Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Mentalno (Na)Zdravlje!

Kako se što lakše vratiti s godišnjeg odmora na posao?

Posložite poslovne prioritete. Ako već niste, napravite svojevrsno profesionalno pospremanje. Napišite tjedne, mjesečne i godišnje planove. Svakog jutra provjerite prioritete. Zapitajte se što je za taj dan bitno, a što hitno? Napravite popis i držite ga se. Zaboravite „to do“ liste.
Objava 29. kolovoza 2021. 0 komentara 366 prikaza
Foto: Pexels
Foto: Pexels
Iskoristite neku od strategija prevencije stresa od povratka na posao.

Jeste li se već vratili s godišnjeg odmora ili se tek spremate na taj korak? Ne želite ni razmišljati o povratku u ured jer vas od toga boli glava i grči vam se želudac? Taman ste se opustili i uhvatili ritam spavanja i obroka prilagođen sebi? Muka vam je što se opet morate vratiti u rigidnu rutinu u kojoj zbog posla preskačete obroke i pauzu? Zamišljate kako vas na stolu čekaju hrpe dokumenata ili bezbroj klijenata ispred vrata koji će svi nahrupiti odjednom? Noć pred povratak na posao ne možete usnuti ni spavati i lovi vas dobro poznati stres? Donosim nekoliko ideja kako si olakšati povratak na posao nakon dužeg odmora.

1. Vratite se s odmora nekoliko dana ranije. Učinite da ta tranzicija ima svoje trajanje. Budete li u nedjelju popodne još bili na plaži, a u ponedjeljak ujutro u uredu, priuštit ćete si poveći stres. Sigurno je da ćete u nedjelju navečer upasti u prometnu gužvu, nećete imati dovoljno vremena raspakirati se i kupiti hranu. Ljudsko tijelo nije napravljeno da u kratko vrijeme prelazi velike udaljenosti. Svako putovanje, oduzima energiju, pa čak i kad sve teče savršeno.

2. Prilagodite ritam spavanja poslu nekoliko dana prije povratka. Na odmoru smo skloni ići na spavanje i buditi se puno kasnije. To može postati problem prilikom povratka na posao. Nećete se dovoljno naspavati dan ranije i zbog toga ćete biti pod stresom na poslu. Piti ćete previše kave i to će samo pogoršati problem. Posebno je važno da djecu na vrijeme stavite spavati jer će njima posebno teško pasti noć s malo sna.

3. Ostanite fizički aktivni. Na godišnjem odmoru ste sigurno puno plivali ili hodali. Ili ste pokrenuli tijelo na neki drugi način. Iskoristite to. Ne dozvolite da se vratite sjedilačkom načinu života. Odmah nađite teretanu u kojoj ćete nastaviti vježbati. Upišite se u sportski klub ili na rekreaciju. Isprobajte nove tehnike kao što je nordijsko hodanje, plivanje, trčanje, yoga itd. Ako ništa drugo, nastavite hodati ili biciklirati do posla i natrag. Uspostavite novu rutinu za cijelu godinu.

4. Odmah isplanirajte kraće odmore ili vikende. Učinite do barem do Nove godine, ako ne i do sljedećeg godišnjeg odmora. Svi lako upadamo u rutinu i preplavljeni obavezama zaboravljamo da trebamo odmor i putovanja. Isplanirate li ih već sada počet ćete im se veseliti i to će vas držati u teškim danima i vremenima. Stvorite si pozitivnu perspektivu.

5. Posložite poslovne prioritete. Ako već niste, napravite svojevrsno profesionalno pospremanje. Napišite tjedne, mjesečne i godišnje planove. Svakog jutra najprije provjerite prioritete. Zapitajte se što je za taj dan bitno, a što je hitno? Napravite popis i držite ga se. Zaboravite „to do“ liste. Zapitajte se koji je vaš cilj u novoj radnoj godini? Što želite ostvariti? Trebate li edukaciju? Želite li napredovati u poslu? Što trebate učiniti da bi se to ostvarilo? Za planiranje iskoristite nekoliko dana po povratku. Isplanirajte i kako ćete koristiti dnevne pauze. Sve što nije radilo za vas prethodne godine, izbacite iz rasporeda. Napravite novu strategiju i novi, bolji početak.

Ako radite u nekom od pomagačkih zanimanja ili radite s drugim ljudima, riješite upitnik o kroničnom stresu na poslu koji sam sastavila te se priključite trodnevnom besplatnom online izazovu koji kreće u ponedjeljak 06. rujna. Potrebno je samo ostaviti svoj e-mail i zanimljivi zadaci i vježbe stići će u vaš inbox.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.