PRODAJI PUTEM TELEDISKA, APM-A I TISAK MEDIJE

Slične kontroverze donosi i logotip automobilske kuće 'Alfa Romeo'. Riječ je o čovjeku kojeg guta zmija i koji je preuzet s još radikalnijeg grba kuće obitelji Visconti iz Milana. Ta obitelj je u 'talu' sa Sforzama započela formiranje modernijeg bankarskog sustava diljem Italije od trinaestog stoljeća do današnjeg doba. Isti taj logo iskoristio je i bivši premijer Silvio Berlusconi u svom vrtu, pa se mnogi pitaju što isti zapravo označava. Zmija koja grize vlastiti rep ('Oureobos') prezentira cikličnost vremena i povezanost života i smrti. Caduceus koji je prepoznatljiv kao liječnički simbol štapa s krilima i dvije isprepletene zmije bio je 'božanstvo' alkemičara, a nosili su ga bogovi Hermes i Merkur. Asklepije, osnivač liječničke struke, na štapu je imao jednu zmiju, kao i WHO iliti Svjetska zdravstvena organizacija. Pepsi koji je ime uzeo po istoimenom egipatskom bogu tame koristi zmijoliku vijugavu liniju koja upotrebljava jedno od pravila brendiranja.


 
Pričali smo o ranim simbolima poput krilatog Sunca, pentagrama, piramidama, a veći broj korporativnih oznaka koristi i heraldičke znakove poput strelica chevrona. Nike se pak usmjerio u pravcu simbolike Saturna ('swoosh') dok je kao ime preuzeo božicu pobjede Nike. Keltski triskelion je poznat kao interpretacija Sunca sa zmijama i predstavlja balans života i smrti uz određene inicijativne vrijednosti, a poslužio je kao uzor oznake za biokemijsku i radijacijsku opasnost.

Neki su otišli i korak dalje pa su poput energetskog pića 'Monster' kombinacijom runa željeli prikazati '666' kao suptilnu poruku brenda. Slično se poigrao i Google Chrome iako se tu ostavlja prostor za eventualnu 'slučajnost'. Slučajnosti ipak nema kada pričamo o autoindustriji i spomenutom krilatom Suncu. Iako simbol označava uništenje, to nije previše zasmetalo da ga se postavi kao oznaku automobila. Svaki proizvođač limenih ljubimaca koristi neki vid simbolike u logotipu pa je to praktički samo još jedan način kondicioniranja. Sofisticirana kontrola uma pronašla je tako polazišne osnove upravo u svijetu simbola, a na taj način i u svijetu podsvijesti.

  • josko:

    Ovaj i ovakovi članci su sublimalni postupak plašenja raje, uvjeravanja kako su sve korporacije djelo nekog vraga, ili barem za te vragove na korist. Nije čudo kako neula raja preskakanjem iz socijalizma u kapitalizam prezire eve poduzetnike, sve korporacije, sve ... prikaži još! koji su nešto stekli (ako znate za kakova kriminalna djelovanja, nemojte meni ili susjedu pričati o tome - ajte na policiju ili DORH) - svi su protiv jadnih ljudi. A ti jadni ljudi, još mozgovno u socijalizmu stalno očekuju i pitaju: - državo daj i spasavaj! Ukratko, prestanite sa budalastim pisanjima i nagađanjima.

  • gajbara:

    Ne znam zašto su ljudi posebno osjetljivi oko ovakvih tema. Ovo je čak jedan od zanimljivih članaka koji sam ovdje pročitao, uglavnom su tu neki tračevi s estrade i članci o glupavom ice bucket challenge-u preko kojeg se svi promoviraju. ... prikaži još!. No vjerojatno nema ništa ljepše od sočnog trača, kojeg ljudi gutaju bolje od hrane. Ali to je tako... glupim umom je lako upravljati. Ne znam, jesu li ljudi svjesni toga pa samo okreću glavu ili su stvarno naivni i misle da živimo u slobodnom svijetu po svom. Korporacije nam prže mozgove na dnevnoj bazi sa svim tim reklama koje nam ugrađuju u svijest i za mene ovo nije ništa novo. Ako neki krkan iz CIA-a može u svakom trenutku vidjeti što radim, s kim se družim, što jedem, kad idem na WC, onda ovakvi trikovi nisu ništa. (Samo što ja još nisam shvatio koja je svrha simbola vraga za kontroliranje mase.(?)) To sum up... to je stvarnost, izgleda da, ili su nam već sprženi mozgovi, pa negiramo ovakve informacije ili smo svjesni, ali ne želimo čuti o tome. Don't hate the player, hate the game.

  • vvvggg:

    gomila negativnih komentara na ovu temu dokaz je da je večernjak glasilo nezahtjevne i indoktrinirane publike koja unatoč nekakvoj informatičkoj pismenosti, u današnje vrijeme uspijeva ostati potpuno neinformirana. kada bi imali malo volje i mozga saznali bi da današnji kapitalizam ... prikaži još!am vodi jako uzak krug ljudi koji u rukama osimsvih ključnih industrija u rukama držri ono najvažnije- političare i medije. putem njih oblikuju javno mišljenje i naravno putem subliminalnih a i neskrivenih poruka utječu na svijest ljudi od najranije mladosti. večina tih likova se obogatila na sumnjive i nemoralne načine npr. financiranjem ratova....i nemojte misliti da vas oni žele pametne, obrazovane i samosvjesne.

Message