Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Misterije i tajne

MARINA ABRAMOVIĆ: Je li srpska umjetnica doista luciferijanska svećenica?

Razlog uklanjanju reklame vjerojatno je Gatesova medijska kampanja vezana za cijepljenje u kojoj mu je prijeko potrebna podrška javnog mnijenja.
Objava 24. travnja 2020. 0 komentara 7107 prikaza
Screenshot
Screenshot
Marina Abramović

Velika anti-kampanja po društvenim mrežama rezultirala je uklanjanjem Microsoftove reklame za HoloLens2 u kojoj je glavna protagonistica bila kontroverzna srpsko-crnogorska konceptualna umjetnica Marina Abramović.

Sporna fotografija s Lordom Rothschildom

Razlog uklanjanju reklame vjerojatno je Gatesova medijska kampanja vezana za cijepljenje u kojoj mu je prijeko potrebna podrška javnog mnijenja. Mediji su pak naveli da se Microsoft ovako ogradio od optužbi u kojima je javnost povezala Gatesa, Abramovićku i sotonizam. Abramovićka je već ranije navukla bijes konzervativne Amerike koketiranjem sa simbolikom koja pripadnike bliskoistočnih religija asocira na Lucifera, vječitog Jahvinog oponenta. No problematični su i aktovi koji na fotografijama ukazuju na simbole MKULTRA programa, krvnu žrtvu, a po Alexu Jonesu sve ide u smjeru zlostavljanja djece u kojem se opet spominje Gates (kao Epsteinov prijatelj, blog pročitajte OVDJE). Suvremena umjetnica odbacuje sve slične optužbe i navodi kako je u pitanju umjetnost, a ne promoviranje religije.

Već sam pisao o spornoj 'Spirit Cooking' seansi (blog pročitajte OVDJE) pa je problematična i ta umjetnička crta pošto bi se u pogledu te večere moglo pričati o plagijatu Aleistera Crowleya, najpoznatijeg okultista 20. stoljeća. Ako je pak riječ o ritualnoj magiji kako ju je i on sam nazivao, onda nema plagiranja - no to već izlazi iz umjetničkih granica i prelazi u religiju kojoj se Abramovićka toliko opire. Dokumentarni film 'Out of Shadows' (9 milijuna pregleda, osobno ga smatram tendencioznim, no s dobrim temeljima) dodatno je potencirao čitavu priču po društvenim mrežama, a ni viralna fotografija s kontroverznim bankarskim magnatom Lordom Jacobom Rothschildom pred slikom 'Satan summoning his Legions' (1797.) slikara i predsjednika Kraljevske Akademije Sir Thomasa Lawrencea nije pomogla u ispiranju očajnog imidža Abramovićke. Dapače, sad je praktički izgubila sve izlike oko okultne pozadine vlastitog rada.

Magija, umjetnost i transhumanizam

Zašto bi se netko tko oštro osuđuje sotonizam slikao uz sliku koja ne samo da nije pretjerano poznata već je i kritički popljuvana? I to bok uz bok s čovjekom kojeg prozivaju za slične interese. S kojim već surađuje putem Rothschild Zaklade. Njezin praujak je patrijarh srpske pravoslavne crkve Varnava, tako da je još izraženiji revolt i unutar njezine obitelji i u Srbiji. Iako Abramovićka uživa veliku podršku 'mainstream' medija koji ismijavaju njezine kritičare kao 'zaluđene vjernike' i 'neobrazovane konzervativce', teško je ne zapitati se je li ovako velik broj kontroverzi zapravo dokaz povezanosti s luciferijanskim krugovima. Čak i letimičnim pregledom njezinog opusa lako je uočiti fascinaciju ritualom i tijelom, kao i spolnošću - što su tri osnovne značajke Crowleyeve magike. No u usporedbi s umjetnošću Alejandra Jodorowskog njezin je rakurs znatno komercijalniji. Jedan od primjera je bizarna LA MOCA gala večera, a koliko pati za priznanjem pop kulture govore i suradnje s Lady Gagom, Jay-Zijem i Beyonce.

Zanimljivo, u razgovoru s korisnicima Reddita dobila je upit o okultizmu u suvremenoj umjetnosti i na njega je i odgovorila. "Sve ovisi o kontekstu u kojem nešto radite. Ako se okultnom magijom bavite unutar galerije, onda je to umjetnost. No ako to činite u spiritualnim krugovima, privatnim prostorima ili TV emisijama, to nije umjetnost. Namjera, kontest i lokacija definiraju je li nešto umjetnost ili nije." Po toj logici bi 'Spirit Cooking' bila ceremonijalna magija. Sama je u više navrata navela da je kao mlada sumnjala da se sve uopće i može smatrati umjetnošću, pa je kroz alegoriju pekara i kruha potvrdila poznatu maksimu da je za neke umjetnosti jednostavno nužna galerija. Jer bi u nekom drugom kontekstu 'umjetnina' izgubila značaj. U posljednjim javnim nastupima kao i u spornoj Gatesovoj reklami sve češće spominje virtualnu stvarnost. Kako je u središtu njezine umjetničke karijere vlastito tijelo, HoloLens2 je imao priliku pretvoriti svačiji dom u galeriju. Pa tako i znatno olabaviti granice između okultizma i umjetnosti, magije i stvarnosti, rituala i akta. Video igre je nazvala novom formom umjetnosti, a posebno je zanima hologram. A ako je čitav svemir hologram, možda od početka ni ne postoje okviri magike i artizma...
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.