Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Mentalno (Na)Zdravlje!

Kako razviti psihološku otpornost?

Psihološka otpornost nikako ne znači da osoba ne doživljava emocionalnu bol, stres i traumu. Psihološki otporni ljudi doživljavaju sve troje. Oni samo to drugačije doživljavaju i reagiraju. Dobra vijest je da se psihološka otpornost uči i za to su potrebni vrijeme i fokus.
Objava 15. kolovoza 2021. 0 komentara 1355 prikaza
Foto: Pexels
Foto: Pexels
Proaktivnost je ključ.

Sigurna sam da znate osobu iz svoje bliže okoline koju život nije mazio? Netko tko je baš imao peh? Dogodilo mu se više od jedne životne tragedije – gubitak bliske osobe, bolest, invaliditet, gubitak posla, financijski krah? Ali ta osoba i dalje pozitivno i optimistično prkosi životu. Ne skida osmijeh s lica i stalno gura dalje. Umjetnici često svoju bol pretvore u umjetnost. Ali ima i drugih, običnih malih ljudi punih životne energije, usprkos i unatoč neuspjehu, gubitku i nesreći. Radi se o ljudima koji imaju razvijenu psihološku otpornost.

Psihološka otpornost je sposobnost suočavanja s tragedijama, traumama i značajnim životnim stresorima. To znači da psihološki otporne osobe mogu sačuvati mentalno zdravlje unatoč nepovoljnim životnim okolnostima.

Psihološka otpornost nikako ne znači da osoba ne doživljava emocionalnu bol, stres i traumu. Psihološki otporni ljudi doživljavaju sve troje. Oni samo to drugačije doživljavaju i reagiraju. Dobra vijest je da se psihološka otpornost uči. Za to su potrebni vrijeme, dosljednost i fokus.

Što je važno i kako možete povećati svoju psihološku otpornost pročitajte u daljnjem tekstu:

1. Priznajte što osjećate. Napišite to na papir ili još bolje izgovorite na glas. Normalno je da osjećamo cijelu lepezu emocija. Normalno je da imamo bolje i lošije dane. Kad se dogode stvari koje nas izbiju iz cipela, važno je priznati sebi kako se osjećamo. Potisnute, negirane, neizgovorene emocije kad tad izaći će na vidjelo, najčešće u obliku tjelesnih simptoma.

2. Život je nepredvidljiv. Život je u stalnom pokretu i mijenja se. Psihološki otporne osobe prihvaćaju to. Znaju da ništa nije za zauvijek. Sve je trenutno. I dobro i loše. Stoga život žive dan po dan. Promjenu shvaćaju kao priliku.

3. Proaktivnost je ključ. Psihološki otporne osobe znaju da i kad se čini kako ništa ne možemo, nešto ipak možemo. Umjetnici imaju moć bol pretvoriti u umjetnost. Nađite svoju supermoć kako transformirati loše u dobro. 

4. Humor je zreli obrambeni mehanizam. Dobro prolaze osobe koje ni život ni sebe ne uzimaju previše ozbiljno. One se mogu smijati svojim greškama kao i nezgodama koje im se događaju.

5. Naučite iz prošlosti. Prisjetite se sličnih trenutaka ili događaja koji su vam se već dogodili. Kako ste ih prevladali? Što vam je najviše pomoglo? Tko vam je pomogao? Što ste tada trebali, a niste dobili? Preživjeli ste tada, preživjet ćete i sada. Samo ostanite budni, živi i prisutni.

6. Imate pravo na podršku. Nitko ne bi trebao sam prolaziti kroz teška vremena. Važno je imati barem jednu osobu koja vas razumije i spremna je slušati. Ako ste sami, potražite stručnu pomoć. To nije znak slabosti nego mudra i odrasla odluka. Podrška su i dobra knjiga, mjesto na kojem se osjećate opušteno kao i tjelesna aktivnost.

Psihološka otpornost jedna je od tema trodnevnog online besplatnog izazova vezanog za kronični stres stručnjakinja pomagačkih zanimanja. Počinje u ponedjeljak 6. rujna 2021. godine. Ako želite da vam na e-mail dolaze radni listići s korisnim vježbama i mudrim savjetima prijavite s na https://bit.ly/2VD9f08.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.