Blogosfera Škola za 5

Nastavnici (čitaj neradnici) u štrajku

Deveti je radni dan kako traje štrajk prosvjetnih djelatnika , no nikakvo se konstruktivno rješenje još ne nazire. Kao da nije dovoljna samo ta nezainteresiranost naše Vlade za sektor obrazovanja, premijer je svojom izjavom kako on "radi i po 15,16 sati na dan, a ne žali se" indirektno dao naslutiti kako i on prosvjetne djelatnike smatra neradnicima.
Objava 22. listopada 2019. 6 komentara 6060 prikaza
Davor Puklavec/ PIXELL
Davor Puklavec/ PIXELL
Deveti je dan kako štraj traje dan, no rješenja još nema.

Kažem "kako i on" budući da nije čak niti potreban štrajk kako bi javnost krenula s objedama o tri mjeseca praznika, tri sata rada na dan i slično. To su prve asocijacije većine neinformiranih (i neobrazovanih) kada se spomene  svakodnevica prosvjetnih djelatnika.

Donosim stoga ovaj put tekst moje kolegice koja je na društvenim mrežama i platformi koja okuplja preko deset tisuća prosvjetnih djelatnika opisala taj život nerada, lijenosti i opće pasivnosti:

Priča o ljudima koji ne rade ništa

(snimljeno prema istinitom događaju)

Zaposlena sam u školi, pravi sam "uhljeb", od glave do pete! Prije više od dvadeset godina napustila sam super plaćen posao u jednoj tada poznatoj banci gdje me čekala pozicija tajnice uprave, a kad sam kadrovskoj službi obznanila da dajem otkaz jer želim u školu, službenik me odmjerio te upitno-usklično prokomentirao: "Pa jeste li Vi normalni!!!?"

Naravno, nisam mu otkrila da želim tamo gdje neću raditi ništa. I još k tome ubirati pare!

I eto me - predajem njemački jezik u jednoj srednjoj školi, isto kao i moje sustručnjakinje koje ne rade ništa, isto kao i kolege germanisti iz osnovnih i srednjih škola koji ne rade ništa. Projekti, učeničke razmjene, dodatna nastava, dopunska nastava, testovi, sastavci, metode, ishodi, motivacijski izleti u inozemstvo subotom, stručna usavršavanja uglavnom subotom, volontiranja, prilagodbe metoda, besplatne pripreme za Državnu maturu, priprema učenika za stjecanje međunarodnih certifikata... A sve to uz redovito odrađenu nastavu. Poznajem jednu mladu kolegicu, kratko je radila u nastavi, no nakon nekoliko mjeseci odlučila je otići u jednu stranu kompaniju za duplo veću plaću. Izgleda da je jedna od rijetkih koju je počela peći savjest što je zaposlena u školi i što za 5.000 kn mjesečno ne radi ništa.

Poznajem ih još puno koji ne rade ništa. Profesorice engleskog koje u slobodno vrijeme vode učenike na britanske mjuzikle, u Američku ambasadu, pripremaju radionice da bi se učenicima razbila monotonija. Kolegica iz latinskog - budući da ne radi ništa vodi klince u Arheološki muzej i Gliptoteku te u razno-razna arheološka nalazišta, bez obzira što su svi tamo već bezbroj puta bili u privatnom aranžmanu.

Ili ovi iz tjelesnog - pa klinci bi osvojili prvo mjesto u Gradu Zagrebu i Republici Hrvatskoj u rukometu i nogometu i bez njih, a oni si pripisuju neke zasluge! A budući da ništa ne rade, mogu si priuštiti održavati treninge subotama, odnosno pratiti učenike na natjecanja vikendom.

Poznajem i dosta profesora hrvatskog jezika - kolegice iz moje škole koje ne rade ništa uče djecu medijskoj kulturi, vode ih na predstave (na kojima je većina klinaca ionako bila jer su ih vodili roditelji), evo sad se obilježava 100 godina Bauhausa pa ih vode u Beč i Prag, baš će im biti zabavno, neće spavati dvije-tri noći, no neka - put je besplatan, a doma preko vikenda ionako nemaju nikakvog posla pa je bolje malo otputovati i opet ne raditi ništa.

