Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Misterije i tajne

Subliminalne poruke i alegorije: Dobar okvir za promociju okultnih simbola

Okultni simboli mogu biti vidljivi i skriveni, kako po značenju tako i po percepciji promatrača.
Objava 29. siječnja 2020. 0 komentara 1079 prikaza
Skrivene poruke
Skrivene poruke
izvor: industrysdarksecrets

Nakon što su brojne okultne skupine utočište morale pronaći u subverziji svoju su simboliku bili primorani kodirati i promovirati raznim gerilskim tehnikama. One su se učile prilikom ulaska u školu misterija, hermetičku skupinu ili tajno društvo kroz radionice ili igrane alegorije, a promocija je morala biti skrivena i širokopojasna.

Subliminalne poruke i alegorije idealne za plasman okultnih simbola

Baš kao što su katolici simbol žrtvovanja otvoreno nosili oko vrata tako su se i nosili prsteni, lančići ili tetovaže s nekim okultnim značenjem. No kako takvu zaboravljenu mističnu simboliku predstaviti širokim masama? Pošto je riječ o arhetipnim simbolima koje naša (ili Jungova kolektivna) podsvijest raspoznaje na suptilnijim razinama dovoljno je bilo implementirati je unutar već postojećih propagandnih obrazaca. Subliminalne poruke prvenstveno služe kao manipulativni alat pa su samim time i pogodne za plasiranje skrivene simbolike. A arhetipna pozadina omogućava da različiti ljudi u različitim uvjetima imaju relativno bliske podsvjesne podražaje jer procesor odnosno mozak fotografira sav prostor kojeg hvata vidno polje i onda ga poput 'Photoshopa' obrađuje u podsvijesti. 

Zbog te mogućnosti su subliminalne sugestije izuzetno učinkovite jer zaobilaze 'nepotrebnu' svjesnu percepciju i odmah odlaze na obradu. K tomu se poruke subliminalno mogu plasirati na četiri različita načina - Subliminalni semantički 'priming' (efekt implicitne memorije u kojem izlaganje stimulansu utječe na odgovor prema kasnijem stimulansu) služi za kreiranje podsvjesne predrasude nevidljivom tekstualnom sugestijom; Subliminalni perceptivni 'priming' koji efektom izloženosti skrivenoj slici utječe i na emotivne odluke subjekata; Subliminalna psihodinamička aktivacija podrazumijeva produljeni učinak subliminalnih slika na snove, maštarenje i fantazije subjekata; te Subliminalni afektivni 'priming' koji uključuje izloženost podsvjesno agresivnoj slici koja nema veze sa sugestijom već isključivo služi uzrokovanju emocija subjekata.

Manipuliraj podsvijest i stvaraš nečije mišljenje

Za slikovne simbole najčešće se koriste druga i treća tehnika pa ne čudi da je platforma pop industrije korištena u svrhe plasiranja ideologije navedenih subverzivnih skupina. Taj posao obavljaju producenti i filmaši koji stoje iza promotivnog materijala, rjeđe sami umjetnici. Daniel Goleman je u svojoj hvaljenoj 'Emocionalnoj inteligenciji' ustvrdio ono što su znanstvene studije kasnije i dokazale - ‘Prve milisekunde percepcije mi ne samo da podsvjesno prihvaćamo nešto već odlučujemo sviđa li nam se ili ne. Naša kognitivna nesvijest predstavlja našu svjesnost i mišljenje, a naše emocije odvojene su od svjesnog uma.’ Tom logikom bi se regrutacija za vlastitu interesnu skupinu ponajbolje odrađivala na suptilnom planu. I to ne samo za religijske instance već i za vojsku ili političke stranke. 

Zanimljivo je da se vrbovanje 'poganskom simbolikom' automatski proziva 'sotonizmom' ili 'teorijom zavjere' dok se neki drugi modeli propagande uzimaju zdravo za gotovo iako su možda i daleko veći problem za društvo, poput preuranjene seksualizacije ili militarizacije odjevnih predmeta za najmlađe. Tu su naravno i alegorije koje kroz preneseno ili bajkovito značenje promoviraju etičke, simboličke ili mistične obrasce. Teozofski 'Čarobnjak iz Oza', masonski 'Pinokio', herojsko putovanje poput 'Gravitacije' i antiherojska priča 'Jokera' samo su neki od primjera interpretacija vrijednosti hermetičkih redova. Transformacija i iluminacija, kao i filozofija Velikog Arhitekta sadržani su u velikom broju filmova, video spotova i knjiških naslova. A tu su i izravniji simbolički naslovi poput 'Panovog labirinta'. Subliminalno ili ne, za percepciju i razumijevanje viđenog potrebno je poznavanje simbola koje ću kroz predstavljati naredne blogove...

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.