Profesorica hrvatskog moje djece sa svojim kolegama organizira smotru Lidrano, a u suradnji s knjižnicama organizira i natjecanje u čitanju naglas. To zaista nije neki posao budući da većina klinaca doma vježba izražajno čitanje i posjećuje knjižnice tako da im od strane škole nije potreban nikakav dodatni poticaj.

A fizika i matematika! Prošle godine je šestero učenika naše škole bilo na državnom natjecanju iz matematike, kako i ne bi kad su djeca prirodno nadarena i kad doma svaki dan s roditeljima odrade zadatke i tako u kontinuitetu deset mjeseci. A ova iz matematike koja ništa ne radi se kiti tuđim uspjehom. I moja djeca su matematički "navudrena", a profesorice matematike zaista ne rade ništa - organiziraju ekipna natjecanja i vode djecu na ista, neplaćena dodatna i dopunska nastava, večeri matematike, Klokan bez granica, matematički kampovi... A i profesor fizike mog sina ne radi ništa - prošle subote je vodio klince u Tehnički muzej, dodatnu nastavu održava petkom navečer, a to što moje dijete voli fiziku sigurno nema nikakve veze s profesorom - pa svi se jednostavno rodimo s ljubavlju prema fizici i matematici, to je nekako u ljudskoj prirodi!

Poznajem i jednog super tipa koji predaje u tehničkoj školi i koji ama baš ništa ne radi! Učenici su mu već nekoliko godina zaredom na državnim natjecanjima, no to je zato što im netko od poznatih preko praznika doma drži tečajeve robotike, kupuju im slagalice za motivaciju te ih vodi na izložbe vezano uz tehniku.

Uh, sad sam se sjetila i učiteljica moje djece - koji je to tek nerad! Natječaj ovaj, natječaj onaj, škola u prirodi, Škole za Afriku, individualizirani programi, disleksije, dislalije - pa one ljudi moji ne rade ništa, djeca dolaze u prvi razred potpuno pismena i jezično potkovana, sve to odrade roditelji doma, vjerujte mi.

Na kraju bih se ispričala svim kolegicama i kolegama koje nisam spomenula, oprostite ljudi, no u idućem osvrtu ću zaista detaljno opisati sav vaš nerad. A otkrit ću i istinu o mnogima - javnost naime ne zna da doma kradete fotokopirni papir i nosite ga u školu. Sram vas bilo!

Andreja Korčanin, prof. njemačkog jezika i književnosti i ruskog jezika i književnosti

  • anakaranjina:

    lojtra2 ... D.Š. je na vrijeme pobjegla upravo tamo gdje je nerad/nered gdje je dogurala (kao i još neki) tako daleko da nije važno što ne zna jezik koji je "diplomirala"! Možda je studiral/diplomirala po skraćenom programu na nekom od ... prikaži još!od poznatih učilišta. Naše školstvo žrtva je bestijalnih, nezasitnih kleptomana koji za osiguranje vlastitih pozicija (predizborne aktivnosti) za još jedan mandat uzimaju iz proračuna kolko im se prohtije - nikog ne pitaju za mišljenje i ne polažu račune nikome?!

  • CoffeeTime:

    Zanimljivo je da svi volimo komentirati učiteljski posao, kao ništa ne rade i sl. Da je to radno mjesto tako bajno mladi bi se trgali da odu u prosvjetu, a ne bi od nje bježali. Poznanik mi radi na Prirodoslovno ... prikaži još! matematičkom fakuktetu pa kaže da je sve manje studenata matematike i fizike zainteresiranih za nastavnički smjer, odnosno da ih gotovo i nema.

  • Avatar Point_of_view
    Point_of_view:

    Prema podacima DZS-a, broj učenika koji su upisali ovu školsku godinu iznosi 316.104, što je 53.594 manje nego prije deset godina kada ih je bilo 369.698. Istodobno, učitelja je ove godine bilo zaposleno 33.415, odnosno 2180 više nego prije deset ... prikaži još! godina. A kako bi bilo da vas plaćaju po rezultatima rada? Recimo, PISA stidije, gdje smo već godinama na zadnjim pozicijama među zemljama EU-a. Ovoj državi su neophode generalne reforme i opis svakog radnog mjesta kao i definiranje mjerljivih ciljeva od čijeg stupnja realizacije ovisi najmanje 30% plaće.